Niezależna organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym elektryczny model Citroena. Jak poradził sobie e-Mehari?
Niedawno pisaliśmy o testach zderzeniowych najnowszego SUV-a marki DS, który zresztą zdobył maksymalną punktację 5 gwiazdek. Organizacja Euro NCAP sprawdziła również poziom bezpieczeństwa na pokładzie elektrycznego modelu e-Mehari. Samochód uzyskał rezultat 3 gwiazdek. Oto punktacja procentowa pojazdu w poszczególnych kategoriach.
Ochrona dorosłych – 74 proc.
W przypadku zderzenia czołowego, przestrzeń pasażerska pozostała stabilna. Na podstawie danych, które dostarczyły testowe manekiny, określono poziom ochrony kolan oraz części udowej kierowcy i pasażera jako dobry. Punktacja została obniżona ze względu na różne wyniki w zależności od wzrostu oraz zajmowanej pozycji w samochodzie. Przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa e-Mehari minimalnie zabezpiecza osoby zajmujące miejsca z przodu oraz słabo pasażerów na tylnych fotelach.
Ochrona dzieci – 78 proc.
Citroen e-Mehari zapewnia marginalną ochronę klatki piersiowej 6-latka, z kolei zabezpieczenie pozostałych części ciała określono jako dobre lub odpowiednie. Przednią poduszkę powietrzną można dezaktywować w celu zainstalowania z przodu dziecięcego fotelika tyłem do kierunku jazdy, aczkolwiek informacje dotyczące poduszki, które otrzymuje kierowca, nie są wystarczająco czytelne.
Ponadto w instrukcji obsługi wskazano, że na tylnych fotelach nie można zastosować mocowania oznaczonego ISO/R3. Na tylnej kanapie można prawidłowo zamontować wszystkie pozostałe rodzaje fotelików.
Ochrona pieszych – 48 proc.
Ochrona jaką zapewniają poszczególne elementy pojazdu w przypadku kolizji z pieszym, została określona jako wystarczająca lub słaba, a zabezpieczenie części biodrowej oceniona jako dobra.
Systemy bezpieczeństwa – 25 proc.
Citroen E-Mehari stracił wiele punktów przy sprawdzaniu systemów bezpieczeństwa na pokładzie. Pojazd nie został wyposażony właściwie w żaden układ asystujący pracę kierowcy z wyjątkiem systemu przypominającego o zapięciu pasów bezpieczeństwa.
Źródło: EuroNCAP
Najnowsze komentarze