W sierpniu 2019 roku załamał się rynek sprzedaży nowych aut osobowych we Francji. W porównaniu z sierpniem 2018 roku sprzedaż spadła o aż 14%! I nie da się tego wytłumaczyć jednym dniem roboczym mniej w roku bieżącym. Niemniej jednak w tych niesprzyjających warunkach Citroën zwiększył swój udział rynkowy w porównaniu z sierpniem 2018 roku o 0,9 punktu procentowego. To oznacza, że jego sprzedaż spadła mniej, niż średnia rynkowa. Innymi słowy Citroën radzi sobie nad Sekwaną lepiej, niż główni rywale.
Z kolei narastająco od początku roku Citroën zyskał 1,3 punktu procentowego w rynku samochodów osobowych we Francji i odnotował wzrost sprzedaży o 10%, co oznacza najlepszy wzrost wśród 10 najlepszych marek motoryzacyjnych we Francji. W efekcie marka jest jedyną na francuskim rynku, która zdobyła w tym czasie co najmniej 1 punkt procentowy udziału. Spadek sprzedaży w sierpniu 2019 r. nie jest więc tak bolesny ;-)
Dobre wyniki Citroëna zarówno w sierpniu 2019 roku, ale przede wszystkim w ciągu minionych ośmiu miesięcy, to efekt znakomitej sprzedaży modeli:
– C3 – to dziś najchętniej kupowany samochód osobowy nad Sekwaną;
– C3 Aircross – to trzeci najchętniej kupowany model segmentu B-SUV;
– C5 Aircross – to drugi najchętniej kupowany kompaktowy SUV we Francji.
W gamie lekkich pojazdów użytkowych Citroën ma dwa modele w pierwszej dziesiątce. To Berlingo Van oraz Jumpy.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze