Południowoafrykańskie media podkreślają wyraźnie, że C4 Aircross, bazujący oczywiście na Mitsubishi ASX, i bliźniaczy konstrukcyjnie do Peugeota 4008, bynajmniej nie jest modelem dokładnie takim samym. Nie jest tak, że na końcu taśmy produkcyjnej stoi chłopak z pudełkiem znaczków i co mu się wyciągnie, to przyklei na masce. Wręcz przeciwnie – jeśli chodzi o nadwozie, to takie same w japońskim i francuskim bracie są jedynie przednie i tylne drzwi – reszta karoserii stylizowana jest niezależnie przez poszczególne marki! I te różnice widać! Na pierwszy rzut oka zwłaszcza w „pływającym” dachu, w którym „brakuje” części słupka C.
Różnic nie brakuje także we wnętrzu. Deska rozdzielcza pochodzi wprawdzie od Japończyków, ale kierownica, elementy wykończenia wnętrza, także niektóre instrumenty i oczywiście siedzenia są różne.
Samochód ma napęd na przód, lub na wszystkie cztery koła, choć na rynku południowoafrykańskim jedynie w topowej z trzech wersji wyposażeniowych można liczyć na ten ostatni. Silnik, to dwulitrowa benzynowa jednostka o mocy 110 kW, który może współpracować bądź z pięciobiegową przekładnią manualną, bądź z bezstopniową skrzynią automatyczną (CVT).
Gama C4 Aircross w RPA oferuje trzy poziomy wyposażenia:
– Attraction ma w standardzie m.in. dwie czołowe poduszki powietrzne, ABS, klimatyzację, system audio CD/mp3 z czterema głośnikami i sterowaniem z kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, regulację fotela kierowcy na wysokość i 16-calowe felgi ze stopów lekkich;
– Seduction oferuje klimatyzację automatyczną, tempomat, a radioodtwarzacz ma obsługę Bluetooth i port USB, zaś dźwięk przekazywany jest do sześciu głośników; kierowcę wspomagają tylne czujniki parkowania, automatyczne światła i wycieraczki, a o bezpieczeństwo dbają dodatkowo boczne i kurtynowe poduszki powietrzne; można wybierać między skrzynią manualną, a automatyczną bezstopniową;
– Exclusive ma napęd na cztery koła, skórzaną tapicerkę, 18-calowe koła ze stopów lekkich oraz ESP i system wspomagania ruszania pod górę (Hill Assist).
Pięciomiejscowa kabina zapewnia sporo przestrzeni. Kufer, standardowo mieszczący 384 litry bagażu, można powiększyć dzięki dzielonej w proporcjach 60:40 tylnej kanapie. Producent przewidział pełnowymiarowe koło zapasowe.
Samochód objęty jest trzyletnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 100.000 km i pięcioletnim planem serwisowym (z podobnym ograniczeniem)
Ceny na rynku południowoafrykańskim wynoszą:
2.0i Attraction 2WD – 269.900 randów
2.0i Seduction 2WD – 294.900 randów
2.0i Seduction CVT 2WD – 309.900 randów
2.0i Exclusive CVT 4WD – 369.900 randów
Konkurenci kosztują:
Honda CRV 2.0 Comfort (110 kW) – 309.900 randów
Hyundai ix35 2.0 GLS (122 kW) – 289.900 randów
Kia Sportage 2.0 Ignite (122 kW) – 261.995 randów
Mitsubishi ASX 2.0 Classic (110 kW) – 279.900 randów
Renault Koleos 2.5 Dynamique (126 kW) – 289.900 randów
Ssangyong Korando 2.0 (110 kW) – 249.995 randów
VW Tiguan 1.4 TSI Trend&Fun (90 kW) – 278.000 randów
KG
Najnowsze komentarze