Jest to odpowiedź koncernu PSA na wyzwanie, jakie postawił kilka dni temu przed producentami samochodów prezydent Francji Jacques Chirac. Wezwał on koncerny samochodowe do komercyjnego wprowadzenia napędu hybrydowego lub w całości elektrycznego w ciągu 10 lat, z zachowaniem dostępności cenowej dla klientów.
Zobacz: Citroën obniża ceny elektrycznego Berlingo w Niemczech
Samochody hybrydowe zużywają mniej paliwa, dzięki zainstalowaniu w nich dodatkowego napędu elektrycznego, współpracującego z normalnym silnikiem. Energia potrzebna do ładowania akumulatorów pozyskiwana jest między innymi podczas hamowania. Wprowadzenie samochodów hybrydowych o wysokiej sprawności energetycznej jest poważnym wyzwaniem. Do tej pory głównym problemem była mała pojemność akumulatorów oraz wysokie koszty wytworzenia tego napędu. Najbardziej wydajne i najbardziej oszczędne okazały się kombinacje silnika elektrycznego i diesla. Takie samochody zaprezentuje właśnie grupa PSA pod koniec stycznia. Ale poza doraźnym stworzeniem napędu hybrydowego, grupa PSA otwiera wkrótce ośrodek badawczy nad ogniwami paliwowymi bazującymi między innymi na wodorze. Jedynym produktem ubocznym procesu powstawania energii w takich ogniwach jest… woda.
Przy stale rosnących cenach ropy oraz innych produktów naftopochodnych energia z ogniw paliwowych może być najlepszym sposobem napędu samochodów w przyszłości. Citroen i Peugeot wielokrotnie już udowadniały swoimi rozwiązaniami, że są w stanie wyjść daleko poza aktualne standardy, czego najlepszym chyba przykładem był Citroen DS. Czekamy więc na efekty.
Zobacz: Historia marki Citroen
Najnowsze komentarze