Citroën C6 okazał się najlepszym samochodem w porównaniu włoskiego magazynu Automobile, które opublikowano w lutym 2009 roku. W wielkim teście 135 samochodów przetestowano m.in. 11 aut klasy wyższej. Jakie osiągnęły wyniki?
Citroën C6 okazał się najlepszy wraz z Mercedesem w kategorii zawieszenie. Tutaj żaden inny model nie miał szans. Limuzyna Citroëna została także wysoko oceniona pod względem wyciszenia i uzyskała bardzo dobre noty za system nagłośnienia a także nawigację. Niższe noty ma jedynie za przestrzeń z tyłu – tutaj lepszy okazał się jedynie Renault Vel Satis a taką samą ocenę otrzymał Peugeot 607 i Saab 9-5.
Citroën C6 zwyciężył w porównaniu, natomiast autorzy podkreślali niezwykły komfort oraz znakomitą przyczepność limuzyny. C6 do dzisiaj pozostaje świetną propozycją w swojej klasie i jest chętnie poszukany z silnikiem 3.0 V6 lub 2.2 HDi, które gwarantują wysoki komfort a jednocześnie niskie koszty eksploatacji. Jednostki 2.7 HDi Biturbo oraz 3.0 HDi biturbo są bardziej wymagające jeśli chodzi o serwis, ale dają za to wiele radości z jazdy.
Szczegółowo omawiamy zagadnienia związane z C6 w materiale przygotowanym przez jednego z najlepszych europejskich specjalistów od tego modelu, Tomasza Nowaka. O silniku 2.7 HDi można przeczytać za to tutaj.
Miejsce |
Marka i model |
Zawieszenie |
Hałas i wibracje |
Przestrzeń z tyłu |
Audio i nawigacja |
1 |
Citroën C6 |
8 |
8 |
6 |
7,3 |
2 |
Renault Vel Satis |
7,5 |
7,5 |
7 |
7,3 |
3 |
Lexus GS |
6,5 |
9 |
4,5 |
6,7 |
4 |
Mercedes E class |
8 |
7,5 |
4,5 |
6,7 |
5 |
Peugeot 607 |
6,5 |
7,5 |
6 |
6,7 |
6 |
BMW 5 |
7 |
7,5 |
4,5 |
6,3 |
7 |
Volvo S80 |
7,5 |
8 |
3,5 |
6,3 |
8 |
Saab 9-5 |
6,5 |
6 |
6 |
6,2 |
9 |
Audi A6 |
6,5 |
7 |
4,5 |
6 |
10 |
Lancia Thesis |
7,5 |
7 |
3,5 |
6 |
11 |
Jaguar XF |
7,5 |
8 |
2,5 |
6 |
źródło: Automobile, 02.2009
Najnowsze komentarze