Dacia Duster to bardzo popularny w Polsce SUV, który jest chętnie wybierany ze względu na bardzo dobry stosunek możliwości do ceny, niskie koszty eksploatacji, związane z fabryczną instalacją LPG oraz wysoki prześwit, który pozwala bez obaw jeździć po mieście, nawet po wysokich krawężnikach. Można też go zamówić z napędem 4×4, który świetnie sprawdzi się w terenie.
Kto oglądał animowany film Auta ten pamięta zapewne scenę, w której Złomek uczy SUVy jak jeździć w terenie. To nie tylko wyobraźnia autorów scenariusza, ale też rzeczywistość. Dacia Duster jest jednym z niewielu samochodów typu SUV, który nie boi się zjechać z asfaltu na trudniejsze drogi. Nie ma też takiej bariery psychologicznej, związanej z posiadaniem drogiego samochodu – właściciele Dusterów nie będą się raczej obawiać o swoje drogie maszyny.
Dacia Duster w terenie radzi sobie dobrze a nawet bardzo dobrze. Kąt natarcia to 30 stopni, zejścia 33, a prześwit wynosi 210 mm. Przy napędzie 4×4 przejedziemy nią prawie wszędzie i więcej będzie zależało od opon, niż od samochodu – ten sobie poradzi. Są kraje, w których Duster stał się podstawową terenówką a i w Polsce, gdzie do niedawna środowiska „prawdziwych” off-roadowiczów z „prawdziwymi” samochodami terenowymi (rama musi być!) zaczęły łaskawszym okiem patrzeć na niepozorne auto z napisem Duster.
Jest to niewątpliwie jeden z tańszych sposobów by wejść do świata błota oraz wyciągarek i w wolnych chwilach pobawić się czy to w grupie czy samemu w jazdę przez trudniejsze drogi. Pasja ta ma oczywiście swoją cenę, bo po zabezpieczeniu podwozia przyjdzie czas na kolejne gadżety i akcesoria, które znakomicie ułatwiają taką zabawę – jest tego do wyboru do koloru.
Duster ma swoje wady: twarde materiały wykończeniowe, uproszczone wnętrze, słabsze niż inne auta wyciszenie czy wreszcie brak opcji napędu 4×4 z automatyczną skrzynią biegów. Jednak daje sporo frajdy z jazdy, szczególnie patrząc na jego możliwości w stosunku do ceny. Do jazdy w off-road warto wybrać, póki jest w ofercie, silnik 1.5 dCi z napędem 4×4. Obecnie jest on jednak dostępny od wersji wyposażenia Prestige w górę co oznacza, że cena takiego auta to minimum 94.800 zł.
A jak może wyglądać taka zabawa Dusterem w błocie? Zobaczcie na poniższym filmie:
Najnowsze komentarze