Nowa Dacia Duster zostanie zaprezentowana w 2023 r., a w 2024 powinna pojawić się w salonach. Producent ma jednak spore wyzwanie, związane z napędem 4×4. Jego obecność znacząco zwiększa wagę pojazdu a co za tym idzie emisję, co to może być problemem w przypadku wprowadzenia normy Euro 7.
Dacia Duster to popularny SUV, którego drugą generację można nabyć w salonach. Jest najpopularniejszym autem wśród klientów indywidualnych w Polsce a zawdzięcza to modne sylwetce i bardzo dobremu stosunkowi możliwości do ceny. Nie bez znaczenia jest też fabryczne LPG, które Dacia ma zamiar utrzymać tak długo jak to będzie w Europie możliwe. Pod koniec przyszłego roku powinniśmy zobaczyć jego zupełnie nową generację, na nowej platformie. Wizualnie będzie bazowała na modelu Bigster.
Zobacz: Dacia Duster 100 LPG
Dacia Duster 3 powinna posiadać opcję 4×4, ponieważ tego oczekują klienci. Jednak obecność tego napędu komplikuje kwestia konieczności obniżenia emisji dwutlenku węgla, która ma się pojawić wraz z wprowadzeniem normy Euro 7. Dlatego Dacia zastanawiała się nad zastąpieniem 4×4 w wersji mechanicznej elektrycznym. I być może taka wersja zostanie wprowadzona w przyszłości.
Zobacz: Dacia Duster 150 EDC. Najmocniejszy Duster
W takim rozwiązaniu tylne koła otrzymałyby jeden lub dwa silniki elektryczne. Tego typu systemy są o tyle łatwiejsze w implementacji, że wymagają jedynie poprowadzenia zasilania. Nie trzeba całego układu przeniesienia napędu.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Dacia nie ujawnia jeszcze jak rozwiąże problem z Euro 7. Media spekulują tylko na ten temat: jedna z wersji mówi o tym, że początkowo do sprzedaży trafi Duster 3 z klasycznym napędem 4×4 a po wejściu w życie normy Euro 7 zostanie on zastąpiony przez układ elektryczny. Jednak z punktu widzenia kosztów takie rozwiązanie jest średnio opłacalne, stąd część komentatorów uważa, że będzie tylko elektryk, co zapewne nie ucieszy miłośników offroadu, wśród których Duster zdobył sporą popularność.
Najnowsze komentarze