Jeśli chodzi o samochody nowe, to marki francuskie znowu znalazły się w swoim bezpośrednim sąsiedztwie. Spowodowało to wyprzedzenie Peugeota przez Volkswagena w rankingu rocznej sprzedaży. Przeszło 25-procentowy przyrost sprzedaży w odniesieniu do roku 2006 nie pozwolił jednak Peugeotowi na zakończenie roku ubiegłego na szóstej pozycji. 18.675 sprzedanych samochodów wystarczyło tylko na miejsce siódme. Z takim wynikiem Peugeot zajął 6,37% rynku.
Ósme miejsce wśród najpopularniejszych marek przypadło koncernowi Renault. W roku 2007 sprzedano w Polsce 16.208 nowych samochodów tej marki, co oznacza wzrost o 4,91% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Udział firmy w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł w roku 2007 nieco ponad 5,5%.
Citroën zajmuje dziewiąte miejsce wśród najpopularniejszych marek w Polsce, przynajmniej jeśli chodzi o auta nowe. W ubiegłym roku sprzedano w naszym kraju 13.674 samochody tego producenta, co stanowi wzrost w stosunku do roku 2006 o 13,68%. Citroën zajął dla siebie 4,66% rynku nowych osobówek.
Polacy krytykują samochody francuskie, marudzą na ich awaryjność i delikatność, ale chętnie je sprowadzają z zagranicy. Wśród aut z prywatnego importu przodują oczywiście uwielbiane u nas w kraju samochody niemieckie, ale Renault jest w czołówce! Przez cały 2007 rok ściągnięto do Polski 74.084 samochody tej marki, a ich średni wiek wynosił dziewięć lat. To o rok, lub dwa mniej, niż otaczająca Renault sfora sześciu producentów niemieckich!
W pierwszej dziesiątce najchętniej sprowadzanych samochodów używanych zmieścił się także Peugeot. Z wynikiem 26.492 samochodów zajął dziewiąte miejsce, pokonując zamykającego dziesiątkę Fiata.
Citroën z wynikiem 17.739 aut uplasował się dopiero na pozycji piętnastej. Obaj francuscy producenci kooperujący ze sobą w koncernie PSA mogą się jednak pochwalić bardzo korzystnym średnim wiekiem sprowadzanych samochodów – były to auta przeciętnie ośmioletnie. Lepsza pod tym względem (o rok) okazała się tylko Toyota.
KG
Najnowsze komentarze