Citroën ë-C4 to komfortowy samochód kompaktowy, który posiada napęd elektryczny. Jego zasięg w realnych warunkach to nieco ponad 300 kilometrów. Jeden z właścicieli używał go przez ostatni rok na taksówce i w tym czasie auto przejechało ponad 100.000 kilometrów. Jak się sprawdziło?
Praca na taksówce to najcięższy test dla samochodu. Ciągłe ruszanie, korki, hamowanie, postoje, kilkadziesiąt razy dziennie otwieranie drzwi i często bagażnika. Dla silnika spalinowego jazda po mieście to trudne warunki. W przypadku elektryka nie ma lepszego środowiska pracy. Małe zużycie prądu, częste doładowanie z hamowania – idealne warunki.
Zobacz: Nowy Citroën ë-C4. Skonfiguruj teraz
Citroën ë-C4 ma jeszcze pewną przewagę nad konkurencją, jeśli chodzi o miasto. To zawieszenie, które znakomicie łagodzi wszelkie nierówności. Dużym plusem jest również znakomita izolacja akustyczna i termiczna która sprawia, że we wnętrzu auta jest cicho i przytulnie.
Zobacz: Citroën C4 od ręki
Użytkownik Citroëna ë-C4 przejeżdżał nim około 250-270 kilometrów dziennie. Auto było ładowane w nocy z przydomowego wallboxa wolno a niekiedy doładowywane w wolnej chwili szybką ładowarką w ciągu dnia, jeśli zleceń było więcej. W codziennej rocznej eksploatacji samochód okazał się niezawodny, nie miał ani jednego dnia przestoju z powodu awarii czy problemów z ładowaniem. Samochód przechodzi jedynie regularnie przeglądy zgodnie z warunkami gwarancji.
A jak wygląda sprawa za akumulatorami w dłuższym okresie? Gwarancja na akumulator trakcyjny Citroënie wynosi 8 lat lub 160.000 km. Użytkownik ładuje auto w nowy wolną ładowarką. Pojemność akumulatorów po takim intensywnym użytkowaniu jak w przypadku taksówki wyniosła po roku 98%.
W Polsce Citroën ë-C4 zaczyna się od 162.900 zł za wersję LivePack.
Najnowsze komentarze