Marka DS, trzeci z samochodowych brandów koncernu PSA, świętuje drugą rocznicę działalności w Chinach. 28. czerwca 2014 roku zorganizowano w DS World w Szanghaju spotkanie dla klientów, dealerów, dziennikarzy i innych ważnych osób związanych z marką DS w Państwie Środka, a okazji do świętowania było więcej, niż tylko ten dwuletni jubileusz.
Korzystając z okazji wręczono dziesięciotysięczny egzemplarz modelu DS sprzedany w Chinach, a także zainaugurowano działalność DS Club. Wisienką na torcie była prezentacja wnętrza DS 6WR, pierwszego SUV-a marki, który trafi do sprzedaży na chińskim rynku pod koniec września bieżącego roku. Auto zaprezentowano po raz pierwszy podczas kwietniowego Salonu Samochodowego w Pekinie, gdzie oczywiście byliśmy :-) Odwiedziliśmy też zresztą salon DS w stolicy Chin.
Yves Bonnefont, Dyrektor Generalny marki DS, powiedział z tej okazji: „DS posiada obecnie w Chinach sieć 60 salonów. Po rozpoczęciu sprzedaży DS 6WR będziemy mieli w ofercie trzy modele produkowane tutaj, na miejscu – to duże osiągnięcie w rok po rozpoczęciu tutaj produkcji. Marka jest pozycjonowana w segmencie premium w skali światowej, a wyniki osiągnięte w ciągu minionych dwóch lat w Chinach, na największym samochodowym rynku świata, zachęcają nas do dalszego rozwoju i do jeszcze większych wysiłków”.
DS w Chinach stale rośnie. Markę wprowadzono na ten rynek oficjalnie 28. czerwca 2012 roku podczas dużej imprezy w Pekinie. Początkowo bazowano na importowanych modelach DS 4 i DS 5, a we wrześniu 2012 roku wprowadzono do sprzedaży DS 3. Ale pierwszy dedykowany marce salon DS Store otwarto nawet wcześniej, 20. czerwca 2012 roku w Nanjing.
Niedługo później w Szanghaju, przy Nanjing Road, uważanej za najbardziej prestiżową ulicę w całych Chinach, otwarto pierwszy na świecie salon DS World, a sukcesywnie rosła sieć kilkudziesięciu salonów sprzedaży. Do końca bieżącego roku takich obiektów ma być w całych Chinach 100 – co najmniej jeden w każdym z 70 największych chińskich miast. W kwietniu, kiedy odwiedzałem jeden z pekińskich salonów, w stolicy Państwa Środka działały trzy takie obiekty.
Aktualnie w ofercie znajdują się dwa modele produkowane lokalnie. We wrześniu 2013 roku rozpoczęto produkcję DS 5, a w marcu roku bieżącego sedana DS 5LS. Fabryka w Shenzhen szczyci się bardzo wysokimi standardami produkcji i jakości.
Dziesięciotysięcznym klientem marki DS w Chinach była młoda, 29-letnie kobieta, Guan Zhenyan. Odebrała kluczyki do swojego samochodu – egzemplarza jubileuszowego dla marki – z rąk Arnaud Ribaulta, dyrektora zarządzającego marki DS w Chinach, podczas wspomnianej uroczystości w dniu 28. czerwca.
Spotkanie to było też okazją do ogłoszenia zainaugurowania działalności przez DS Club. Oparta o Internet inicjatywa ma być miejscem, w którym każdy posiadacz samochodu DS będzie mógł nie tylko kontaktować się z konsultantami obsługi posprzedażnej, ale i znajdzie tam dużo wiedzy na temat samochodu, usług, marki, i wiele innych. DS Club oferuje też program sponsorski, którego celem jest pozyskanie lojalności klientów obecnych i dotarcie do przyszłych. Wkrótce planowane jest wprowadzenie wielu interesujących propozycji, w tym serwisów turystycznych.
Kolejną atrakcją sobotniej uroczystości była prezentacja wnętrza pierwszego SUV-a w gamie marki, DS 6WR. Auto pokazane zostało – tylko z zewnątrz – w kwietniu na Salonie Samochodowym w Pekinie. Teraz wiemy, jak to auto wygląda wewnątrz i widać wyraźniej, że przywodzi na myśl wyrafinowanie i komfort DS 5. Zdecydowanie może się podobać, moim zdaniem wygląda nawet lepiej, niż sam samochód z zewnątrz, który według mnie jest troszkę zbyt normalny jak na auto tej marki ;-)
Zresztą oceńcie sami.
DS – dwa lata w Chinach
KG
Najnowsze komentarze