czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Elektryczna Dacia Spring w Traficar się sprawdzi. Polemika z WysokieNapiecie.pl

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-04-23
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
249 7
10
Dacia Spring, Renault Zoe
220
UDOSTĘPNIEŃ
732
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Na portalu WysokieNapiecie.pl pojawił się tekst Bartłomieja Derskiego pod krzykliwym tytułem „Elektryczna Dacia Spring w Traficarze nie wypali. A poza carsharingiem?”. Z wieloma tezami, które są postawione w tym artykule ciężko mi się zgodzić i dlatego chciałbym się do nich odnieść.

Autor stawia tezę, że elektryczna Dacia Spring nie sprawdzi się w car sharingu, wymieniając szereg powodów, dla których – jego zdaniem – tak się stanie.

„Elektryczna Dacia Spring nie tylko jest produkowana w Chinach, ona wygląda jakby była produkowana przez chińską firmę. Nie tak dawno temu właściciel Traficara – Holding 1, sprowadził do Polski trochę chińskich elektrycznych autek Zhidou (ZD D2S). Przetestował je w carsharingu i… wycofał się z pomysłu sprowadzania ich na większą skalę do Polski. Tymczasem podróż elektryczną Dacią Spring i odczucia z jej wnętrza przywodzą na myśl właśnie Zhidou” – pisze Derski.

Tak się składa, że miałem okazję bliżej poznać wzmiankowany samochód firmy Zhidou. Warto zacząć od tego, że jest on dwuosobowy a Dacia Spring czteroosobowa i ma spory bagażnik. Najważniejsze różnice dotyczą przestronności wnętrza i jakości wykonania, Zhidou przy Springu wydaje się malutki a jakość wykonania ma jednak niższą. Nie znam powodów, dla których Holding 1 wycofał się z zakupu tych małych autek, ale mogę się domyślać – w Polsce się nie sprawdziły z uwagi na przyzwyczajenia klientów i ciasne wnętrze. Mając w perspektywie zakup Zhidou za 40-50 tysięcy złotych (orientacyjny koszt zakupu auta) a Springa za niewiele więcej, trudno podjąć inną decyzję. Warto też dodać, że są kraje w Europie, które z powodzeniem wykorzystywały Zhidou w carsharingu – sporo tych autek jeździ po Mediolanie. Kupiono je w czasach, w których nikt o Dacii Spring nie myślał.

Dacia na bazie Renault Kwid

Dalej mamy takie oto zdania: „Elektryczna Dacia jest jak samolot z miejscami stojącymi. Pierwsza elektryczna Dacia bazuje na benzynowym Renault Kwid, zaprojektowanym z myślą o mniej zamożnych klientach koncernu – z Indii i Brazylii. W Chinach sprzedawana jest jako elektryczne Renault City K-ZE. Ten malutki crossover z segmentu A na tamtejszych rynkach zdobywał od zera do najwyżej trzech gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (na pięć możliwych, jakie zdobywają np. Renault Clio i Renault ZOE). Elektryczna Dacia nie przeszła jeszcze crash testów, ale ostatnio Euro NCAP opublikował rezultaty rozbicia Dacii Sandero Stepway – zdobyła dwie gwiazdki. Dacia tłumaczy, że bierze pod uwagę zarówno kwestie bezpieczeństwa jak i dostępność cenową swoich samochodów.”

Nie znajdziemy tu ani słowa o tym, że Euro NCAP zmienił sposób testowania samochodów i dzisiaj coraz większą liczbę gwiazdek dostaje się za systemy wspomagania elektronicznego a pojazdy sprzed kilku lat też otrzymałyby znaczniej mniej gwiazdek niż kiedyś. Warto więc wczytać się w opis owych crash testów i zobaczyć jakie są rzeczywiste efekty zderzeń. Trudno mi zrozumieć co ma – oprócz tworzenia fałszywego wrażenia sensacji – samolot z miejscami stojącymi do Springa, który dysponuje czterema pełnoprawnymi miejscami siedzącymi.

Spring jak Fiat 126p?

„Malutka Dacia Spring zgrzyta blachą jak Fiat 126p. Gdy aplikacja Traficara nie pozwoliła mi na zakończenie wynajmu, oznajmiając, że nie wszystkie drzwi są zamknięte, na infolinii usłyszałem dobrą radę, która oddaje charakter auta: „Proszę mocno trzasnąć wszystkimi drzwiami, a zwłaszcza klapą bagażnika, bo ciężko się zamyka” – czytamy dalej.

