Dacia Spring to najtańszy 4-osobowy samochód elektryczny w Europie. Jego niska cena oraz rządowe dopłaty sprawił, że stał niezwykle popularny.
Jeden z czytelników hiszpańskiego magazynu Híbridos y Eléctricos przejechał swoim Springiem ponad 30 tysięcy kilometrów w ciągu 9 miesięcy. Bardzo intensywnie użytkuje ten samochód, ponieważ codziennie przejeżdża nim prawie 200 kilometrów do pracy i z powrotem. Samochód jest więc ładowany zarówno przy domu jak i w miejscu, gdzie pracuje – jego teoretyczny zasięg to 235 kilometrów.
Zobacz: Dacia Spring to rekordowo niskie koszty jazdy
Przy tak intensywnym użytkowaniu i ładowaniu do 100% akumulator jest bardzo mocno obciążony, co oznacza, że powinien ulegać przyspieszonej degradacji. Przy okazji przeglądu po 30 tysiącach kilometrów (który kosztował 79 euro) właściciel Springa poprosił o sprawdzenie jaki jest stan baterii. Wynik okazał się zaskakujący.
Zobacz: Dacia Spring – test najtańszego elektryka. 3 wady i sporo zalet
Przy tak intensywnym używaniu auta pojemność akumulatora spadła jedynie o 1%. Nie jest oczywiście wykluczone, że będzie spadać dalej, szybciej w miarę upływu czasu, ale taki wynik jest rzeczywiście dobry. Jak wygląda gwarancja na ten podzespół?
Zobacz: Dacia Spring oraz inne samochody marka Dacia. Promocje
Akumulator Dacia Spring jest objęty gwarancją na 8 lat lub 120.000 km z gwarancją zachowania pojemności co najmniej 75%. Dacia zobowiązuje się również do recyklingu akumulatorów poprzez ich ponowne wykorzystanie, na przykład do przechowywania energii.
Jeśli właściciel Springa będzie użytkował samochód tak samo intensywnie przez cały czas, to gwarancja na akumulator skończy mu się po czwartym roku użytkowania auta. Wymiana tego podzespołu jest dość kosztowna, to najdroższy element samochodu. Jak dbać o żywotność baterii? Kluczem wydaje się być niewykorzystywanie 100% pojemności.
Źródło: Híbridos y Eléctricos