Citroën UK jeszcze bardziej zwiększył swój udział w brytyjskim rynku w 2019 r. W sektorze lekkich samochodów dostawczych dzięki imponującemu wzrostowi udziału w rynku o 0,4 punktu procentowego, do 7,7%, wszystkie samochody dostawcze Citroëna – w tym wielokrotnie nagradzany nowy Berlingo Van – odnotowały w ciągu pierwszych trzech kwartałów dwucyfrowy wzrosty sprzedaży.
W efekcie wzrost sprzedaży aut użytkowych marki Citroën w Wielkiej Brytanii za trzy kwartały wyniósł 9,8%, a to niemal dwa i pół raza więcej, niż wzrost całego brytyjskiego rynku w tym segmencie (+4,0%).
Jeszcze ciekawiej wyglądają wyniki za sam tylko wrzesień 2019 roku. Citroën UK ujawnił dobre wyniki wrześniowej sprzedaży na rynku samochodów dostawczych i użytkowych. W porównaniu z rynkiem, który spadł o 22,8% w odniesieniu do września ubiegłego roku, Citroën UK wykazał wzrost wolumenu o 26,8% w tym samym okresie. Pozwoliło to Citroënowi na wykrojenie dla siebie 9% brytyjskiego rynku aut użytkowych we wrześniu i wspomniane na wstępie 7,7% za cały bieżący rok narastająco do września włącznie.
Dobre wyniki francuskiej marki we wrześniu można przypisać wielu czynnikom, takim na przykład, jak gotowość do wprowadzenia standardów WLTP, które weszły w życie w gamie aut użytkowych we wrześniu 2019 r., czy wiele nagród dla aut Citroën, co pobudza zainteresowanie klientów. Zwłaszcza, że to często nagrody branżowe za wszechstronność i funkcjonalność oraz szeroką ofertę. Tu nie liczą się wrażenia wizualne, czy przywiązanie do marki, ale twarde fakty w ujęciu użytkowym i biznesowym.
Najnowszy samochód dostawczy Citroëna, nowy Berlingo Van – międzynarodowy samochód dostawczy roku 2019 – umocnił swoją pozycję na brytyjskim podium w swoim segmencie, sprzedając się w prawie 12.000 egzemplarzy od początku br. W szczególności we wrześniu 2019 r. odnotowano bezprecedensowy wzrost sprzedaży o prawie 40% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (i w porównaniu z poprzednim modelem).
Citroën Relay, największa furgonetka marki, u nas znana jako Jumper, również odnotowała i zwiększyła sprzedaż we wrześniu. I to znacząco, bo wzrost sięgnął aż 47% w miesiącu, co oznacza ogólny wzrost o 18% w porównaniu z poprzednim rokiem. Średniej wielkości samochód dostawczy Citroëna, czyli Dispatch (u nas znany jako Jumpy) również ugruntował swój wzrost, zwiększając odpowiednio o 16% i 18% sprzedaż miesięczną i roczną, co dodatkowo zwiększyło udział Citroëna w rynku pojazdów użytkowych.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze