Peugeot Fractal, zaprezentowany w 2015 roku, był konceptem samochodu elektrycznego z ciekawymi rozwiązaniami typu obniżane zawieszenie oraz zaawansowanym systemem audio 9.1 z trzynastoma głośnikami. Dzisiaj ta koncepcja mogłaby powrócić jako pełnoprawne coupe cabrio.
Peugeot Fractal był czymś więcej niż konceptem – samochód potraktowano jako inkubator pomysłów, w którym stosowano m.in. części drukowane w technologii 3D. Pod maskę trafił 204-konny silnik elektryczny, natomiast akumulator miał pojemność 40 kWh, wartość jak na tamte czasy bardzo duża. Wśród rozwiązań technicznych uwagę przykuwało też zawieszenie o regulowanej wysokości.
Fractal mierzył 3,81 m długości i 1,77 m szerokości, zapewniając jednocześnie cztery wygodne miejsca siedzące dla kierowcy i pasażerów. 19” koła dodawały sylwetce masywności a krótki zwis z przodu i z tyłu predysponowały auto do poruszania się w gęstym ruchu miejskim.
System audio, zainstalowany na pokładzie Peugeot Fractal, składał się z 13 głośników Focal, w tym trzech głośników średnio-wysokotonowych z przodu, dwóch głośników wysokotonowych, dwóch głośników niskotonowych i subwoofera oraz dwóch głośników średniotonowych, dwóch głośników wysokotonowych i głośnika niskotonowego z tyłu.
Membrany siedmiu z tych głośników stworzono z włókna lnianego, charakteryzującego się naturalnym dźwiękiem bez podbarwień, bogactwem reprodukcji średnich tonów i mocnym brzmieniem basów. Całość systemu zasilana była przez cztery kompaktowe wzmacniacze FD, składające się z czternastu kanałów wzmacniających o łącznej mocy 1600 watów.
Dzisiaj taki samochód mógłby uzupełnić gamę Peugeot o coupe cabrio. Projekt jest w zasadzie gotowy. Wykorzystanie platformy Stellantis dla małych samochodów, aktualizacja przodu i tyłu o najnowsze sygnatury świetlne i ciekawe auto gotowe – znalazłoby, przy odpowiedniej cenie, sporo nabywców, bo kabriolety poznikały z marek popularnych, trudno byłoby więc o konkurencję.
Na razie to jednak sfera przypuszczeń, producent zazdrośnie chroni swoje plany na kolejne lata – wiemy jednak, że pomysł na powrót coupé cabrio był analizowany.
Najnowsze komentarze