Dziś zakłady Grupy Renault w Tangerze, w Maroku, obchodzą 10-lecie swojego istnienia. Produkowane są tutaj samochody marki Dacia oraz Renault. Większość przeznaczona jest na eksport.
Chociaż główną fabryką Dacii jest Mioveni w Rumunii to właśnie zainaugurowany w 2012 roku zakład w Tangerze jest pierwszym zakładem Grupy w 100% wolnym od śladu węglowego, zaprojektowanym z myślą o zerowej emisji CO2 i zerowych zrzutach ścieków przemysłowych.
Zgodnie z polityką środowiskową Grupy Renault, ten zakład przemysłowy jest zaangażowany w ciągłe zmniejszanie śladu swojej działalności, przy jednoczesnym podnoszeniu świadomości pracowników w zakresie ochrony środowiska.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Eksport przemysłu motoryzacyjnego Maroka osiągnął 5,13 mld dolarów w pierwszej połowie 2022 roku, osiągając najwyższy poziom od pięciu lat. Przemysł motoryzacyjny jest jednym z kluczowych sektorów, które przyczyniają się do wzrostu gospodarki Maroka. Portal Manufacturing Global uważa, że sektor motoryzacyjny może wnieść „aż 24%” do PKB Maroka do 2022 roku.”
Wśród największych eksporterów w Maroku jest grupa Renault. Większość produkcji jest wysyłana drogą morską do Europy. Niższe koszty produkcji w Maroku pozwalają producentowi zachować konkurencyjną cenę dla swoich samochodów. Produkowane są tutaj głównie modele Dacia i małe dostawcze Renault.
Renault chce rozbudowywać moce produkcyjne w Maroku oraz inwestować w rozwój technologiczny. Dogodna lokalizacja fabryki w Tangerze ułatwia eksport samochodów drogą morską.
Zobacz: Dacia Duster 3 2024 – jaka będzie?
Produkowane tu samochody to między innymi Dacia Lodgy, Dacia Sandero 3, Renault Express. Produkcja w roku 2020 wynosiła:
- Dacia Lodgy: 26.937 sztuk
- Dacia Sandero 2: 95.383 sztuki
- Dacia Sandero 3: 8.627 sztuk
- Dacia Dokker: 72.062 sztuki
Najnowsze komentarze