Nowy Fiat Topolino 2023
Wiadomości

Nowy Fiat Topolino: ekskluzywna wersja Citroena Ami? Przygotowania do kampanii reklamowej

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Citroën Visa 1000 Pistes 4×4. „Urywa głowę”

autor Tomasz Nowicki
2023-05-31
Wiadomości

50 taksówek Citroën i Peugeot na wodór rusza na ulice Paryża

autor Tomasz Nowicki
2023-06-06
Nowa Zelandia

Citroën C4 Aircross na antypodach dzień 5 – w cieniu Mount Doom. Test

autor Jędrzej Chmielewski
2023-05-31
Jeep
Wiadomości

Jeep testuje autonomiczną jazdę w terenie. Pierwsze prototypy Grand Cherokee 4xe z nową technologią

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-31
Wiadomości

Kampania nowego Peugeot 3008 z wyjątkowym odzewem w internecie

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Maj 2023 – Citroën sprzedaje tu najwięcej elektryków wśród marek multienergetycznych

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Fabryka samochodów użytkowych Renault w Kurytybie świętuje 20 lat produkcji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-24
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
128 5
A A
0

Fabryka samochodów użytkowych Renault w brazylijskiej Kurytybie wchodząca w skład kompleksu im. Ayrtona Senny świętowała w poniedziałek 20-lecie produkcji. Jest uznawana za jedną z najnowocześniejszych w Grupie Renault na świecie i produkuje Mastera, od lat lidera sprzedaży na rynku brazylijskim, oraz pick-upa Oroch.

W ciągu dwóch dekad swojej historii fabryka wyprodukowała ponad 423.000 pojazdów, na co złożyło się osiem różnych modeli. Najważniejszym z nich bez wątpienia były kolejne generacje Mastera, który był pierwszym samochodem produkowanym w tym zakładzie po jego uruchomieniu w 2001 roku. Model ten jest niewątpliwym sukcesem sprzedażowym marki w Brazylii, będąc liderem wśród dużych samochodów dostawczych przez siedem kolejnych lat.

Od zeszłego roku do Mastera dołączył Oroch, który stworzył pośredni segment pomiędzy małymi i dużymi pick-upami. Produkowany wcześniej w Curitiba Veículos de Passeio (CVP), pojazd użytkowy od 2020 roku powstaje w Curitiba Utility Vehicles (CVU). Zmiana podyktowana była koniecznością zwolnienia w CVP mocy produkcyjnych na linii montażowej dla nowego SUV-a Duster.

Fabryka jest centrum eksportu Renault Mastera i Orocha do krajów Ameryki Łacińskiej i nie tylko. Pick-up Oroch jest nadal eksportowany do krajów na kontynencie afrykańskim. Całkowity eksport stanowi 40% produkcji, około 100.000 pojazdów.

Warto podkreślić, że w ciągu minionych 20 lat w CVU były również produkowane modele Nissana: Frontier, Livina, Livina X-Gear i Grand Livina oraz SUV XTerra.

CVU to jedna z najważniejszych fabryk Grupy Renault, w której na dwie zmiany pracuje około tysiąca bezpośrednich pracowników. Zdolność produkcyjna to 60 tys. pojazdów rocznie. Według Rodrigo Marchiotto, dyrektora generalnego CVU, zakład jest wspierany przez sieć ponad 80 dostawców części samochodowych.

„CVU to jedna z najnowocześniejszych fabryk Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Od 2003 roku posiada certyfikat ISO 14001, świadczący o doskonałości w zarządzaniu środowiskiem, a od 2015 roku ISO 26000, odnoszący się do odpowiedzialności społecznej” – opowiada dyrektor.

Fabryka wykorzystuje szereg innowacji, takich jak wirtualna rzeczywistość i druk 3D, dążąc do jakości końcowego procesu, bezpieczeństwa pracowników, wydajności i produktywności.

„Są to technologie Przemysłu 4.0 zastosowane przez Renault w procesie produkcji samochodów osobowych, ale i lekkich pojazdów użytkowych oraz silników, które poprawiają wydajność, szkolenie pracowników oraz jakość produktu końcowego” – podkreśla Ricardo Gondo, prezes Renault do Brasil.

W 2020 roku kompleks Ayrton Senna został uznany przez Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) jako „Latarnia morska zaawansowanej czwartej rewolucji przemysłowej (4IR)” za bycie jednostką referencyjną w działaniach z udziałem przemysłu 4.0. Jest to pierwszy zakład w Ameryce Łacińskiej, który otrzymał to wyróżnienie.

Renault Master produkowany w CVU pokazuje, dlaczego od tak dawna jest liderem w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Użyteczność łączy z innymi atrybutami coraz bardziej pożądanymi przez klientów, takimi jak trwałość, solidność, wszechstronność i niskie koszty eksploatacji. Master spełnia wszelkie potrzeby dzięki siedmiu wersjom nadwozia i ponad 60 konfiguracjom.

