• Najnowsze

Citroën Relay Electric – światowa premiera w Birmingham

2019-05-04

Renault Trucks skorzysta z w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji

2021-01-24
Dacia Bigster

Dacia: harmonogram premier na lata 2021-2025. Kiedy nowy kompaktowy SUV?

2021-01-24

Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi – pierwsza jazda w Polsce!

2021-01-24

Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!

2021-01-23

Dacia Sandero III to świetny samochód! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2021

2021-01-23

Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?

2021-01-23
Dacia Sandero Stepway

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) w każdym calu

2021-01-23

Nowy salon marek Peugeot i Opel w Kielcach

2021-01-22

Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis

2021-01-22

Citroën tworzy Muzeum Innowacji i Komfortu z okazji premiery nowego C4

2021-01-22
niedziela, 24 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën Relay Electric – światowa premiera w Birmingham

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2019-05-04
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania5min czytania
35 0
0
34
UDOSTĘPNIEŃ
101
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Renault Trucks skorzysta z w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji

Dacia: harmonogram premier na lata 2021-2025. Kiedy nowy kompaktowy SUV?

Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi – pierwsza jazda w Polsce!

Podczas targów CV Show 2019, które odbyły się w minionych dniach w halach NEC w Birmingham swoją światową premierę miał w pełni elektryczny Citroën Relay. Co to za samochód? Tak w Wielkiej Brytanii nazywa się Citroën Jumper. Ale targi CV Show 2019 były też okazją do zaprezentowania – po raz pierwszy na Wyspach – Nowego Citroëna Berlingo Van, samochodu już wielokrotnie nagrodzonego w Wielkiej Brytanii i w całej Europie.

Dla podkreślenia wagi wydarzenia, ale też dla uczczenia setnej rocznicy produkcji samochodów Citroën obok wspomnianego modelu Relay Electric postawił też swoją legendarną furgonetkę Type H. To samochód, który w pewnym sensie zrewolucjonizował swój segment – miał płaską podłogę i przesuwane drzwi boczne. Dzięki temu zdobył uznanie za łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej oraz jej pojemność i funkcjonalność.

Nowy Citroën Relay Electric zadebiutował na międzynarodowych targach CV Show w Birmingham, dodając model zeroemisyjny do gamy aut użytkowych Citroëna. Grupa PSA zobowiązała się do wprowadzenia hybrydowych lub elektrycznych wersji wszystkich nowych modeli począwszy od 2019 r. Zelektryfikowane warianty każdego modelu dostępne będą nie później, niż w 2025 roku. Premiera nowego Citroëna Relay Electric na CV Show 2019 jest zgodna z tą obietnicą. W ten sposób został zelektryfikowany największy model w gamie.

Citroën Relay Electric, który zaprezentowano na wystawie CV Show (odbyła się w dniach od 30 kwietnia do 2 maja) to furgon L1H1. Nowe modele Citroën Relay Electric będą produkowane w fabryce Sevel w Val di Sangro we Włoszech i przekształcone przez partnera BD Auto.

Na tych samych targach miał swój brytyjski debiut Nowy Berlingo Van – obecny Międzynarodowy Van Roku – dając odwiedzającym targi możliwość zobaczenia po raz pierwszy nowej furgonetki z bliska. Nowy Berlingo Van jest dostępny na Wyspach w czterech wersjach wyposażenia: X, Worker, Enterprise i Driver. Jako kontynuacja strategii elektryfikacji Citroëna, zelektryfikowana wersja Nowego Berlingo Van będzie dostępna do 2021 roku.

Citroën na swoim stoisku pokazał Nowe Berlingo Van M w wersji Worker z silnikiem BlueHDi 100. Wersja Worker, przypomnijmy – druga od dołu – oferuje szereg standardowych elementów, w tym automatyczny elektroniczny hamulec postojowy, Grip Control®, ochronę podwozia, monitorowanie ciśnienia w oponach, modułową składaną kanapę pasażerską EXTENSO® z obrotowym pulpitem do pisania, przegrodę bagażową, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, gniazdo zasilania 220 V, zwiększony o 30 mm prześwit, a także opony Mud & Snow.

