We wrześniu marka Alfa Romeo odnotowała we Włoszech ponad 2.200 rejestracji, co stanowi wzrost o ponad 40% w porównaniu do tego samego miesiąca 2022 roku. Tym samym wyniki współtworzącej koncern Stellantis marki potwierdzają ją, jako markę premium, której sprzedaż rośnie najbardziej z roku na rok.
Po rekordowej pierwszej połowie 2023 roku marka Alfa Romeo kontynuuje rozwój we Włoszech. Tak naprawdę wrzesień potwierdził pozytywny trend z ponad 2.200 rejestracjami, dzięki czemu włoska marka błyszczy, odnotowując 40% wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Liczba rejestracji odnotowanych od stycznia do września wzrosła nawet dwukrotnie w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku, a rynkowy udział wzrósł o 0,7 punktu procentowego.
Liderem wzrostu po raz kolejny jest Tonale, wielokrotnie nagradzany samochód, który już zdecydowanie zajął pierwsze miejsce wśród SUV-ów klasy C klasy premium, a w zeszłym miesiącu osiągnął udział rynkowy na poziomie 5,4%, co jeszcze bardziej umacnia jego pozycję lidera w segmencie. Najwyższa wersja z napędem Plug-in Hybrid Q4 o mocy 280 KM, która na nowo definiuje paradygmat Efektywnej Sportowości i już należy do ulubionych modeli hybrydowych typu plug-in premium we Włoszech, niewątpliwie przyczyniła się do sukcesu modelu, który ma już prawie 15.000 rejestracji w pierwszych dziewięciu miesiącach roku.
W rozwoju marki mają udział także Giulia i Stelvio, które odnotowały prawie dwukrotnie większą liczbę zamówień w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku. Niedawne wprowadzenie obu modeli w wersji Quadrifoglio z pewnością przyczyniło się do doskonałych wyników komercyjnych, dzięki doskonałej syntezie technicznego wyrafinowania i technologii, które uzupełniają nową gamę marki Alfa Romeo.
Zobacz polską ofertę na samochody Alfa Romeo
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze