Nie wiemy jeszcze, czy ta wersja trafi na polski rynek (pewnie nie), ale we Francji już można zamawiać serię specjalną miejskiego Citroëna C3 Elle. Auto polakierowano na biało (Polar White), ale dach jest nieco inny – ma kolor opisany w katalogu jak Soft Sand. Dodatkowo na owym dachu znajdzie się specjalna naklejka, a na nadwoziu oryginalne dodatki w kolorze Cherry Pink. Obudowy lusterek bocznych są czarne. Oczywiście odpowiednich dodatków nie zabraknie też wewnątrz.
Citroën C3 ELLE wyposażony jest w szarą tapicerkę ze szwem w kolorze Cherry Pink i obicie deski rozdzielczej w identycznych kolorach i materiałach. Z uwagi na fakt, iż C3 Elle opiera się o wersję wyposażeniową Shine, więc i wyposażenie standardowe jest bogate. Klient może liczyć na Citroën Connect Nav, Citroën Connect Box, kamerę cofania oraz system Active Safety Brake. Szeroka gama silników pozwoli wybrać coś dla siebie. Warto jednak już teraz wspomnieć, że pod maską można mieć także silnik PureTech 110 z automatyczną skrzynią sześciobiegową.
Auto do salonów we Francji trafi w marcu, ale – jak wspomniałem – można je już nad Sekwaną zamawiać. Ceny startują z poziomu 18.500 euro.
Citroën C3 trafił na rynek w listopadzie 2016 roku. Od tamtej pory sprzedano już w całej Europie ponad 230.000 egzemplarzy tego autka. Nawet dziś, kiedy jechałem do Warszawy i stamtąd wracałem, spotkałem co najmniej kilka takich autek. Wyróżniają się na drodze, co by nie powiedzieć. I wcale nie są samochodami kobiecymi. Ale żeby zwrócić jeszcze większą uwagę pań na ten model Citroën rozpoczyna rok 2018 z adresowaną do płci pięknej serią specjalną C3 Elle. Jak łatwo się domyślić – we współpracy z magazynem Elle, niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie mody, trendów i stylu.
Nic więc dziwnego, że C3 Elle jeszcze bardziej podkreśla odważną stylistykę. Nie boi się gry kolorami, ale wciąż pozostaje elegancki. We francuskim stylu, z odrobiną szaleństwa, które jednak nie mąci szyku całości. A że za bazę C3 Elle wybrano dwukolorową wersję Shine? Cóż – to też nie przypadek. 60% klientów wybiera wersje z dachem w innym kolorze, niż karoseria, a 40% decyduje się na najbogatszą odmianę Shine.
Citroën C3 Elle – stylowy i elegancki
Citroën C3 Elle został zainspirowany bezpośrednio przez pracujące kobiety i ich styl życia. To świeży, kolorowy pojazd, pełen witalności. Ta wyjątkowa seria jest wynikiem spotkania światów dwóch francuskich marek, kierujących się kobiecą elegancją, optymizmem i ambicją, by ułatwić codzienne życie. Nowoczesny i dynamiczny model C3 to idealny samochód do życia w miejskim stylu i witalności.
Wartości te są dzielone z marką ELLE w ramach partnerstwa łączącego ją z Citroënem. Innym aspektem tej współpracy jest ELLE Active Forum we Francji („ELLE Women in Society”), którego celem jest pokazanie roli kobiet w miejscu pracy. Linda Jackson, dyrektor generalny Citroën, została zaproszona na to wydarzenie, które odbędzie się w marcu.
Praktyczny, kompaktowy pojazd z pięcioma drzwiami i ograniczoną długością (3,99 m), Citroën C3 ELLE, zachowuje obfite kształty i sygnaturę graficzną. Jego styl i wyjątkowa osobowość zostały podkreślone przez rzeczywisty potencjał personalizacji dzięki zestawowi kolorów „ELLE”.
Citroën C3 ELLE ma dwukolorowe nadwozie preferowany przez 60% nabywców C3. Dach Soft Sand tej specjalnej serii połączony w standardzie z karoserią w kolorze Polar White i czarnymi obudowami lusterek. Dostępne są także cztery inne kolory nadwozia: Perla Nera Black, Soft Sand, Platinium Grey i Arctic Steel, a także drugi wariant dachu: Onyx Black.
Auto posadowiono na 17-calowych felgach ze stopów lekkich z efektem diamentowym CROSS (opcjonalnie). CITROËN C3 ELLE posiada również detale z anodyzowanego wiśniowego różu na obramowaniu świateł przeciwmgielnych, obramowania Airbump® i ozdobne naklejki.
Dobór materiałów i kolorów we wnętrzu C3 Elle, to dzieło Hélène Veilleux, szefowej działu kolorów i materiałów w marce Citroën. Hélène Veilleux inspirowała się światem wyposażenia wnętrz i podróży. Nie zabrakło też elementów skórzanych – na lewarku dźwigni zmiany biegów, czy kierownicy. Auto ma oczywiście dedykowane serii specjalnej dywaniki.
Citroën C3 Elle – komfortowy i miejski
Citroën C3 Elle został – jak każdy C3 – dopracowany pod względem komfortu. Wygodne siedzenia, niczym domowe fotele, sprawiają, iż wysiadać się z tego samochodu nie chce. Są zresztą nie tylko wygodne, ale i świetnie wyglądają! A już w C3 Elle – szczególnie dobrze!
300 litrów pojemności bagażnika, 6,25-litrowy schowek przed pasażerem, czy liczne udogodnienia sprawiają, że to auto jest przyjazne dla użytkowników. Oprócz funkcji standardowo dostępnych w wersji Shine, takich jak elektrycznie składane lusterka boczne, automatyczna klimatyzacja, system Mirror Screen, pakiet Widoczność, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości i tempomat, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i rozpoznawanie ograniczeń prędkości z podawaniem zalecanej prędkości, specjalne seria C3 Elle idzie jeszcze dalej, we współpracy z Elle oczywiście.
Jak daleko? Otóż C3 Elle ma w wyposażeniu takie elementy, jak kamera cofania, aby ułatwić manewrowanie w mieście, Citroën Connect Box z funkcjami SOS i pakiet pomocy, Citroën Connect Nav z 7-calowym ekranem dotykowym i funkcją rozpoznawania głosu, pakiet Safety 2 (w tym Active Safety Brake), Driver Attention Alert, alarm ryzyka kolizji i automatyczny przełącznik świateł drogowych. Kamera ConnectedCAM Citroën™, w pełni zintegrowana i wyposażona w szerokokątny obiektyw i zapis HD, jest idealna do przechwytywania najlepszych momentów jazdy i udostępniania ich na żywo w mediach społecznościowych. Oczywiście pełni też – całkowicie automatycznie – rolę systemu zapisującego obraz w przypadku kolizji. Zarówno przed, jak i po niej.
Klienci mogą wybierać spośród dwóch silników benzynowych (PureTech 82 i PureTech 110 Stop&Start) oraz diesla BlueHDi 100 Stop&Start. Mocniejszy benzyniak może być skonfigurowany z automatyczną sześciobiegową skrzynią EAT6 firmy Aisin. To znakomita przekładnia.
We Włoszech C3 Elle dostępne jest także z 75-konnym dieslem BlueHDi.
Citroën C3 Elle kosztuje od 18.500 euro. Standardowa wersja Shine kosztuje co najmniej 17.100 euro.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze