Od początku stycznia testujemy Renault Zoe, jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie. Przejechaliśmy nim już ponad dwa tysiące kilometrów. Jazda takim autem po Polsce jest w pełni możliwa, chociaż trzeba nieco inaczej planować podróże.
Pojechaliśmy samochodem elektrycznym do Krakowa, później wybraliśmy się w trasę z Warszawy do Koszalina. Zaprezentowaliśmy Wam aplikacje mobilne, przydatne podczas korzystania z samochodu elektrycznego. Renault Zoe jest w codziennym użyciu, niezależnie od tego czy na zewnątrz temperatura wynosi -20 czy -5 stopni Celsjusza.
Średnie „spalanie” z tych wszystkich podróży wynosi zimą 20,4 kWh/100 km, co oznacza że zasięg naładowanego i użytkowanego w zimowych warunkach Renault Zoe to około 260 kilometrów. Wszystko to przy założeniu, że auto trzymane jest na zewnątrz, nie w ogrzewanym garażu.
Jeździmy z prędkościami od 90 km/h na drogach pozamiejskich, do 110 km/h na autostradzie. W przypadku autostrady przed nami test zużycia energii przy wyższych prędkościach.

Po tych dwóch tysiącach kilometrów Zoe okazuje się wygodnym środkiem transportu. Wiarygodnie pokazuje zasięg, ma przyjemne zawieszenie a jazda nie męczy. Do tego cisza na pokładzie i świetna dynamika w mieście to duże plusy tego auta.
Samochód elektryczny nadal budzi zaciekawienie. Kilka dni temu w Koszalinie mieliśmy okazję porozmawiać z pracownikiem stacji, na której znajduje ładowarka Greenway. Było dużo pytań i ciekawość, jak się rozwinie tego typu forma transportu. Także i nasi Czytelnicy komentują podróże w Polsce, dyskutując, czy auto na prąd ma sens w naszym kraju.
Dzisiaj jedno jest pewne – samochód elektryczny nie jest już odległą przyszłością motoryzacji. Aktualna wersja Zoe pozwala poruszać się zarówno w mieście jak i poza nim, infrastruktura ładowania została na tyle rozbudowana, że można bez problemu pojechać w dalszą trasę, licząc się z nieco innym stylem takiej podróży, wolniejszą jazdą i przerwami na ładowanie oraz zmniejszonym zasięgiem zimą.
W planach mamy testy autostradowe, przybliżymy też zagadnienia związane z instalacją ładowarek na osiedlach mieszkaniowych w przypadku wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych w praktyce. Odniesiemy się również do kilku publikacji, które pojawiły się ostatnio w polskich mediach.
Aktualne promocje na zakup Renault Zoe oraz innych samochodów Renault można sprawdzić na stronie promocje.renault.pl.
Testowana przez nas wersja Renault Zoe:
Chcesz jeździć samochodem elektrycznym? Renault oferuje możliwość przetestowania ZOE – na jazdy warto się zapisać przez formularz na ich stronie www. W aktualnej wyprzedaży Renault Zoe można kupić już za 118.900 zł brutto.
Testowana przez nas wersja Renault Zoe to Intens ZE 50. Samochód ma silnik elektryczny o mocy 135 KM oraz akumulatory trakcyjne i pojemności 52 kWh i teoretyczny zasięg 395 km wg normy WLTP. Katalogowa cena tego konkretnego modelu zaczyna się w konfiguratorze ZOE od 147.900 zł (cena katalogowa), niebieski lakier wymaga dopłaty dopłata 2.200 zł.
Samochód udostępniła nam do testów firma Renault Polska.
Najnowsze komentarze