Citroën C6 to ostatni z wielkich Citroënów z hydropneumatyką i szczytowe osiągnięcie marki jeśli chodzi o produkcję samochodów tego typu. Niezależnie od tego, czy wybierzesz wersję topową czy te z początkowych pozycji cennika, warto go kupić, póki jeszcze są na rynku za stosunkowo nieduże pieniądze. To jedno z aut, które będzie rosnąć na wartości jako klasyk. Oto 10 powodów, by zrobić to teraz.
Citroën C6 zasługuje na uwagę, ponieważ wyprodukowano ich bardzo mało. Niecałe 24 tysiące egzemplarzy może oznaczać, że w kolejnych latach auto będzie szybko znikać z ofert i stanie się białym krukiem.
1.Jest unikalny
Citroëny są bardzo cenionymi samochodami kolekcjonerskimi, szczególnie te oryginalne i rzadkie. C6 ma szansę takim się stać. Citroën C6 spełnia tą definicję – jest samochodem unikalnym pod wieloma względami i ma tak lubianą przez miłośników tej marki hydropneumatykę.
2. Świetnie wygląda
Projekt nadwozia Citroëna to połączenie nowoczesności, odrobiny szaleństwa (wklęsła tylna szyba!) oraz odwołania się do historii – bo nawiązuje przecież swoim kształtem do legendarnego CX. Z boku to klasyczna limuzyna, której – jeśli uważnie się przyjrzymy – dostrzeżemy zamysły by uczynić ten projekt jeszcze oryginalnym i wyróżniającym się. Otwórz drzwi by zobaczyć bezbramkowe szyby – poezja (której bardzo zazdrościł Peugeot i umieścił to rozwiązanie w 508 II). C6 naprawdę wygląda dobrze!
3. Najwyższy komfort jazdy
Citroën C6 oferuje komfort jazdy, którego w zasadzie nie da się porównać do niczego innego. Hydropneumatyka oferuje świetne izolowanie od drogi, z zachowaniem kontroli nad pojazdem nawet przy dużych prędkościach. W C6 komfort posunięty jest tak daleko, jak się wtedy dało. W najwyższych wersjach komputer steruje nawet pracą zawieszenia w zależności od stanu drogi, by pasażerowie na tylnich siedzeniach odczuwali jak najmniej nierówności.
4. Oryginalne rozwiązania we wnętrzu
Wnętrze C6 to klasa sama w sobie, oczywiście poza zapożyczeniami z mniejszego C5. Jednak nowoczesna, czysta linia deski rozdzielczej, piękne schowki w drzwiach czy wygodne fotele to coś, co warto mieć. Warto szukać C6 z ciekawszymi kolorami tapicerki niż czarne. Można pokusić się o znalezienie jednej z tańszych wersji ze znakomitym welurem jak ktoś nie lubi skóry. O przestrzeń zadba 2,9 metra rozstawu osi.
5. Rozsądne ceny
C6 nadal ma jeszcze dość rozsądne ceny, chociaż tanio już nie jest. Nadal można kupić to auto za dość rozsądne pieniądze.
6. Egzemplarze z ciekawą historią
Na rynku pojawia się wiele egzemplarzy od pierwszego właściciela, często z bardzo ciekawą historią – np. C6 jeżdżący w ambasadzie czy mający na liczniku mało kilometrów. Dlatego warto szukać i czekać na dobry egzemplarz.
7. Bogate wyposażenie
W najwyższej specyfikacji C6 ma na pokładzie prawie wszystko to, czym dysponowała motoryzacja w tamtym okresie. Dla najbardziej wymagających jest nawet Lounge Pack, który pozwala m.in. sterować z tylnej kanapy fotelem pasażera!
8. Można go kupić z silnikiem benzynowym
Chociaż najpopularniejsze w C6 były diesle, to przy odrobinie cierpliwości można znaleźć jeszcze ładny egzemplarz C6 z silnikiem benzynowym 3.0 V6. Nie będzie może miał tak imponujących osiągów jak 3.0 HDi bi-turbo, ale odwdzięczy się niższymi kosztami serwisu.
9. Nadal niedrogi serwis
Mimo rosnących kosztów pracy i cen części, Citroën C6 jest autem – jak na swoją klasę – stosunkowo niedrogim w serwisowaniu. Po zakupie wymaga oczywiście rozbudowanego pakietu startowego, wielokrotnie o tym pisaliśmy, bo są elementy które po prostu należy wymienić by poprawić pewne niedociągnięcia fabryki – szczególnie związane z układem chłodzenia, ale po pierwszych większych wydatkach wystarczą przeglądy i prewencyjna wymiana w zależności od wieku i przebiegu.
Jak na to, co C6 oferuje, jest to samochód wręcz tani w eksploatacji. Mówimy oczywiście o klasie i komforcie.
Zobacz: Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Tomasz Nowak szczerze o limuzynie z szewronami
9. Są na rynku fachowcy
I na koniec – jeśli martwisz się o serwisowanie swojego C6, to mamy dobrą wiadomość. W Polsce bez trudu znajdziesz fachowców, którzy poradzą sobie z właściwym serwisowaniem. Wśród nich najbardziej znanym ekspertem od C6 Tomek Nowak z Gorzowa Wielkopolskiego, ale nie jest to jedyna osoba, do której można się zwrócić.
10. Ostatni prawdziwy Citroën
C6 to według wielu osób ostatni prawdziwy Citroën: oryginalny, duży, komfortowy, ma hydropneumatykę. I to jest powód ostateczny!
Zobacz: Oferty sprzedaży C6 w serwisie Mobile.de. Warto również sprawdzić oferty C6 w Otomoto.pl.
Najnowsze komentarze