Planowany początkowo tylko na rynki rozwijające się model (a w zasadzie modele, bo jest przecież także brat-bliźniak, Peugeot 301) Citroën C-Elysee trafił właśnie do sprzedaży na rynku niemieckim. Z pewnością nie będzie to filar sprzedaży Citroëna nad Renem, ale uchodźcy za socjal będą go mogli kupić ;-)
A poważniej – to kawał samochodu za rozsądne pieniądze. Bazowa wersja C-Elysee została w Niemczech wyceniona na 12.590 euro. Pod jej maską przeciętny Herr Schmidt znajdzie 82-konną odmianę trzycylindrowego silnika benzynowego PureTech współpracującą z pięciobiegową skrzynią manualną. Z uwagi na fakt, iż auto waży mniej więcej 1.100 kg, jest w stanie rozpędzić się z tym zespołem napędowym do setki w 12,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 168 km/h. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 4,9 l/100 km, ale to wielkość uzyskana w procesie homologacyjnym – realne zużycie będzie wyższe o mniej więcej 1,5 l/100 km.
Jest oczywiście dostępna mocniejsza wersja. Za C-Elysee 1.6 VTi 115 KM trzeba zapłacić w Niemczech od 13.990 euro. Średnie spalanie z tym silnikiem określono na 6,4 l/100 km. Z kolei odmiana napędzana 100-konnym dieslem BlueHDi wyceniona została na 15.690 euro, a spalać ma średnio 3,8 l/100 km.
Dla przykładu – niemiecka cena najtańszej Škody Rapid wynosi aż 15.690 euro (1.2 TSI 90 KM i pięciobiegowy manual), a i tak nie ma w niej klimatyzacji. Można ją zamówić, ale ta opcja dostępna jest w pakiecie z tylnymi czujnikami parkowania i zdalnym sterowaniem centralnego zamka i kosztuje aż 999 euro! Rapid z najtańszym dieslem (1.4 TDI 90 KM) wyceniany jest w Niemczech na aż 18.090 euro i z klimą jest to samo, co w wersji benzynowej.
W Niemczech oferowana jest tylko jedna wersja wyposażeniowa C-Elysee – Selection – wyposażona m.in. klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby z przodu, radioodtwarzacz CD z Bluetooth®, komputer pokładowy, czołowe i boczne poduszki powietrzne, tempomat z ogranicznikiem prędkości, regulowany na wysokość fotel kierowcy, regulowaną na wysokość kolumnę kierownicy, światła przeciwmgielne, światła do jazdy dziennej, dzieloną asymetrycznie kanapę i parę innych elementów.
Dodatkowe wyposażenie obejmuje pakiety stylistyczne (w tym 16-calowe alufelgi) za 500 euro, Pakiet Komfortowy (czujniki parkowania z tyłu + elektrycznie sterowane szyby w drzwiach tylnych) za 400 euro, Pakiet Zimowy (m.in. podgrzewane fotele przednie) za 400 euro, chromowane listwy okienne za 100 euro oraz lakiery – czarny onyksowy za 290 euro, bądź metalizowane za 490 euro. Standardowy kolor C-Elysee w Niemczech, to biały i tylko ten nie wymaga dopłaty.
Citroën C-Elysee produkowany jest od 2012 roku. Jest pięcioosobowym samochodem z nadwoziem sedan mieszczącym 506 litrów bagażu w kufrze. Zawieszenie jest nastawione raczej na komfort, acz zapewnia też całkiem pewne prowadzenie. To budżetowy model, ale solidny, niedrogi w eksploatacji i przyjazny w użytkowaniu.
KG; grafika: Citroën Deutschland
Najnowsze komentarze