Wiadomości

Polska policja notuje tam bardzo wiele wypadków

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Nowy Citroën C3 trafił do Republiki Południowej Afryki

autor Tomasz Nowicki
2023-06-05
Wiadomości

Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Maj 2023 – Grupa Renault i koncern Stellantis na największym samochodowym rynku Europy

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-09
Wiadomości

Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-08
Citroen Ami for All
Wiadomości

Nowy Citroën „Ami for All”, czyli wersja dla osób niepełnosprawnych

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-05
Wiadomości

Prezydent Republiki Włoskiej na pokładzie prezydenckiej Lancii Flaminii podczas uroczystości 2 czerwca

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-04
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Citroën od Caselani, czyli jak przywrócić do życia legendę i zdobyć zainteresowanie samego Citroena

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-13
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 5 minut
2.8k 29
A A
0
Citroen Type H od Caselani

Firma Caselani wpadła na ciekawy pomysł przywrócenia legendarnych samochodów Citroena z powrotem do życia. W ofercie włoskiego producenta są już trzy modele a najnowszy z nich to Citroën 2CV Fourgonnette, który powstał na bazie Berlingo. Skąd Caselani czerpie pomysły, jak rozpoczęła się współpraca z francuską marką i czy jest szansa, że kupimy pojazdy firmy także w Polsce?

Przywrócenie legendarnych samochodów na drogi to coś, o czym marzy wielu miłośników Citroena i chociaż sukces realizacji takiego pomysłu z pozoru mógłby wydawać się mało realny, dla firmy Caselani nie ma rzeczy niemożliwych. Włoski producent nadwozi proponuje klientom już trzy Citroeny nawiązujące do kultowych modeli spod znaku szewronów: Citroëna Type H, Type HG, a ostatnio także 2CV Fourgonnette. Każdy z nich powstał w oparciu o pojazdy aktualnie znajdujące się w ofercie marki (Jumpy, Jumper i Berlingo) i jest wykonywany ręcznie na indywidualne zamówienie klienta. Jak rozpoczęła się przygoda z pojazdami w stylu neo-retro i jak Citroën zainteresował się projektem? Rozmawiamy z Chiarą Zerbini, marketing manager firmy Caselani.

Jak zrodził się pomysł wprowadzenia na rynek nowoczesnej wersji Citroena Type H?

Pomysł wziął się z pasji właściciela, Fabrizio Caselaniego do pojazdów w stylu vintage a konkretnie do kultowych samochodów zaprojektowanych przez Flaminio Bertoniego. Tak więc, prawie jako żart, Caselani przekształcił w 2017 roku karoserię swojego własnego pojazdu kempingowego na wzór historycznego Citroena HY wykorzystując karoserię z włókna szklanego. Ta oryginalna wersja „modern-vintage” przyciągnęła uwagę lidera Citroen France, co z kolei zaowocowało podpisaniem umowy z producentem samochodów oraz narodziny naszej firmy Caselani Srl.

Czy trudno było przekonać Citroena do przejęcia opieki nad projektem i jakie korzyści niesie współpraca z francuską marką?

Umowa między Citroenem a Caselani Srl zrodziła się z obopólnego zainteresowania współpracą oraz chęci, by oddać hołd kultowym pojazdom producenta, takim jak HY Bertoniego, czy Fourgonnette. Nasza firma odtwarza design vintage, który naznaczył minione epoki, ale w nowoczesnym wydaniu i wyraźnie przestrzegając ustalonych kanonów jakości. Współpraca z Citroenem daje nam dodatkową wiarygodność i rozpoznawalność. To właśnie te cechy charakteryzują nasze unikatowe, ręcznie wykonane produkty.

Zobacz także: Citroën BX czy Peugeot 405: Który samochód wybrać na klasyka?

Czy projektanci Citroena mieli wpływ na końcowy rezultat Type H, Type HG i Fourgonnette, a jeśli tak, to jaki?

Pierwsze dwa modele, Type-H i Type-HG zostały zaprojektowane i wyprodukowane w całości przez nas, począwszy od pomysłu projektanta Davida Obendorfera, a skończywszy na debiucie rynkowym. W przeciwieństwie to pierwszych pojazdów, ostatnio wprowadzona na rynek linia Fourgonnette jest efektem współpracy naszego projektanta z biurem projektowania i stylu Citroen France, z którym nawiązaliśmy cenne partnerstwo dla uzyskania najlepszej wersji pojazdu.

Citroën 2CV Fourgonnette na bazie Berlingo

Jak wygląda proces modyfikacji samochodu?

