Dacia ma jasno określone cele na nadchodzące lata. Marka należąca do Grupy Renault zamierza podążać dotychczasową ścieżką oferując klientom samochody bez zbędnych gadżetów i skupić się na segmencie kompaktowych SUV-ów. Nie będzie to łatwe zadanie, ale jak powiedział dyrektor Dacii w Hiszpanii magazynowi El Espanol, dzięki przepisowi, który producent zastosował dla Sandero i Dustera, ma szansę osiągnąć sukces.
Dacia bardzo często podkreśla, że nie jest już tą sama marką, którą kojarzymy sprzed kilkunastu lat. Producent rozwinął gamę od budżetowych samochodów po nowocześnie wyposażone modele o ciekawej stylistyce. „Dacia to znacznie więcej niż tani samochód” – powiedział Francisco Hidalgo, dyrektor generalny Dacii w Hiszpanii w wywiadzie dla portalu El Espanol. „Niektórzy kojarzą Dacię z czasów, gdy została wprowadzona na rynek, z wizerunkiem „low cost”. Już w tamtym czasie, nie odzwierciedlało to rzeczywistości. A obecnie dzieje się to w jeszcze mniejszym stopniu” – dodaje. Hidalgo przekonuje, że Dacia to sposób na inteligentne projektowanie produktów i podejmowanie decyzji o tym, jakie wyposażenie zastosować, by uzyskać jak najbardziej atrakcyjną dla klienta cenę.
„Dajemy klientowi to, czego potrzebuje. Dacia nie oferuje wszystkiego, ale też nie brakuje nam zbyt wiele. W Dacii nie dostaniesz żadnych gadżetów ani udogodnień, które podniosą cenę samochodu i nigdy z nich nie skorzystasz. Nie chodzi nam o to, by oferować samochody z największym ekranem” – mówi Hidalgo.
W podobnym duchu marka zamierza oferować kolejne nowości modelowe. „Chcemy podbić segment C-SUV, który jest największy i najważniejszy w Europie, zarówno pod względem wolumenu, jak i rentowności” – powiedział dyrektor Dacii w Hiszpanii. „Jeśli weźmiemy ten sam przepis, który zastosowaliśmy w Sandero i Dusterze, marka osiągnie bardzo ważną pozycję: może nawet podwoić sprzedaż. Ale do tego musimy mieć autonomię i wolność”.
Nowa Dacia Bigster w 2024 roku
Dacia zamierza osiągnąć cel z pomocą modelu Bigster, który w wersji koncepcyjnej zadebiutował na początku 2021 roku. Seryjna wersja, której stylistyka ma niewiele odbiegać od prototypu, zadebiutuje w 2024 roku. SUV będzie mierzył 4,6 m, czyli 26 centymetrów więcej niż Dacia Duster. Wnętrze pomieści do 7 osób. Bigster będzie musiał zmierzyć się z dużą konkurencją na rynku. Dacia przyznaje, że wyznaczony cel nie będzie łatwy do osiągnięcia.
„Trudno jest być liderem w segmencie kompaktowych SUV-ów. Segment jest na tyle duży, że jeśli cię tam nie ma, możesz ponieść konsekwencje. Dacia Jogger pomoże nam w tym względzie, ale ostateczny krok wykona Dacia Bigster, gdy tylko się pojawi. Naszą ambicją w okresie krótko, średnio i długoterminowym jest pozycja lidera wśród klientów indywidualnych” – powiedział Hidalgo.
Źródło: El Espanol
https://www.youtube.com/watch?v=L8rFVWdP5rk&t=4s
Najnowsze komentarze