Citroen C4 Cactus doczeka się następcy w 2020. Model będzie miał napęd elektryczny

6 1 121

Szefowa Citroena, Linda Jackson uchyliła rąbka tajemnicy związanej z przyszłością modelu C4 Cactus. Pojazd doczeka się następcy w 2020 roku. Model będzie miał napęd w 100% elektryczny.

Wraz z Citroenem C4 Cactus w 2014 roku zadebiutował nowy język stylistyczny francuskiej marki. Pojawiły się charakterystyczne wąskie reflektory oraz zderzaki AirBump, które chronią przed drobnymi zarysowaniami. Elementy ewoluowały i zostały przeniesione do kolejnych modeli francuskiej marki. W roku 2017 zaprezentowano dosyć intensywny face lifting Cactusa. Model zmienił wygląd zewnętrzny i stracił nieco osobliwego charakteru, ale poprawiono m.in. wytłumienie wnętrza, pojawiło się również nowe zawieszenie. Szefowa marki, Linda Jackson w rozmowie z Automotive News zdradziła, że wkrótce zadebiutuje następca Cactusa, ale na razie nie wiadomo, czy Citroen zamierza zachować nazwę „Cactus”. Wiemy jedynie, że samochód będzie miał napęd elektryczny.

Do roku 2025 wszystkie modele marki będą elektryczne lub hybrydowe podobnie jak w przypadku całej oferty Grupy PSA. Producent zaprezentował już Citroena C5 Aircross plug-in Hybrid, do którego dołączy wspomniany elektryczny crossover. Francuska marka oczekuje, że elektryczna wersja Cactusa odniesie większy sukces niż miejski model C-Zero.

Następca Cactusa powstanie na rozszerzonej platformie CMP, czyli tej samej, na której powstał Peugeot 208, Opel Corsa oraz DS 3 Crossback. Wszystkie trzy pojazdy oferowane są z napędem elektrycznym.

Citroen nie zrezygnował też z następcy Citroena C5. Samochód zadebiutuje najprawdopodobniej pod koniec przyszłego roku lub na początku roku 2021. Pojazd będzie dzielił komponenty z modelem 508, ale będzie to „prawdziwy Citroen”. Inspiracją dla wyglądu będzie koncepcyjny model CX-Perience, który został zaprezentowany w 2016 roku.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
WolfsonRomanMarek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marek
Gość
Marek

Nowy citroen c4 w trzech wersjach? Gs? Cactus? C5? Lift c3? W 2020.. ten portal tak pisze od ponad roku. Zobaczymy co z tg będzie

Marek
Gość
Marek

Mam pytanie czy Pani Małgorzata jest dziennikarka z wykształcenia?

Marek
Gość
Marek

I skąd cały czas te zmiany w wypowiedziach bez pokrycia? Bo to już zamieszka wcześniej pisane było że następcy cactusa nie będzie i to dość niedawno

Roman
Gość
Roman

Kol. Marek. Informacja brzmi przynajmniej dla mnie jednoznacznie. Będzie następca dotychczasowego C4 Cactusa z napędem elektrycznym. Czy będzie to tylko jedyny rodzaj napędu dla następcy dotychczasowego Cactusa? Może tak być, sądząc po zdaniu iż elektryczny C4 odniesie większy sukces rynkowy niż C-zero ale będzie przecież budowany na platformie CMP, która jest uniwersalna i pozwala zarówno stosować silniki spalinowe, hybrydowe jak i elektryczne. Więc nie można wykluczyć i takich możliwości ale to z pewnością zweryfikują badania rynku i dynamika przyrostu sprzedaży elektryków w danych segmentach rynku. Co do innych zamierzeń Citroena to oczywiście przyszłość pokaże, ale widać że Linda Jackson przedstawia… Czytaj więcej »

Wolfson
Gość
Wolfson

Na pewno nowy C4 Cactus będzie oferowany w nadwoziu z trzema rodzajami napędu. Cała konstrukcja podwozia jest już gotowa i oferowana w 208/Corsa. Wystarczy to ładnie opakować, dokleić szewron i gotowe. Linda nie odkrywa żadnych trendów tylko płynie z prądem. Myślę, że czytelnicy mają do niej wielki żal, o to że Citroen zatracił swój charakter, stał się pospolity, już nie jest w żaden sposób unikatowy i to fanów marki smuci. Dodanie kiczowatych plastików nie czyni Cytryny autem awangardowym. Nie tędy droga. Bliźniaczy Peugeot jest dużo lepiej zarządzany, tu widać wyraźny postęp w każdym aspekcie i mimo wysokich cen auta tej… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

„czytelnicy mają do niej wielki żal…..” lecz w produkcji samochodów liczy się ich sprzedaż i przynoszone przez to zyski. Tutaj zaś Citroen kierowany przez Lindę Jackson może pochwalić się wyraźnie większymi przyrostami sprzedaży w Europie niż wiele innych marek nawet w ramach koncernu PSA. To klienci decydują zawartością własnych portfeli jaki samochód im się podoba i przez to go kupują. Wydawałoby się że tak oczywiste sprawy powinny znaleźć zrozumienie ale okazuje się, że w dalszym ciągu pokutuje przekonanie, że produkujmy samochody, które nie będą znajdować nabywców. Już wcześniej szereg firm samochodowych przekonało się boleśnie, że produkcja dla samej produkcji przy… Czytaj więcej »