Transformacja pojazdów rozpoczyna się od budowy elementów naszego zestawu do konwersji przy użyciu form, w których umieszczane są arkusze z włókna szklanego. Po wysuszeniu i wykończeniu, panele mocowane są do oryginalnej karoserii pojazdu lub w jej miejsce. Po wstępnej fazie montażu i piaskowania, furgonetka i jej elementy są malowane w kolorach wybranych przez klienta. Ostatni etap polega na montażu elektrycznych i mechanicznych komponentów charakterystycznych dla konwersji Type-H. Każdy proces jest w całości wykonywany ręcznie i na koniec przechodzi kontrolę jakości, zwieńczoną certyfikatem dla klienta.

Czy zainteresowanie klientów jest duże? Ile zamówień otrzymałeś do tej pory?

Fenomen Type-H stale się rozwija. W tej chwili wykonujemy ręcznie około 150 pojazdów rocznie, ale wraz ze wzrostem zapotrzebowania, prognozy produkcyjne stale rosną.

Czy zdarzały się niestandardowe lub dziwaczne prośby i czy wśród klientów Caselani są znane firmy?

Nasza misja polega na zadowoleniu potrzeb klienta, dlatego zawsze szukamy odpowiednich rozwiązań, aby sprostać zapytaniom, które otrzymujemy. Każdy nabywca ma możliwość przedstawienia nam ostatecznego projektu, który go interesuje. Daje nam to możliwość zorganizowania produkcji pojazdu w sposób efektywny i dostosowany do potrzeb klienta. Pracowaliśmy dla wielkich marek takich jak: Tour de France, Google, Acqua Sant’Anna oraz wielu innych realizując unikalne, dostosowane do potrzeb każdej z nich projekty.

Czy widzicie potencjał w polskim rynku?

Polski rynek jest dla nas szczególnie interesujący, ponieważ wpisuje się w dążenie firmy do zwiększenia świadomości naszej marki, a także liczby osób, które są nią zainteresowane.

Jakie są plany Caselani na przyszłość i czy doczekamy się kolejnych Citroenów? (oczywiście jeśli to nie tajemnica)

Nasza firma ma wiele planów na przyszłość, przede wszystkim rozbudowę linii produkcyjnych, aby dostosować się do nowego projektu „Fourgonnette”, który zadebiutował na początku października. Biorąc pod uwagę świeży charakter tego przedsięwzięcia, obecnie koncentrujemy się na jego finansowaniu i obsłudze wielu otrzymanych zgłoszeń. Firma jest w ciągłym rozkwicie, podobnie jak wyobraźnia prezesa, Fabrizio Caselaniego i projektanta Davida Obendorfera, którzy z pewnością mają w zanadrzu kolejne niespodzianki.

Bardzo dziękujemy za rozmowę!


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen Type H od Caselani
4.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Citroën podbił Międzyzdroje. „Gdzie się nie obejrzysz, same Cytryny”

2023-06-09

Citroën popełnił błąd, sprzedając samochody dostawcze z logo Toyota?

2023-06-07

Renault na czele rankingu sprzedaży aut we Francji. Citroën spadł na piąte miejsce

2023-06-07

Citroën klasycznie. Po „Spotkaniu pod Szewronami” w Kazimierzu Dolnym

2023-06-06
Tagi: 2CVBerlingoCaselaniCitroenJumperJumpyType H
Udostepnij964Tweet603Udostepnij169
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

    1937 udostępnienia
    Udostepnij 775 Tweet 484
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    1619 udostępnienia
    Udostepnij 648 Tweet 405
  • Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

    763 udostępnienia
    Udostepnij 305 Tweet 191
  • Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?

    1940 udostępnienia
    Udostepnij 776 Tweet 485

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90 KM – małe serce, wielka dusza. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-10-08
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 5008 1.6 180 KM EAT8 po faceliftingu – przyjazny SUVan o drapieżnym wyglądzie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-04-05
Peugeot RCZ in Poland. https://francuskie.pl #peugeot  #peugeotemotions #rcz #peugeotrczr
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM 2011 – lepszy i ładniejszy niż Audi TT. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-11-04
Citroen - testy i opinie

Test: ile pali nowy Citroën C3 1.2 110 KM na autostradzie? Zaskakujący wynik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-10-23
Testy

Test: Dacia Jogger 1.0 110 KM. 7-osobowy samochód, prawie jak Volvo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-07

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof Gregorczyk - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Desmont - Citroën popełnił błąd, sprzedając samochody dostawcze z logo Toyota?
  • Desmont - Citroën popełnił błąd, sprzedając samochody dostawcze z logo Toyota?
  • Właściciel siódmego francuza - Maj 2023 – Grupa Renault i koncern Stellantis na największym samochodowym rynku Europy
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Krzysztof - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Krzysztof - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

Zobacz też

Trudności eksploatacyjne klasyka – wycieki na przykładzie Peugeot 605 3.0 V6

FF, czyli Felieton Francuskich.pl o (nie)zbędnych żarówkach

Polski rynek z dużymi spadkami sprzedaży w kwietniu. Sektor motoryzacyjny się kurczy

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.