Citroen DS 21 Chapron Cabrio to jedna z najrzadszych odmian DS spotykana na rynku. Auto osiąga astronomiczne kwoty, a chętnych mimo to nie brakuje. Zbudowano nieco ponad 1.300 egzemplarzy tego modelu.
Producentem nadwozia był Henri Chapron, wybitny francuski producent samochodów. Jego pracownia, utworzona w 1919 r., znajdowała się na przedmieściach Paryża w Levallois-Perret. Chapron rozpoczął karierę od niestandardowych projektów karoserii dla francuskich luksusowych pojazdów, takich jak Talbot, Delage i Delahaye, w latach dwudziestych. Francja zaprzestała budowy tego typu pojazdów w latach 50-tych ze względu na przepisy podatkowe, które sprawiły, że luksusowe pojazdy stały się we Francji wyjątkowo drogie.
Wtedy Chapron zwrócił uwagę na wprowadzony do sprzedaży model Citroëna – DS. Na początku Chapron kupował DS-y i dostosował je do indywidualnych potrzeb. Citroenowi projekty tak się podobały, że podpisano umowę na produkcję seryjną. Sprzedawano je na całym świecie. Jeden z tych egzemplarzy mieliśmy okazję obejrzeć na targach we Frankfurcie. Napędzany 100-konnym silnikiem kabriolet z 1968 roku wystawiony był za blisko milion złotych (199.000 euro). Co ciekawe, wcale nie jest to najwyższa kwota oczekiwana za ten model.
Chapron nie poprzestał na DS Cabrio. Ale to już temat na oddzielną historię.
Najnowsze komentarze