Niedawno Master został zwycięzcą 7. edycji „Pieczęci wyższej wartości odsprzedaży – pojazdy użytkowe 2021”, w kategorii samochodów dostawczych. Piąty rok z rzędu! Model po raz trzeci zdobył także tytuł „General Champion” wśród przedsiębiorstw użyteczności publicznej w badaniu amortyzacji promowanym przez zespół badawczy portalu Autoinforme. Nagrody na tym się jednak nie kończą. Master drugi rok z rzędu otrzymał „Resale Champion Certification 2021” w wersji van i minibus. Nagrodę przyznaje SFCom, wydawca magazynu Frota&Cia.

„Osiągnięcia te świadczą o lojalności naszych profesjonalnych klientów wobec modeli Master, a także o doskonałej reputacji produktu na rynku, o wysokiej wytrzymałości i trwałości” – nie ukrywa Alex Dias, Dyrektor Sprzedaży ds. Firm w Renault do Brasil.

Renault do Brasil ma cztery fabryki w kompleksie Ayrtona Senny w São José dos Pinhais (PR). Produkują one samochody osobowe (CVP), samochody dostawcze (CVU), silniki (CMO), jest też odlewnia aluminium (CIA).

Renault do Brasil oferuje pełną gamę pojazdów, takich jak Kwid i Master, liderów w swoich segmentach, Sandero, Logan, Duster, Oroch i Captur, a także Zoe E-Tech, pojazd w 100% elektryczny. Renault wprowadziło innowacje uruchamiając sprzedaż produktów w 100% przez Internet – rozwiązanie ułatwiające życie klientom. Dzięki Renault On Demand, usłudze długoterminowego wynajmu samochodów, Renault wprowadza nowe rozwiązania w zakresie mobilności wraz z różnymi projektami współdzielenia pojazdów. Wraz z partnerami opracowuje również rozwiązania w zakresie wytwarzania czystej energii, takie jak projekt Fernando de Noronha, w ramach którego zbudowano garaż fotowoltaiczny, który zaopatruje ponad 30 pojazdów elektrycznych, które tam parkują.

Dodatkowo w Brazylii działa też Instytut Renault, odpowiedzialny za społeczne i środowiskowe działania marki w kraju. Działa na rzecz rozwoju społeczeństwa i w ciągu 10 lat wpłynął już na około 800 tys. osób w obszarach integracji i bezpieczeństwa.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault do Brasil


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nissan ARIYA z nagrodą Wirtualnej Polski za Wnętrze Roku

2023-06-06

Na poboczu

2023-06-06

24 godziny na indywidualne poznanie auta

2023-06-06

Dacia Duster Extreme wysoko oceniona! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 22-23/2023

2023-06-06
Tagi: Ameryka ŁacińskaDusterE-TechKwidLoganMasterNissanOrochRenaultSanderoZoe
Udostepnij46Tweet29Udostepnij8
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

    1897 udostępnienia
    Udostepnij 759 Tweet 474
  • Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!

    1075 udostępnienia
    Udostepnij 430 Tweet 269
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    2553 udostępnienia
    Udostepnij 1021 Tweet 638
  • Renault Espace jako kamper z… wanną. Tego jeszcze nie było!

    1266 udostępnienia
    Udostepnij 506 Tweet 317

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 1.6 THP GTi 200 KM – kompaktowy samochód z mocną benzyną. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-11-13
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 Racing 1.6 THP 200 KM 2012 – hothatch, który przyprawia o szybsze bicie serca. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-22
Renault - testy i opinie

Test: Renault Koleos FL Blue dCi 190 KM X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-02-28
Renault Fluence
Renault - testy i opinie

Test: Renault Fluence 1.5 dCi 105 KM 2010 – rodzinny sedan z oszczędnym silnikiem, komfortowym zawieszeniem i naprawdę dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-28
DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 SO CHIC – luksusowy SUV premium po francusku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-03

Najnowsze komentarze

  • Tomasz - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008
  • Janek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008
  • Andrzej - Maj 2023 był we Włoszech wyjątkowy dla marki DS Automobiles
  • Tomasz O - 470% wzrostu sprzedaży Alfy Romeo w Portugalii
  • Michał Ł - 470% wzrostu sprzedaży Alfy Romeo w Portugalii
  • Jarosław - Benzynowy silnik 1.4 VTi – czy warto kupić? Opinie, awaryjność, eksploatacja

Zobacz też

DS Automobiles wybierze twórcę nowej artystycznej sygnatury świetlnej luksusowego DS 3.

Renault E-Tech Tour 2022 trwa: pokazy nowych samochodów francuskiej marki w 10 miastach. Przyjdź i zobacz. AKTUALIZACJA

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 21/2019

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.