Nie wiem czy na infolinii naprawdę tak powiedziano, czy może to wykwit fantazji autora tekstu, ale testowaliśmy Springa kilka dni temu i takich problemów nie miała ani moja redakcyjna koleżanka, Małgosia Kozikowska, ani kilku zaprzyjaźnionych dziennikarzy z innych redakcji, których spotkaliśmy podczas testów. Owszem, odgłos zamykanych drzwi jest inny niż w przypadku droższych konstrukcji, ale trzaskanie? Nie, nie było.

Wykończenie wnętrza i przestrzeń

„Wnętrze Springa wygląda biednie, a pozbawienie trybu „Park”, zamiast którego auto trzeba pozostawić w trybie neutralnym i zaciągnąć wajchę hamulca ręcznego, działa jak wehikuł czasu przenoszący nas do początków współczesnej elektromobilności. Ekran wygląda jak z tej samej epoki (choć tu Dacia ma godnego konkurenta − Corsę-e). Obok niego, jak w latach 90., znajdziemy guzik do przełączania wskaźników zużycia i dystansu (są, bo wymagają tego już unijne przepisy, gdyby nie Bruksela, pewnie i z tego przycisku Dacia by zrezygnowała). Tapicerka Springa w wersji car-sharingowej pasowałaby bardziej na tylną kanapę radiowozu, niż do cywilnego auta. A skoro przy tylnej kanapie jesteśmy, to wygodnie mogą tam podróżować trzy torby z zakupami. Najwyżej” – pisze autor.

Nie wiem czym jeździ Bartosz Derski na co dzień, ale znowu mam nieodparte wrażenie, że mocno przesadza. Dacia Spring jest typowym samochodem budżetowym i nie odbiega od standardów, do których przyzwyczaił nas Duster, Sandero czy Logan. Wnętrze jest proste i bez fajerwerków, ale nic poza tym. Z tyłu może bez problemu usiąść wysoka osoba, nie jest to limuzyna klasy E, ale jak na miejskie autko miejsca Spring ma sporo. Także bez przesady.

Skąd ten hejt?

Można by tak dalej, ale im dłużej wczytywałem się w tekst na portalu Wysokie Napięcie tym bardziej zastanawiałem się czy ten hejt na Dacię Spring nie jest przez przypadek czymś w rodzaju materiału inspirowanego przez czynniki zewnętrzne. Moją uwagę przykuło bowiem sformułowanie „zastanówcie się dlaczego najtańsze auto na naszym rynku – Dacia Sandero, kosztująca w salonie nieco ponad 40 tys. zł – nawet w sprzedaży do klientów indywidualnych nie znalazła się choćby w pierwszej dziesiątce, a listę otwiera Toyota Yaris, kosztująca ponad 60 tys. zł. O sprzedaży do klientów biznesowych (a to 70% runku) nie wspominając.” Autor nie wspomina przy tym, że ta sytuacja dotyczy wyłącznie rynku polskiego, bo na Zachodzie są bogate i zamożne kraje, w których Sandero jest numerem jeden a fabryka nie nadąża z realizacją zamówień. Poza tym, model III generacji dopiero zadebiutował na polskim rynku i powinniśmy oglądać wzrost sprzedaży w nadchodzących miesiącach.

Wracając na koniec do samej Dacii Spring. Wiele lat jeżdżę samochodami elektrycznymi i pojawienie się tego budżetowego, praktycznego samochodu, bardzo mnie cieszy. Zwiększa się bowiem ilość klientów, którzy zdecydują się na elektryka, wybierając budżetowość nad luksusy i znacznie droższe modele. O tym, dlaczego moim zdaniem Dacia Spring jest bardzo dobrym do car sharingu, możecie poczytać tutaj.

źródło: WysokieNapiecie.pl 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioDaciaDusterelektryczna DaciaK-ZEKwidLoganRenaultsamochody elektryczneSanderoSpringTraficarZoe
Udostepnij88Tweet55Udostepnij15
Poprzedni

Nowy 508 Peugeot Sport Engineered w rękach kierowców Peugeot Sport

Następny

Dacia z sukcesami. Wyniki sprzedaży Grupy Renault w I kwartale 2021 roku.

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Dacia Renault logo

Dacia z sukcesami. Wyniki sprzedaży Grupy Renault w I kwartale 2021 roku.

Dacia Spring

Nowa Dacia Spring jak ciepłe bułeczki. 10.000 zamówień w miesiąc

Luksusowy DS 9. Przestronna, designerska limuzyna, konkurent modeli Audi A6, BMW 5 i Mercedes klasy E.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.