Dacia Sandero to popularny hatchback, najchętniej kupowany samochód w Europie w styczniu i lutym 2023 r. Chociaż aktualna generacja została zaprezentowana w 2020 r. to producent już zapowiedział IV wersję tego samochodu. Poznaliśmy datę jego premiery.
Zacznijmy jednak od historii tego udanego modelu. Wszystko zaczęło się w roku 2007, gdy na kilku rynkach zadebiutowało Renault Sandero. Rok później na targach w Genewie zaprezentowano pierwszą generację europejskiej wersji Sandero. Zgodnie z ówczesną linią Dacii samochód był bardzo uproszczony. Zgrabne, ale nierzucające się w oczy nadwozie, uproszczony środek i wybór podstawowych silników 1.4 75 KM i 1.6 87 KM. Kolejna zmiana przyszła w roku 2012. Odświeżona wersja wyglądała już nieco lepiej, chociaż nadal była stylistycznie bardzo spokojna. Pojawiło się nieco lepsze wnętrze, nawigacja Media Nav i nowe silniki.
Prawdziwa rewolucja nadeszła w roku 2020. Wtedy pokazano zupełnie nowe Sandero, które otrzymało płytę podłogową z Clio V, bardzo nowoczesne nadwozie, w którym trudno doszukać się już budżetowości i nowe wnętrze. W środku nadal mamy pewne uproszczenia, twarde plastiki, lista wyposażenia nie imponuje swoją długością, ale wszystko to co potrzebne kierowcom można zamówić. Dzięki przystępnej cenie, dobremu wyglądowi oraz napędom z fabryczną instalacją LPG auto zyskało z miejsca dużą popularność i w dwóch pierwszych miesiącach 2023 r. znajdowało się w europejskiej czołówce najchętniej kupowanych samochodów.
Sandero zaczyna się obecnie w polskim cenniku od 62.900 zł, wersja crossover, czyli Sandero Stepway, od 69.600 zł. Samochód ten można też zamówić m.in. automatyczną skrzynią biegów. Niedługo w ofercie ma pojawić się też 140-konny napęd hybrydowy, oferowany będzie podobnie jak automat z wersją Stepway.
Skonfiguruj Dacię Sandero | Skonfiguruj Dacię Sandero Stepway
Teraz Dacia przygotowuje się do zaprezentowania zupełnie nowej generacji. I chociaż Sandero IV to jeszcze bardzo odległa przyszłość, to dzisiaj wiemy już, kiedy to nastąpi. Ten zupełnie nowy, nieco większy od obecnego samochód, ma zostać zaprezentowany na przełomie 2027 i 2028 roku. Chociaż wydaje się to jeszcze datą odległą, to realnie jeszcze cztery i pół roku. Co się zmieni? Bardzo dużo!
Będzie nowa płyta podłogowa, napędy hybrydowe a być może tak wersja elektryczna, ale zbudowana według filozofii Dacii, czyli tylko sprawdzone i niedrogie komponenty. W praktyce oznacza to m.in. mniejszy akumulator i wolniejsze ładowanie. Dla polskich klientów najważniejsze będzie jednak to, że Dacia nie zamierza rezygnować z LPG jako podstawowego paliwa dla swoich aut a silniki spalinowe pozostaną w ofercie tak długo jak to możliwe.
Datę premiery nowego Sandero IV ujawnił Denis Le Vot, szef marki.
Najnowsze komentarze