Ciągle nie jest znany polski cennik najnowszego modelu Citroëna – C5 X. Wiemy już, ile samochód będzie kosztował we Francji, znamy ceny niemieckie, teraz prezentujemy Wam ceny we Włoszech, a na polski cennik czekamy wciąż z niecierpliwością. Cóż – Polska nie jest dla Citroëna szczególnie ważnym rynkiem. I choć część z Was obwinia za to importera, to nie da się ukryć, że to my, klienci, nie kupując tych samochodów, ponosimy współwinę za ten stan rzeczy.
Ale nie będziemy tu politykować o tym, dlaczego Citroëny nie sprzedają się w Polsce tak dobrze, jak kiedyś. Skupmy się na tym, ile nowiutki Citroën C5 X kosztuje we Włoszech.
Co by nie powiedzieć – Citroën C5 X będzie się mocno wyróżniał na drodze. W czasie, gdy blisko połowa sprzedawanych aut, to różnego rodzaju SUV-y, Citroën wyróżnia się niebanalną sylwetką, czym wraca do swoich wspaniałych czasów. Ikoniczne dziś samochody 2CV, Ami 6, CX, XM, C6, czy legendarny wręcz DS. też w swoich czasach nie zawsze budziły zachwyt, a dziś wzdychamy do nich, jak do Guerniki Picassa. Czy C5 X wpisuje się w ten ciąg wyjątkowych stylistycznie modeli? Moim zdaniem zdecydowanie tak!
KOLORY NADWOZIA i FELGI
Nowy Citroën C5 X oferuje do wyboru sześć kolorów nadwozia, wszystkie metaliczne lub perłowe, które podkreślają sylwetkę samochodu: Pearl Black, Pearl White, Steel Grey, Platinum Grey, Amazonite Grey, elegancki szarozielony, który idealnie pasuje do wnętrza w tonacji Hype Adamantium, i wreszcie Magnetic Blue, jasny i głęboko nasycony niebieski, który przypomina kolor 19_19 Concept. Te kolory nadwozia można łączyć z kontrastowym dachem Nero Black, który podkreśla elegancki wygląd pojazdu. Ktoś mógłby zapytać – a dlaczego kolorów jest tylko sześć. Odpowiedź jest prosta – w tym segmencie i tak niewielu klientów zdecydowałoby się na kolory żywe, rzucające się w oczy. I choć C5 X w kolorze żółtym niewątpliwie zrobił furorę na targach w Chengdu w Chinach, to spójrzmy prawdzie w oczy – kto z Was zachwycających się tym egzemplarzem kupiłby takie auto dla siebie?
Nowy Citroën C5 X oferuje dwa różne typy felg, wszystkie 19-calowe: aluminiowe Aero X i również aluminiowe Aero X Black Diamond. Oba wzory felg są wyposażone w błyszczące, czarne wstawki, które pomagają ukierunkować przepływ powietrza, tworząc efekt turbiny w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego, a w konsekwencji emisji dwutlenku węgla.
Zgodnie z filozofią indywidualizacji gamy Citroëna, Nowy C5 X oferuje oryginalne wnętrza, które pozwalają modelować kabinę pasażerską zgodnie z oczekiwaniami klienta. Elementy, które można dostosować w tych wnętrzach, to przede wszystkim siedzenia, deska rozdzielcza i jej dekoracja, konsola środkowa i panele drzwiowe, które są wykończone szlachetnymi materiałami i prezentują wyrafinowaną harmonię.
TONACJE WNĘTRZA
– Urban Grey oferuje ponadczasowe odcienie szarości z mieszanką szarej i czarnej tkaniny imitującej skórę, czarną deskę rozdzielczą i metalowe jej ozdoby;
– Metropolitan Grey łączy czarną skórę, tkaninę imitującą szarą skórę w górnej części oparć, deskę rozdzielczą i jej dekoracje o wyglądzie szczotkowanego metalu;
– Hype Black to dynamiczne i ponadczasowe środowisko motoryzacyjnego wszechświata: gładka i perforowana czarna skóra, która tworzy filigranowy wzór w jodełkę (czyli w szewrony), czarny pasek deski rozdzielczej i dekoracje deski rozdzielczej z efektem drewna z geometrycznym wzorem w jodełkę;
– Hype Adamantium charakteryzuje się oryginalnością i jasnością na pokładzie: dwukolorowa propozycja z perforowaną czarną gładką skórą, która tworzy filigranowe motywy w jodełkę, połączona z gładką skórą w ciepłych odcieniach szarości i paskiem deski rozdzielczej w tym samym kolorze, wzmocnionym paskiem w górnej części oparć w kolorze jasnego drewna, harmonizujących z dekoracją deski rozdzielczej imitującej drewno z geometrycznymi motywami w jodełkę.
