Citroen C1 w edycji Origins – ile kosztuje oryginalny maluch?

12 27

Citroen C1 jest dostępny w polskiej ofercie w specjalnej edycji Origins. Model nawiązuje do setnych urodzin, które francuska marka obchodzi w tym roku. Czym wyróżnia się i ile kosztuje oryginalny maluch spod znaku szewronów?

Marka Citroen wprowadziła na rynek specjalną wersję modelu C1. Miejski maluch w oryginalnej szacie graficznej nawiązuje do bogatej i niezwykle ciekawej historii marki, w tym do ikony Citroena, modelu 2CV. Oba pojazdy odznaczają się niewielkim nadwoziem oraz praktycznym, jak na swoje wymiary charakterem wnętrza. Legendarna kaczka znajdowała się w produkcji od 1949 aż do roku 1990 roku, a francuski producent sprzedał ponad 3,8 mln egzemplarzy modelu.

Citroen C1 Origins został ozdobiony brązowymi elementami nadwozia, które nawiązują do pierwotnego wzoru szewronow. Dekoracje możemy dostrzec na lusterkach, tylnym słupku i pokrywie bagażnika. Z kolei na drzwiach widnieje logo „Origins since 1919”.  Pojazd został wyposażony w aluminiowe obręcze Planet Black o średnicy 15 cali oraz przyciemnianą tylną szybę. Jubileuszowy model można zamawiać w różnych wersjach kolorystycznych: Blanc Lipizan, Gris Gallium, Gris Carlinite oraz Noir Caldéra. Dach jest dostępny w kolorze Noir Caldera.

Siedzenia wykończono tkaniną Gris Chiné, którą przeszyto złotą nicią z widocznym logo Origins. Specjalny Citroen C1 posiada brązowy pakiet Kolor oraz specjalne dywaniki. Samochód bazuje na wyposażeniu Shine i jest najwyżej wycenioną wersją małego Citroena.

Wyposażenie obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację i Pakiet Bezpieczeństwo, który składa się z systemów: Active City Brake, Alarm niezamierzonego przekroczenia linii i systemu rozpoznawania ograniczeń prędkości.

Cena modelu w polskich salonach dealerskich rozpoczyna się od 50.440 zł, jest więc droższa od wersji Shine o 2.550 zł. Citroen C1 jest oferowany z jednostką 1.0 VTi o mocy 72 KM.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
11 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
BartoszdamianockSzogunKubaRyszard Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kuba
Gość
Kuba

Za te pieniądze? Nie dziękuję

Roman
Gość
Roman

Oczywiście, że ta cena za nowy samochód tej wielkości wydaje się „porażająca”. Jednak każdy z dużych producentów samochodów w ramach jednego typu oferuje różne wersje wyposażenia i jeszcze dodatkowego doposażenia, mniej lub bardziej rozbudowane z dodatkowymi różnymi „smaczkami” wyposażenia, które windują cenę w górę. Jednak i na tak bardzo dobrze doposażone samochody zawsze znajdą się nabywcy mający odpowiednie pieniądze, którzy chcą mieć samochód po prostu wyróżniający się w masie standardowych identycznych samochodów danego typu z reguły występujących w niższych lub co najwyżej średnich klasach wyposażenia. Doskonałym przykładem małego samochodu, bardzo dobrze wyposażonego może być Toyota Aygo Selection x-cite, której podstawowa… Czytaj więcej »

Ryszard
Gość
Ryszard

Dokładnie tak – miałem C1 kę pierwszą przez 9 lat. Gdy w pewnym momencie okazało się, że Citroen Polska zaniechał sprzedaży nowej C1ki i ja postanowiłem nie sprzedawać swojego samochodu. Jednak w 2017 roku Citroen Polska zmienił zdanie i chwała mu za to. Stara C1ka znalazła kupca a ja przesiadłem się do lepiej wyposażonego modelu. Nowy model zaskakuje pomysłowością schowków – jest ich więcej niż w C4, którą mam. Podnoszona półka w bagażniku idealne rozwiązanie. No i ten silnik, który spala tyle paliwa co motocykl A co do wersji limitowanych a taką jest ta omawiana – to jedyne auto w… Czytaj więcej »

Kuba
Gość
Kuba

I tak wolę jednak Toyote za trochę lepszy silnik

Szogun
Gość
Szogun

Miałem yaris z silnikiem 1.3 87 KM (z 2004 r.). Od 3 tys. obrotów (prędkość 110 km) stawała się obrzydliwie głośna. Miała inne przypadłości, o których nie chce mi się pisać. Francuzy nie są doskonale, ale ta toyota mnie wyleczyła z z japońskiej motoryzacji.

Kuba
Gość
Kuba

A u mnie w rodzinie od 10 lat yaris. Wgl się nie psuje świetny samochód za takie pieniądze. W 2018r ojciec wziął po raz kolejny z salonu

Roman
Gość
Roman

Akurat w tzw. trojaczkach z czeskiego Kolina, a do nich należą zarówno Citroen C1 jak Toyota Aygo a i też Peugeot 108 (w Polsce akurat obecnie nie oferowany) montowane były i są identyczne silniki, skrzynie biegów (z tymi samymi przełożeniami), a jedyne różnice są tylko w wyglądzie zewnętrznym np. różne kształty lamp przednich i tylnych i niektórych drobnych detalach wewnątrz nadwozia i oczywiście różnymi znaczkami firmowymi.

damianock
Gość
damianock

nie do końca – Toyota nie ma i nie miała francuskiego 1.2.

Bartosz
Gość
Bartosz

No i całe szczęście że nie ma tg 1.2… Toyota ma swoje genialne silniki

Bartosz
Gość
Bartosz

Nie do końca z tym tak jest

Bartosz
Gość
Bartosz

Na szczęście dobiega końca ta współpraca. To dobrze dla Toyoty

Kuba
Gość
Kuba

Toyota fajniejsza wizualnie