Citroen C5 to bardzo dobra propozycja komfortowego samochodu w klasie D.
155-konna wersja znanego już, i docenianego silnika 1.6 THP zastąpi w Citroënie C5 znany od lat niezły, ale już technologicznie przestarzały i raczej nieekologiczny motor 2.0i 16v oferujący 143 KM. Turbodoładowana jednostka generuje 240 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy 1.400 obr./min. Nowy silnik powinien spalać o blisko 20% benzyny bezołowiowej mniej od wycofywanego motoru 2.0i 16v.
Miłośnicy jednostek wysokoprężnych też nie powinni narzekać – dotychczasowe silniki 2.0 HDi i 2.2 HDi o mocach maksymalnych odpowiednio 140 i 173 KM zastąpi jeden motor 2.0 HDi rozwijający 160 KM. Maksymalny moment obrotowy nowego silnika wynosi aż 340 Nm i jest dostępny przy 2.000 obr./min. Jednostka powinna się przy tym zadowolić nieco mniejszą ilością oleju napędowego, niż dotychczasowa dwulitrówka, a co za tym idzie – do atmosfery trafi średnio 147 zamiast 153 g CO2/km.
KG
Najnowsze komentarze