Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

BWT Alpine F1 Team przygotowuje się do zakończenia sezonu 2022 po ciasnych kwalifikacjach w Abu Zabi

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-19
w Wiadomości, Alpine
Czas czytania 4 minut
51 0
A A
0

Warto przeczytać!

Stellantis wprowadza stacje tankowania wodoru dla firm. ENGIE Solutions oferuje ich trzy rodzaje

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Zespół BWT Alpine F1 Team wystartuje wraz z Estebanem Oconem na ósmym miejscu i Fernando Alonso na dziesiątym miejscu na starcie jutrzejszego Grand Prix Abu Zabi – finału sezonu Mistrzostw Świata FIA Formuły 1 2022.

Kwalifikacje toczyły się zaciekle pod światłami na torze Yas Marina Circuit, z zaciętymi bitwami o postęp w każdym segmencie kwalifikacji. Fernando był w stanie przejść przez Q1 z zapasem zaledwie 0,052 sekundy, ale później stracił jedną dziesiątą sekundy, ponieważ przegapił Q3 tylko o 0,028 sekundy. Podczas gdy Hiszpan zakwalifikował się na jedenastym miejscu, awansuje o jedno miejsce na dziesiątą pozycję w wyniku kary startowej nałożonej na Daniela Ricciardo.

Esteban zaliczył swój jedenasty występ w Q3 w tym sezonie, skupiając się na pokonaniu McLarena i Sebastiana Vettela w walce pierwszej dziesiątki kierowców o pozycje na starcie. Po pierwszym przejeździe na używanych miękkich oponach Esteban poprawił czas okrążenia do 1 minuty 24,830 sekundy na nowym zestawie opon i zakwalifikował się na ósmym miejscu, tracąc zaledwie 0,061 sekundy do Lando Norrisa na siódmym miejscu.

Jutrzejszy wyścig na dystansie 58 okrążeń – ostatni z Fernando w składzie zespołu – rozpocznie się o godzinie 17:00 czasu lokalnego (14:00 czasu polskiego).

Esteban Ocon, P8, 1:24.830: „Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszych kwalifikacji, więc brawo dla zespołu za jedną z naszych najlepszych sesji w sezonie. Każdy przejazd sprawiał wrażenie, jakbyśmy zrobili krok naprzód, starając się zmaksymalizować dzisiejsze osiągi samochodu. Nasi główni konkurenci są szybcy w ten weekend, być może szybsi niż początkowo myśleliśmy, więc jutro będziemy musieli być skoncentrowani, aby mieć dobry wyścig i odzyskać trochę punktów. To nasz ostatni wyścig, więc sprawmy, by był jak dotąd najlepszy”.

Fernando Alonso, P11, 1:25.096: „Nie mieliśmy dzisiaj tempa w kwalifikacjach, więc ostatecznie myślę, że możemy być całkiem zadowoleni, że startujemy z dziesiątej pozycji w wyścigu. Było blisko w Q1, a mniej niż jedna dziesiąta oddzieliła pewną liczbę samochodów w Q2. Wiemy, że jutro trudno będzie wyprzedzić, ale zrobimy co w naszej mocy, aby dobrze się bawić i zdobyć kilka miejsc w pierwszej dziesiątce. To ostatni raz, kiedy wskakuję do bolidu zespołu Alpine, więc będę starał się jak najlepiej wykorzystać jutrzejszy wyścig i mam nadzieję, że zakończę go wysoko z zespołem”.

Alan Permane, Dyrektor sportowy: „Jutro rozpoczniemy ostatni wyścig roku z Estebanem na ósmym miejscu i Fernando na dziesiątym miejscu i ogólnie jesteśmy całkiem zadowoleni z tych miejsc startowych. Fernando nie wydobył dziś z samochodu maksimum możliwości – przez cały czas brakowało jednej dziesiątej lub dwóch – i skupia się już na jutrzejszym wyścigu, w którym wiemy, że jesteśmy silni. Ten tor zawsze był dość trudny w kwalifikacjach ze względu na niskie temperatury toru i ruch uliczny, ponieważ samochody ustawiają się w kolejce w ostatnim sektorze, co powoduje trudności z utrzymaniem opon w dobrym oknie ich pracy. Esteban i jego zespół wykonali dziś świetną robotę, zarządzając tymi elementami, aby zakwalifikować się na ósmym miejscu – był nawet bliski sięgnięcia po siódmego miejsce, zabrakło zaledwie pół dziesiątej sekundy. Z niecierpliwością czekamy na jutrzejszy wyścig, w którym celem jest wykorzystanie naszego mocnego tempa wyścigowego i umieszczenie obu samochodów w punktacji, aby zakończyć sezon na wysokim poziomie”.

 

 

źródło: Alpine Cars Katowice


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: A522AlpineAzjaF1Sportwyścigi
Udostepnij18Tweet11Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more