Ale nie tylko Relay i Berlingo pojawiły się na stoisku Citroëna. Znalazło się też miejsce dla modelu Dispatch, który debiutował w tym samym miejscu trzy lata temu. To brytyjska wersja znanego nam dobrze Citroëna Jumpy. Od debiutu w 2016 r. sprzedaż Citroëna Dispatch wzrosła w imponującym tempie. Citroën Dispatch będzie stanowić część zelektryfikowanej gamy Citroëna od 2020 roku. W hali NEC pokazano wersję Enterprise M. Standardowe wyposażenie tego samochodu obejmuje m.in. klimatyzację, tylne czujniki parkowania, elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka boczne, konfigurowalną kanapę pasażerską Moduwork® z przegrodą załadunkową, alarm, automatyczne światła i wycieraczki, radio Citroën Connect z siedmiocalowym ekranem dotykowym, radio DAB, łączność Bluetooth®, USB, MirrorLink i system sugerujący zrobienie przerwy na kawę. Model Dispatch na wystawie w NEC był również wyposażony w pakiet Worksite Pack, który staje się dostępny wraz z wprowadzeniem modelu Dispatch z silnikami spełniającymi normę Euro 6.2 w maju 2019 roku.

Ale wróćmy do Citroëna Relay, tym razem nie tylko w wersji elektrycznej. Gama Citroëna Relay Ready to Run była reprezentowana na stoisku Citroëna przez model Relay Low-Floor Luton L3 napędzany silnikiem BlueHDi 160. Niska konstrukcja podłogi ułatwia załadunek, a także pomaga zwiększyć objętość ładunku do 20 m³. Podłoga ma 4.100 mm długości, a w aerodynamicznej zabudowie znajduje się dodatkowa przestrzeń nad kabiną. Lekkie kompozytowe panele nadwozia o grubości 14 mm zapewniają niską masę całkowitą 1.300 kg. Zewnętrzne światła obrysowe są zamontowane w nadwoziu. Standardowe wyposażenie obejmuje klimatyzację, podwójny fotel pasażera i akumulator o zwiększonej wytrzymałości.

W rok 2019 Citroëna obchodzi swoje stulecie. Nic dziwnego, że podkreślono ten fakt także podczas CV Show pokazując tam jeden z przełomowych i jakże charakterystycznych modeli marki. Type H został wprowadzony na rynek w 1947 roku. Jest dziełem legendarnego projektanta Citroëna, André Lefèbvre’a, który był również odpowiedzialny za Traction Avant, 2CV i DS. Wiele z charakterystycznych cech Citroëna H zostało wykorzystanych w późniejszych latach przez innych producentów pojazdów. Funkcje takie jak niska podłoga, konstrukcja monocoque, modułowa konstrukcja nadwozia, napęd na przednie koła pomogły Citroënowi H narzucić formę na furgonetki, które znamy dzisiaj. Projekt okazał się tak udany, że pozostał w produkcji aż do 1981 roku.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDispatchelektryczny CitroenJumperJumpyRelaytargi motoryzacyjneType H
Udostepnij16Tweet8Udostepnij2
Poprzedni

Nowy Citroen C6 nadjeżdża! Mamy pierwsze wizualizacje limuzyny planowanej na 2021 rok

Następny

Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu

Citroen C1 Origins

Citroen C1 w edycji Origins – ile kosztuje oryginalny maluch?

Smartfon jak cegła

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Jozek o Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu
    • Anonimowo o Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Anonimowo o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Anonimowo o Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) w każdym calu
    • Piotr o Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) w każdym calu
    • Dexfy o Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi – pierwsza jazda w Polsce!
    • Wz o Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!
    • jarzak o Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Roman o Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?
    • jelonek28 o Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Renault Trucks skorzysta z w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji
    • Dacia: harmonogram premier na lata 2021-2025. Kiedy nowy kompaktowy SUV?
    • Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi – pierwsza jazda w Polsce!
    • Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!
    • Dacia Sandero III to świetny samochód! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2021
    • Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?
    • Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) w każdym calu
    • Nowy salon marek Peugeot i Opel w Kielcach
    • Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis
    • Citroën tworzy Muzeum Innowacji i Komfortu z okazji premiery nowego C4


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.