• Najnowsze

Wszystko na temat silnika 1.2 PureTech: opinie kierowców, przebiegi, awaryjność, możliwe problemy, pasek rozrządu

2020-03-10
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte

2021-03-01

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

2021-03-01
Renault logo 2021

Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot

2021-03-01

Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10

2021-03-01
Opel logo, Mokka

Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi

2021-03-01

Peugeot 208 i 2008 wybrane przez kobiety. Zwycięzcy Women’s World Car of the Year 2021

2021-03-01

Zapłacisz więcej. Rząd planuje zmiany w sprawie mandatów dla kierowców

2021-03-01

Produkcja w fabryce Dacii wstrzymana na kilka dni. Będą opóźnienia w dostawach?

2021-03-01

Nowy Peugeot 308 crossover coupé nadjedzie w 2022. Stylizacja nawiązująca do Lamborghini Aventador

2021-03-01

DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa

2021-03-01
poniedziałek, 1 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości PSA

Wszystko na temat silnika 1.2 PureTech: opinie kierowców, przebiegi, awaryjność, możliwe problemy, pasek rozrządu

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-03-10
w PSA, Wiadomości
Czas czytania5min
9.1k 92
95
8k
UDOSTĘPNIEŃ
26.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte

Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot

Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10

Trzycylindrowe silniki z rodziny PureTech, które montowane są w samochodach marek Citroen, DS, Opel i Peugeot, to stosunkowo niezawodne i przyjemne w eksploatacji jednostki, które zadowalają się niedużą ilością paliwa a jednocześnie zapewniają dynamiczną jazdę. Jednak w sieci można spotkać opinie o tym, że mogą mieć problem z paskami rozrządu. Zapytaliśmy więc ekspertów z ASO Citroena i Peugeot w Polsce oraz Niemczech co o nich sądzą.

Silnik PureTech 1.2 

Silniki te występują obecnie w kilku odmianach, od 68 do 155 KM. Producent stale rozwija i udoskonala tę linię. Jednostki PureTech mają dobrą opinię jeśli chodzi o niezawodność, kulturę pracy i parametry techniczne. Dużą zaletą jest tu umiarkowany apetyt na paliwo.

Sama jazda z tym silnikiem nawet w większych samochodach, takich jak Citroen C5 Aircross czy Peugeot 3008, dzięki nisko położonemu maksymalnemu momentowi obrotowemu, bardzo przypomina dynamikę jazdy dieslem. Jeśli chodzi o hałas i wibracje, to pomimo trzech cylindrów, są one mało zauważalne a wiele osób w ogóle nie zauważa, że jest to silnik trzycylindrowy.

W ogłoszeniach można znaleźć 3-4 letnie Peugeot 3008 z przebiegami rzędu 150-200 tysięcy przy tym silniku, chociaż trafił się i taki, który przejechał blisko ćwierć miliona kilometrów.

Awarie paska rozrządu i silnika 

Niektóre z silników PureTech, szczególnie te z początkowego okresu produkcji, wykazywały tendencję do przedwczesnego zużywania się paska rozrządu. Pracując w kąpieli olejowej tracił on drobne cząstki, które kumulowały się w oleju i mogły spowodować zapchanie się kanałów olejowych a w konsekwencji poważną awarię silnika. Problem ten nie występuje zbyt często. Według mechaników, z którymi rozmawialiśmy, są to jednostkowe przypadki. Warto jednak zastosować się do kilku zaleceń.

Przede wszystkim należy używać oleju, który zaleca producent. Stan paska można samodzielnie kontrolować, bo widać go po zdjęciu korka oleju – tą czynność należy wykonywać zawsze na zimnym silniku, nigdy po jeździe!

Wymianę oleju należy przeprowadzać co 15 tysięcy kilometrów. W przypadku, jeśli samochód został kupiony jako używany i nie ma informacji o tym, co działo się z nim wcześniej, warto wymienić też pasek rozrządu na nowy i od razu olej, jednocześnie zlecając płukanie silnika, by pozbyć się ewentualnych cząstek paska, które mogły się w nim osadzić wcześniej.

W niektórych jednostkach, eksploatowanych głównie w niskich zakresach obrotów, może pojawić się zwiększone zużycie oleju.

Ważna AKTUALIZACJA: samochody Citroen, Peugeot i DS z silnikiem 1.2 PureTech z lat 2013 – 2017 objęte są akcją serwisową. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Lista silników PureTech (stan na dzień 11.03.2020)

NazwaPojemnośćOnaczenieMoc kWMoc KMNorma
PureTech 1.0999 cm3EB050 kW68 KMEuro 5
PureTech 1.21199 cm3EB2FB50 kW68 KMEuro 6
PureTech 1.21199 cm3EB261 kW82 KMEuro 6
PureTech 1.21199 cm3EB2DT81 kW110 KMEuro 6
PureTech 1.21199 cm3EB2DTS96 kW130 KMEuro 6
PureTech 1.21199 cm3EB2ADTS100 kW135 KMEuro 6
PureTech 1.21199 cm3EB2ADTX115 kW155 KMEuro 6

Jak wygląda produkcja silnika 1.2 PureTech?

Silniki  PureTech produkowane są we Francji i w Polsce. Byliśmy tam z wizytą.

 

Z czego składa się silnik 1.2 PureTech?

Galeria

Newsletter

3 12 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008C5
Udostepnij3266Tweet1972Udostepnij552
Poprzedni

Nowy Peugeot 508 Sport Engineered w wersji seryjnej coraz bliżej

Następny

Renault Twingo Signature, czyli maluch dla indywidualistów

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault Twingo Signature

Renault Twingo Signature, czyli maluch dla indywidualistów

Renault Clio w wersji pick-up – ten projekt rozpoczął się jako żart

Fiat z napędem elektrycznym na platformie Peugeot?

Peugeot: w przeciwieństwie do innych zarabiamy na autach elektrycznych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
95 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • MasterC o Wszystko na temat silnika 1.2 PureTech: opinie kierowców, przebiegi, awaryjność, możliwe problemy, pasek rozrządu
    • Tr o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?
    • Tr o DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa
    • Lukasz o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Trend o Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf
    • Trend o Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf
    • Historia o Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję
    • Andrzej o Odebrałem nowego Citroëna C4 z salonu. Pierwsze wrażenia
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Adam o Produkcja w fabryce Dacii wstrzymana na kilka dni. Będą opóźnienia w dostawach?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021
    • Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10
    • Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi
    • Peugeot 208 i 2008 wybrane przez kobiety. Zwycięzcy Women’s World Car of the Year 2021
    • Zapłacisz więcej. Rząd planuje zmiany w sprawie mandatów dla kierowców
    • Produkcja w fabryce Dacii wstrzymana na kilka dni. Będą opóźnienia w dostawach?
    • Nowy Peugeot 308 crossover coupé nadjedzie w 2022. Stylizacja nawiązująca do Lamborghini Aventador
    • DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    95
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.