DS 5 i Opel Mokka reprezentują francuskie koncerny motoryzacyjne na okładce aktualnego podwójnego numeru tygodnika MOTOR. Oba zdjęcia są małe. W sumie najwięcej miejsca zajmuje fotografia Alfy Romeo Giulii, którą też można podciągnąć pod modele nas interesujące – wszak to model z koncernu Stellantis. Wspomniano też oponę marki Michelin.
MOTOR nr 47-48 (3570-3571) z 22.XI.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Panhard, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Stellantis, Alfa Romeo
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, DS5, DS 4, DS 5, PL17, 308, 406, 607, Arkana, Megane E-Tech Electric, Vel Satis, Duster, Astra, Mokka, Giulia
I faktycznie – w materiale poświęconym najbliższej przyszłości Alfy Romeo (strony 4-7) MOTOR wspomina koncern Stellantis.
Na stronie 8. Redakcja prezentuje po trzy najchętniej kupowane w Polsce modele z napędami alternatywnymi. Wyróżniono cztery kategorie: hybrydy HEV, hybrydy plug-in, samochody elektryczne i samochody z LPG. Jak w pierwszych trzech kategoriach „naszych” nie ma wcale, tak ostatnia została zdominowana przez Grupę Renault. Na pierwszym miejscu – Dacia Duster ze sprzedażą w pierwszych trzech kwartałach (mowa wyłącznie o wersjach z LPG) na poziomie 5.160 sztuk. Na pozycji drugiej: Dacia Sandero (2.259 sprzedanych egzemplarzy). Podium zamyka Renault Clio z wynikiem 1.019 sztuk. Ciekawe, jak zmieni się to w przyszłym roku po wprowadzeniu na rynek Dacii Jogger z LPG. Jazda na LPG pozwala obniżyć emisję dwutlenku węgla o 10 g/km.
Kolejna strona przynosi tabelkę z wynikami sprzedaży za pierwszych dziesięć miesięcy br. w Polsce. Na czwartej pozycji, za Corollą, Yarisem i Octavią – Dacia Duster z wynikiem 10.179 samochodów. Można śmiało stwierdzić, że przeszło połowa z nich, to wersje dwupaliwowe – z instalacjami LPG.
Marudom utyskującym na nieduże silniki w sporych autach francuskich polecam zerknięcie do testu Volkswagena Multivana na stronach 10-11. Bazowa jednostka, to w tym przypadku 1.5 TSI o mocy 136 KM.
Opel Mokka stanął w szranki z Fordem Pumą. Na stronach 28-32 porównano oba auta i wyszło, że wygrał Ford. Opel stracił do niego 12 punktów w ostatecznej ocenie. Jeśli szukacie od tego typu auta komfortowego zawieszenia, to popatrzcie jednak na Opla. Mokka ma minimalnie mocniejszy silnik i oferuje wyższy maksymalny moment obrotowy, jest też dynamiczniejsza, choć w teście wyszło nieco inaczej (acz różnica była minimalna). Ford za to skuteczniej hamuje i zużywa mniej paliwa. Opel został nieco lepiej wyciszony. Wyposażenie stoi na zbliżonym poziomie, za to opcje są dużo droższe w przypadku Pumy.
Na stronach 42-47 MOTOR opublikował test opon całorocznych, w tym kapci Michelin CrossClimate+. Francuskie gumy zajęły czwarte miejsce. Są znakomite na suchej nawierzchni, całkiem dobre na śniegu, ale gdy jest mokro, to warto uważać.
Wśród „nieudanych aut marek premium” pokazano… Citroëna DS5. OK, opisano DS 5, ale zdjęcie przedstawia Citroëna. Znajdziecie go na stronie 52. Ale w tym samym materiale, tyle że na stronie 55., pojawiły się auta z aspiracjami – niby nie marek premium, ale na pewno nietuzinkowe, komfortowe i świetnie wyposażone. To m.in. Peugeot 607 i Renault Vel Satis. Przy tym pierwszym wzmiankowano też model 406, bo auta dzieliły część podzespołów. Markę Renault wspomniano też przy pick-upie Mercedesa klasy X na stronie 54.
Na stronach 64-67 MOTOR zachęca do głosowania w plebiscycie Auto Lider 2022 i prezentuje kandydatów w kategorii premiera motoryzacyjna. Wśród nominowanych aut znajdują się m.in. Citroën C3 Aircross, Dacia Sandero, DS 4, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Arkana i Renault Megane E-Tech Elelctric.
Panharda PL17 w wersji cabrio wspomniano w dziale MOTOR Retro na stronie 70. Auto w tej wersji zostało zaprezentowane 60 lat temu.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze