PSA pracuje nad nową generacją swojego wielokrotnie nagradzanego silnika benzynowego. Jednostka 1.2 PureTech przejdzie zmiany, które mają zwiekszyć jej trwałość, obniżyć emisję oraz zmniejszyć koszty eksploatacji.
Zobacz: silnik 1.2 PureTech produkowany jest w Polsce!
Silnik 1.2 PureTech to jeden z najlepszych napędów benzynowych w tej klasie na rynku. Jest chwalony za wysoką kulturę pracy, niskie zużycie paliwa i dobre parametry, które sprawiają, że mimo niedużej pojemności jazda nim jest wyjątkowo przyjemna. Występuje w wielu wariantach mocy i jest stosowany w szerokiej gamie samochodów PSA.
Mieliśmy okazję być w fabryce w Douvrin, gdzie produkowane są te silniki i obejrzeć zautomatyzowany i bardzo restrykcyjny proces produkcji. Warto zobaczyć jak 1.2 PureTech jest produkowany.
Po kilku latach produkcji PSA doszło do wniosku, że czas na zmiany. Nowa wersja 1.2 PureTech ma być jeszcze bardziej niezawodna, oferować wyższe parametry techniczne i mniejsze spalanie. Podstawową zmianą, ale nie jedyną, jest zamiana paska na łańcuszek rozrządu.
To jednak nie jedyne modyfikacje silnika – według naszych informacji producent przeanalizował dane od początku produkcji (każdy silnik ma na sobie zakodowany cały zestaw źródeł dostaw, części i elementów, co jest odnotowywane w serwisie przy wizytach) i przeprowadza weryfikację części oraz komponentów a także rozmawia z dostawcami.
Zakres mocy powinien ulec zwiększeniu – m.in. dzięki wykorzystaniu nowych sprężarek o większej wydajności. Niewykluczone też, że pojawią się usportowione wersje z dwoma turbinami.
Zobacz: wszystko o silniku 1.2 PureTech
Data premiery nowej wersji silnika nie jest na razie znana. Pewne jest to, że pojawi się w nowych generacjach 3008 i 5008 III, które zaplanowane są na rok 2024. Nowy silnik będzie montowany w samochodach marek całej grupy, m.in. Citroen, DS, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot.
źródło: PSA / L’Argus
Najnowsze komentarze