Citroën zaprezentował zdjęcia odświeżonego modelu C3 Aircross. Zmiany stylistyczne są większe niż się spodziewaliśmy. Widzimy znaczny wpływ nowego C4 i C3 po liftingu, ale model wnosi też własną tożsamość.
Citroën C3 Aircross zadebiutował w 2017 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Prawie cztery lata po premierze możemy zobaczyć odświeżoną wersję pojazdu. Mały, sympatyczny model przeobraził się w dojrzałego crossovera o zawadiackim spojrzeniu. Styliści Citroena zastosowali „wąsy”, czyli opadająca ku dołowi listwę, którą przenieśli z C3 po face liftingu i zmienili kształt przednich reflektorów. Kwadratowe lampy zastąpiono podłużnymi światłami w technologii LED. Agresji dodaje nowa osłona zderzaka oraz duże wloty powietrza z wyraźnym żebrowaniem.
Z tyłu i z profilu zmiany w C3 Aircrossie są mniejsze. Citroën zrezygnował z kolorowej naklejki z tyłu na rzecz zwiększenia przeszklonej powierzchni modelu. W kabinie powinno być teraz nieco jaśniej niż u poprzednika.
Nowe fotele Advanced Comfort
Citroën zastosował nowe fotele Advanced Comfort z pianką o grubości 15 mm oraz zamykany schowek zintegrowany z konsolą środkową. Przesuwana w przód i w tył kanapa tylna, która reguluje pojemność bagażnika pomiędzy 410 a 520 litrów, pozostała. Maksymalna pojemność transportowa C3 Aircrossa wynosi 1289 litrów a składane oparcie fotela pasażera pozwala załadować na pokład przedmioty o długości do 2,4 metra.
Nowością w C3 Aircrossie jest 9-calowy ekran systemu multimedialnego na desce rozdzielczej. Pojazd oferuje możliwość połączenia z systemami Apple Car Play i Android Auto oraz liczne funkcje wspomagające prowadzenie, takie jak system Grip Control z kontrolą zjazdu ze wzniesienia, kolorowy wyświetlacz Head-up, rozpoznawanie znaków drogowych, czy kamera cofania 360 stopni. C3 Aircrossa zamówimy również z bezkluczykowym systemem otwierania i uruchamiania pojazdu oraz ładowarką indukcyjną.
Zamówienia od marca
Jeśli chodzi o silniki, nowy Citroën C3 Aircross pozostaje przy znanych jednostkach benzynowych 1.2 PureTech o mocy 110 i 130 KM oraz dieslu 1.5 BlueHDi o mocy 110 i 120 KM. Słabsze wersje współpracują z 6-biegową manualną skrzynię biegów, dla mocniejszych można zamówić 6-biegowy automat EAT6.
Technologiczny krewny Opla Crosslanda będzie oferowany w pięciu wersjach wyposażeniowych: Live, Feel, Feel Pack, Shine i Shine Pack. Citroen rozpocznie przyjmowanie zamówień w marcu tego roku. Pierwsze dostawy planowane są na czerwiec.
Najnowsze komentarze