Pod koniec września Japonii odbyło się pierwsze spotkanie właścicieli samochodów marki Citroën, zorganizowane przez… Stellantis Japan. Festiwal Citroënist Rendezvous 2023 odbył się w Takayamie i przyciągnął posiadaczy starych jak i nowych samochodów marki. Wydarzenie było dość niezwykłe, bowiem zorganizował je importer, który do tej pory był dość pasywny jeśli chodzi o organizowanie typu wydarzeń.
Citroën to marka bardzo popularna w Japonii. Przekonaliśmy się o tym organizując 30 urodziny Xantii, na które przyjechał do nas dziennikarz z… Japonii. Szczegółowo relacjonował swoją wizytę w japońskim magazynie Engine. Odwiedziliśmy go zresztą niedawno, korzystając z zaproszenia Renault do tego pięknego kraju na Festiwal Kangoo.
W Takayamie pojawiło się ponad pół tysiąca samochodów. Skąd pomysł by zorganizować w Japonii spotkanie miłośników Citroëna?
„Wiele osób kupuje samochody Citroëna – są to zarówno miłośnicy marki jak i osoby zupełnie nowe, wybierające praktyczne konstrukcje takie jak Berlingo. To dla nas doskonała okazja, żeby pokazać wszystkim cały świat Citroëna. Marka jest producentem samochodów z ponad 100-letnią historią. Wierzymy, że jeśli ludzie będą mogli dowiedzieć się więcej o marce, będą się nią cieszyć jeszcze bardziej. Z drugiej strony mamy nadzieję, że będzie to dobra okazja dla właścicieli starych Citroënów, aby doświadczyć nowego Citroëna. Mając to na uwadze, chcielibyśmy zapewnić miejsce do interakcji. Chciałem, aby było to wydarzenie organizowane przez miłośników marki, dla posiadaczy wszystkich Citroënów” – powiedział Ryo Nakayama, menadżer marki Citroën w Japonii.
Najwyraźniej pomysł chwycił i duże wyrazy uznania należą się menadżerom Stellantis w Japonii, że są w stanie znaleźć pomysły i fundusze na organizację takiego ciekawego wydarzenia. Niech to będzie inspiracja dla ich polskich koleżanek i kolegów do działania. Jak widać – warto!
Najnowsze komentarze