Alfa Romeo Tonale na zdjęciu i słowne wzmianki o Peugeot 308 SW i Oplu Grandlandzie są jedynymi śladami koncernu Stellantis (Grupę Renault zignorowano całkowicie) na okładce dezaktualizującego się już numeru miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Za kilka dni do punktów sprzedaży prasy trafi kolejne wydanie, datowane już na listopad.
AUTO MOTOR I SPORT nr 10 (377) z X.2022
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 92 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 13 groszy
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2008, 308, e-2008, Koleos, Zoe, Astra, Grandland, Mokka
W dziale Pole Position na stronach 16-17 znajdziecie sporo informacji o nadchodzących nowościach z gamy marki Jeep. Opisano tam modele Avenger, Wagoneer S i Recon, a wzmiankowano też Renegade’a, Alfę Romeo, Fiata, Peugeota 2008 i Opla Mokkę. Wspominamy o tym, bo Jeep współtworzy koncern Stellantis.
Na stronie 22. znajdziecie krótki wyciąg z rankingu jakości samochodów wg ADAC. Temat przewijał się już w naszych przeglądach prasy. Wynik z niego, że Świetny wzrost jakości zaobserwowano w przypadku Renault Zoe, czy Nissana Leafa, a spadek – w Oplu Mokka i Peugeocie 308. Chyba ostatnio widuję jakieś dziwne 308-ki, bo IMHO jakość w nich się znacznie poprawiła.
Peugeot e-2008 został wzmiankowany w roli rywala dla opisanego na stronach 30-35 Seresa 3.
Test Opla Grandland 1.5 Diesel AUTO MOTOR I SPORT zamieścił na stronie 36. Odwołano się tam do stylistyki Astry i pochwalono wygląda auta. Spodobał się 1,5-litrowy silnik wysokoprężny, który jest bardzo oszczędny i zapewnia dobrą dynamikę. Nie sportową, ale dobrą. 130 KM i 300 Nm w zupełności wystarczy do sprawnego napędzania samochodu. Zwłaszcza, że silnik ów potrzebuje niewiele oleju napędowego – w teście średnie spalanie wyniosło raptem niespełna 5 l/100 km! Niestety skrytykowano kulturę pracy silnika – za wibracje, szczególnie przy uruchamianiu silnika. Tylko pytanie, ile procentowo czasu spędzamy na jeździe, a ile na uruchamianiu silnika… Myślę, ze to czepianie się na siłę.
Kolejna strona przynosi kolejny interesujący nas test. To Peugeot 308 SW Hybrid 225. Auto bardzo podobne do tego, którym i ja niedawno jeździłem i już zapowiadam Wam jego test. Redaktor Jopkiewicz wręcz rozpływa się nad stylistyką samochodu (i ma rację!), utyskuje jednak na cenę (to w zasadzie cecha aut typu PHEV). Samochód okazał się praktyczny, jeździ zwinnie, pewnie i szybko, a gdy ma się możliwość taniego ładowania akumulatorów trakcyjnych, to w ruchu miejskim okazuje się wyjątkowo oszczędne.
Test porównawczy Alfy Romeo Tonale i Volvo XC40 znajdziecie na stronach 40-47. Włoski SUV pokonał SUV-a szwedzkiego. Przewaga była minimalna (trzy oczka na 700 możliwych do zdobycia), ale auto z koncernu Stellantis jednak okazało się lepsze.
Nissan Juke wystąpił w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronie 49. Seata Arony.
Podobną funkcję pełni Renault Koleos na stronie 60. względem Škody Kodiaq.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w październikowym numerze AUTO MOTOR I SPORT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport
Najnowsze komentarze