Nadszedł czas na wymianę pokoleń Peugeot 308. Ostatni egzemplarz II generacji, który jest produkowany w zakładzie w Sochaux od 2013 roku, zjechał z linii montażowej.
10 września to dzień pożegnania pracowników z Sochaux z II generacją kompaktowego Peugeota i z 308 w ogóle. Następca wciąż będzie powstawał we Francji, ale montażem zajmie się fabryka w Miluzie. Tymczasem zakład w Sochaux będzie przygotowywał się na nadejście nowego Peugeot 3008. SUV powstanie na platformie STLA Medium, która pozwoli oferować w 100% elektryczną wersję e-3008.
Zobacz także: Nowy Renault Kadjar i Peugeot 3008. Który model zaoferuje więcej?
Druga odsłona Peugeot 308 miała swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku i jest pierwszym samochodem spod znaku lwa, który zachował swoją nazwę utrzymując „8” na końcu trzycyfrowego schematu. Odchodzący z motoryzacyjnej sceny 308 to również ostatni model oferowany w wersji GTi. Peugeot zaprzestał produkcję usportowionego wariantu pod koniec 2020 roku. 308 przeszedł face lifting w 2017 roku a pod koniec kariery Peugeot dodał modelowi cyfrowe zegary, które niestety musiały zmierzyć się z kryzysem półprzewodników i wyposażenie szybko wycofano z oferty.
Peugeot 308 z numerem 2 cieszył się popularnością ze względu na komfort jazdy i eleganckie wnętrze z oryginalnym projektem i-Cockpitu. Przez 8 lat produkcji powstało 1,38 mln egzemplarzy. Nowy rozdział w historii rozpoczyna właśnie trzecia generacja 308, która zyskała bardziej wyrazisty wygląd z drapieżnymi reflektorami oraz nowym logo na grillu. Trzecia odsłona otrzyma hybrydowy napęd typu plug-in, który dzieli z DS 4 i Oplem Astrą.
Nowy Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Podobieństwa i różnice
Najnowsze komentarze