Przez lata Citroën modyfikował swoje logo, ale motyw nawiązujący do daszkowych kół zębatych pozostał. Wraz z prezentacją odświeżonego modelu C5 Aircross, symbol marki ponownie uległ zmianie.
Nowy Citroën C5 Aircross po face liftingu jest pierwszym modelem, który otrzymał zmienione logo. Szewrony, które znajdziemy pośrodku grilla są teraz lakierowane na czarno i bardziej rozstawione niż w modelu sprzed face liftingu. Poza tym, nie łączą się już za pomocą chromowanych listew z reflektorami pojazdu, ale stanowią odrębny element. Motyw przedłużenia logo w kierunku świateł pojawiał się w pojazdach Citroena od debiutu C4 Picasso II generacji. Flagowy C5 X, który wraz z początkiem stycznia zadebiutował na polskim rynku, ma jeszcze poprzedni schemat szewronów. Kolejne nowości marki, które zobaczymy w nadchodzących latach powinny podążyć za projektem C5 Aircrossa.
Zobacz także: Oto nowy Citroën C5 Aircross! Face lifting zmienił logo, twarz modelu i multimedia
Citroën to kolejny producent, który w ostatnim czasie postanowił odświeżyć swoją tożsamość. W ubiegłym roku Peugeot wymienił symbol kroczącego lwa na elegancką głowę zwierzęcia, Renault podczas kreślenia nowego znaku inspirowało się modelem R5, z kolei Dacia zrezygnowała „otwieracza do piwa” na rzecz bardziej nowoczesnego projektu, który ma kojarzyć się z trwałymi ogniwami łańcucha. W przypadku Citroena zmiana jest raczej kosmetyczna.
Logo nawiązuje do początków działalności Andre Citroena, która skupiona była na produkcji kół zębatych. Od 1919 roku symbol przechodził liczne modyfikacje, ale motyw przewodni składający się z dwóch daszków pozostał. Ostatnia zmiana nastąpiła w 2016 roku, kiedy Citroën zamienił trójwymiarowy znak na prostszy, płaski i w szarej kolorystyce. Tym razem szarości zastąpiono kolorem czarnym. Zmiana stopniowo jest wprowadzana do kanałów komunikacyjnych oraz materiałów promocyjnych od 2021 roku, jest już widoczna w mediach społecznościowych.
Najnowsze komentarze