KOMFORT
Mówisz „Citroën”, myślisz „komfort”. C5 X wyposażony jest w zawieszenia Citroën Advanced Comfort® z progresywnymi amortyzatorami hydraulicznymi – to standard w wersjach z silnikami spalinowymi. W wersji hybrydowej pojawi się aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®. Pozwala ono pojazdowi dostosować zawieszenie każdego koła zmiękczając już lub utwardzając, w zależności od napotkanych warunków, dzięki systemowi składającemu się z komputera i różnych czujników, które ustalają prawidłowe parametry zawieszenia w każdym momencie.
Przedział pasażerski charakteryzuje się prostymi powierzchniami i elementami pływającymi, które zwiększają wrażenie przestrzeni. Z tyłu, z dużą przestrzenią na nogi, imponującą szerokością i dużą przestronnością nad głowami, pasażerowie siedzą wygodnie i mogą cieszyć się jazdą.
Auto jest też świetnie doświetlone, co dla wielu osób ma duże znaczenie. Wpływ na to ma nie tylko spora powierzchnia szyb, ale i panoramiczny szklany dach.
Citroën zadbał też o znakomite wyciszenie, bo komfort akustyczny w dzisiejszych czasach jest bardzo istotny. Dodajmy, że wersja hybrydowa (plug-in) pozwala jechać w trybie elektrycznym do prędkości 135 km/h – to oznacza, że w wielu krajach można podróżować w całkowitej ciszy nawet autostradami.
GAMA WE WŁOSZECH
Citroën postarał się też o prostotę w konstruowaniu oferty. W Italii Citroën C5 X oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych.
Feel Pack, wersja podstawowa, już bardzo bogata wyposażona, z zawieszeniem Citroën Advanced Comfort®, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, pakietem bezpieczeństwa, automatycznymi światłami, automatycznymi wycieraczkami przednimi z czujnikiem deszczu, asystentem świateł drogowych, funkcją bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, fotelami Citroën Advanced Comfort, fotelem kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, przednimi i tylnymi czujnikami parkowania, przednimi i tylnymi gniazdami USB Type C, przednim gniazdem 12 V, kamerą cofania i felgami aluminiowymi 19” Aero X zdecydowanie może się spodobać. W razie zdecydowania się na napęd hybrydowy plug-in w tej wersji do listy wyposażenia dochodzą jeszcze jednofazowa ładowarka pokładowa o mocy 3,7 kW, kabel ładowania T2 8A do gniazdka domowego, aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, i dodatkowe przednie gniazdo USB typu C.
Shine, wersja w samym sercu gamy, jest wyposażona w najnowsze technologie, takie jak kolorowy wyświetlacz Head Up, system Highway Driver Assist, bezprzewodową ładowarkę smartfona, fotel pasażera z regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego, 12-calowy panel dotykowy, podgrzewaną kierownicę, a wnętrze wygląda jeszcze bardziej ekskluzywnie dzięki tapicerce łączącej skórę i TEP w tonacji Metropolitan Grey. W przypadku wyboru wersji hybrydowej dochodzi specyficzną indywidualizację „ḧybrid”, jednofazowa ładowarka pokładowa o mocy 3,7 kW, kabel ładowania T2 8A do gniazdka domowego oraz aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®.
Shine Pack, to najwyższa półka. Tutaj klient otrzymuje elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, elektrycznie regulowane fotele (kierowcy w ośmiu kierunkach i pasażera z przodu w sześciu kierunkach), akustycznie laminowane przednią i tylną szyby oraz wnętrze ze skóry Hype Black w kolorze Black Leather z detalami w jodełkę (szewrony). Oczywiście w wersji hybrydowej klient otrzymuje jednofazowa ładowarka pokładowa o mocy 3,7 kW, kabel ładowania T2 8A do gniazdka domowego oraz aktywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort®.
Do wyboru są trzy zespoły napędowe:
– PureTech 130 S&S EAT8
– PureTech 180 S&S EAT8
– Hybrid 225 Ë-EAT8, hybryda plug-in, która łączy w sobie silnik benzynowy PureTech 180 S&S, silnik elektryczny 81,2 kW, zelektryfikowaną automatyczną skrzynię biegów ë-EAT8 i akumulator litowo-jonowy 12,4 kWh
Jak widać – nie są dostępne manualne skrzynie biegów.
Samochody pojawią się we włoskich salonach marki na początku 2022 roku.
No i cena. Nowy Citroën C5 X startuje we Włoszech z poziomu 33.250 euro, zaś wersje hybrydowe kosztują co najmniej 45.250 euro. Samochody można już zamawiać u włoskich dealerów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze