W grudniu 2021 roku zarejestrowano w tym kraju ponad 3 tys. egzemplarzy aut marki Citroën, co jest najlepszym wynikiem miesięcznym od 2015 roku.
Citroën zamknął rok 2021 liczbą 23.351 sprzedanych pojazdów, co oznacza wzrost rok do roku o 77%, czyli o 75 punktów procentowych powyżej wzrostu całego ryku w tym kraju. Wprawdzie udział rynkowy marki wynosi tu tylko 1,2%, ale i tak jest najlepszy od 2016 roku. Takie imponujące dane napływają z Brazylii.
Zobacz, jak sprzedawał się Citroën i inne marki francuskich koncernów w Polsce w 2021 roku
W 2021 roku sprzedaż Citroëna w Brazylii wzrosła o 77%, znacznie powyżej średniej rynkowej wynoszącej tylko niespełna 2%. Łącznie w minionym roku firma sprzedała 23.351 pojazdów, w porównaniu do 13.177 sztuk zarejestrowanych w Brazylii w 2020 roku. To wynik, który doprowadził markę do zdobycia 1,2% udziału w brazylijskim rynku, niemal podwajając jego udział rynkowy z 2020 roku. Według stanu na sierpień 2021 r., Citroën przekroczył już łączny wolumen sprzedaży zrealizowany w poprzednim roku, pokazując całą swoją siłę i efekt wdrożonych działań strategicznych.
W samym tylko grudniu 2021 roku Citroën sprzedał w Brazylii 3.083 pojazdy, co stanowi najlepszy miesięczny wynik sprzedaży od grudnia 2015 roku. Grudzień, w połączeniu z doskonałymi wynikami we wcześniejszych miesiącach 2021 roku, doprowadził Citroëna do silnego, 77-procentowego wzrostu sprzedaży i udziału w rynku.
Te dobre wyniki umacniają wzrost i nową dynamikę Citroëna na rynku brazylijskim w pierwszym roku wdrażania strategicznego planu „Citroën 4 All”, który obowiązuje do końca 2024 roku.
Najważniejszym osiągnięciem dla marki w 2021 roku był SUV C4 Cactus, który od początku roku podwoił swój udział w segmencie B-SUV i odnotował najlepsze wyniki sprzedaży od czasu wprowadzenia na rynek. SUV Citroëna utrzymał w 2021 r. osiągi powyżej średniej w swoim segmencie. Tylko w grudniu 2021 roku model ten sprzedał się w liczbie 2.721 sztuk. W 2021 r. C4 Cactus osiągnął poziom 19.550 sprzedanych egzemplarzy, co stanowi wzrost o 105% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Oprócz wszystkich rozwiązań konstrukcyjnych i technicznych, które przyczyniły się do sukcesu sprzedaży C4 Cactusa, Citroën wprowadził do tego modelu dwie specjalne serie: RIP CURL i X-SERIES, które wzmocniły pozycję marki na rynku SUV-ów i crossoverów.
Zobacz, jakie samochody Citroëna możesz aktualnie kupić w Polsce
Wśród lekkich pojazdów użytkowych Citroën zakończył rok solidnym wzrostem o 123%. Wielką nowością była rodzina Jumpy, która pod koniec zeszłego roku powiększyła się w Brazylii o wersję w 100% elektryczną, ë-Jumpy. Sprzedaż gama Citroëna Jumpy, z wersjami Van Pack, Vitré i Minibus, wraz z rodziną Jumpera, sięgnęła 3.441 egzemplarzy, co gwarantuje Citroënowi ważną pozycję wśród lekkich pojazdów użytkowych w Brazylii.
Rok 2021 był również rokiem przybycia Vanessy Castanho na stanowisko szefa Citroëna w Ameryce Południowej oraz André Montalvão, który objął stanowisko dyrektora handlowego Citroëna w Brazylii. Praca nowych dyrektorów marki i ich zespołów skutkowała tym imponującym wzrostem sprzedaży, a także zaowocowała ważnymi premierami i seriami specjalnymi.
„Rok 2021 był bardzo wyjątkowy dla Citroëna. Osiągnęliśmy świetne wyniki, które wzmacniają wspaniałą pracę wykonaną przez markę. Urośliśmy o 77% na rynku, który zanotował wzrost o tylko niecałe 2%. To zasługa przede wszystkim Jumpera Cargo i specjalnych serii SUV-ów C4 Cactus, RIP CURL i X-SERIES, które okazały się wielkim sukcesem sprzedażowym. Wszystkie te wyniki są możliwe tylko dzięki partnerstwu marki z naszą siecią dealerską, która kontynuuje ekspansję, aby wspierać rozwój Citroëna” – skomentował André Montalvão, dyrektor handlowy Citroëna w Brazylii.
„Oprócz doskonałych wyników, za które w tym miejscu chciałabym podziękować każdemu pracownikowi naszej firmy i naszej sieci dealerskiej, rok 2021 był również bardzo ważnym i wyjątkowym rokiem dla Citroëna, ponieważ przedstawiliśmy i już zastosowaliśmy naszą strategię na rynku. w nadchodzących latach w Brazylii i regionie „Citroën 4 All”. Plan, który zaprezentuje Citroëna wszystkim jako markę dostępną, innowacyjną, po prostu z nowym wizerunkiem” – skomentowała Vanessa Castanho, szefowa Citroëna w Ameryce Południowej. – „To także rok, w którym pojawił się również nasz pierwszy w 100% elektryczny pojazd sprzedawany w tym kraju, ë-Jumpy, oraz odsłoniliśmy nasze najnowsze C3, który dotrze do brazylijskich klientów w tym roku. W każdym razie wydarzyło się wiele dobrych rzeczy w 2021 roku i czekamy już na kolejne, które mamy przed sobą” – dodała Vanessa Castanho.
A może taka Vanessa i taki André przydaliby się w Polsce? Udział rynkowy marki w naszym kraju wynosi obecnie 1,72%, wkrótce może osiągnąć poziom tego z Brazylii, więc przydałby się ktoś, kto dźwignąłby Citroëna z coraz większego niebytu także u nas…
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze