Triumfatorzy Rajdu Polski sprzed dwóch lat wygrali większość odcinków specjalnych (dziewięć), a na pozostałych plasowali się w ścisłej czołówce CRTP. Wielki sukces Bębenków i ich Citroëna C2-R2 Max uzupełnia trzeci z rzędu triumf w kategorii samochodów z napędem na jedną oś oraz jeden punkt za doskonałe dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów.
Do ósmego odcinka specjalnego wyrównaną walkę o zwycięstwo z rodzinną załoga z Bochni prowadzili Jan Chmielewski z Robertem Hundlą. Szans na zwycięstwo pozbawiła ich konieczność wymiany przebitej opony, która spowodowała ponad cztery minuty straty. Krakowianie Pokazali się z dobrej strony również na drugim etapie rajdu, wygrywając komplet trzech oesów pierwszej pętli. Mimo kłopotów Chmielewski z Hundlą zajęli w Mikołajkach trzecie miejsce w Citroën Racing Trophy, grupie R oraz w ośce. Życiowy wynik zanotowali na Rajdzie Polski Szymon Kornicki z Piotrem Zegarmistrzem.
Krakowska załoga z rajdu na rajd jeździ coraz szybciej i po czwartym miejscu w Rajdzie Lotos po raz pierwszy uplasowała się na wymarzonym dla nich podium w CRTP. Jako czwarty w tej klasyfikacji uplasował się Michał Kochanowski-Laren z Marcinem Celińskim na prawym fotelu. Dla załogi ze stolicy był to również najlepszy wynik w dotychczasowych występach w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Czołową piątkę uzupełnili bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, dla których końcem marzeń o lepszym wyniku był pechowy przejazd przez bród na piątym odcinku specjalnym.
Pierwsze punkty w Citroën Racing Trophy zdobyła załoga Tomasz Żerebecki/Ewa Rybko. Na metę 67. Rajdu Polski dotarli oni na szóstym miejscu w CRTP.
Michał Bębenek (1 miejsce): Myślę, że osiągnęliśmy maksimum tego co można było osiągnąć tym sprzętem, który jest świetny, bo daje prawdziwą radość z jazdy pomimo tego, że w takich warunkach samochody przednionapędowe są z góry skazane na dalsze pozycje. Nieco trudniejsze były sobotnie odcinki, bo dość szybko tworzyły się koleiny. Dzisiaj mieliśmy dużo większy komfort ścigania się.
Jan Chmielewski (2 miejsce): Jest super, bo jesteśmy na mecie. Rajd był trudny zarówno dla samochodów jaki i dla załóg, więc bardzo się cieszę z wyniku, jaki osiągnęliśmy. Trochę szkoda tych czterech minut, które uciekło na zmianę koła, ale i tak musimy uznać ten rajd za bardzo udany, bo kolejny raz jesteśmy na wysokim drugim miejscu w Citroën Racing Trophy.
Szymon Kornicki (3 miejsce): Pojechaliśmy w zasadzie czysto, bez przygód i kapci. Tempo było średnio szybkie, ale taka jazda się opłaciła, bo ukończyliśmy rajd na trzecim miejscu w Citroën Racing Trophy. Zebraliśmy dużo doświadczenia, bo był to najdłuższy rajd w moim życiu. Wytrzymałem ten maraton kondycyjnie i widać, że nasza praca idzie w dobrym kierunku, przynosząc odpowiednie wyniki.
Michał Kochanowski-Laren (4 miejsce): Rajd Polski były najtrudniejszymi zawodami, w jakich startowaliśmy. Wczoraj po przeprawie przez wodę na odcinku Zalesie auto uległo awarii i musieliśmy skorzystać z systemu Superally, ale dzisiaj było znacznie lepiej i przejechaliśmy wszystkie odcinki. Na drugiej pętli udawało się trzymać kontakt z konkurentami, więc jesteśmy zadowoleni.
Marcin Dobrowolski (5 miejsce): Ten rajd był dla nas niemal jak obóz przetrwania. Według mnie moim problemom z wczorajszego dnia jest winien organizator, ponieważ powinien nas poinformować o jeziorze na prostej, w miejscu, w którym w czasie zapoznania nie było nawet kałuży. Drugi dzień też nie był dla nas dobry, ale po tak nieprzyjemnej sytuacji na pierwszym etapie motywacja do walki bardzo zmalała.
Tomasz Żerebecki (6 miejsce): Wyjąwszy małą przygodę na pierwszym etapie, plan na ten rajd wykonaliśmy w stu procentach. Drugi sobotni odcinek jechaliśmy dość długo z przebitą oponą i w pewnym momencie zahaczyliśmy spodem o coś twardego, uszkadzając przednie zawieszenie. Rajd był świetnym treningiem jazdy po luźnych nawierzchniach i jestem bardzo zadowolony z mojego występu.
RAJD POLSKI w liczbach:
* Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:
Dzień I: OS1–OS2: Jan Chmielewski, OS3–OS4: Michał Bębenek, OS5: Jan Chmielewski, OS6–OS9: Michał Bębenek.
Dzień II: OS10–OS12: Jan Chmielewski, OS13–OS15: Michał Bębenek, OS16: Jan Chmielewski.
* Najskuteczniejsi: Michał Bębenek – 9 najlepszych czasów, Jan Chmielewski 7.
* Kolejni liderzy CRT: OS1–OS2: Jan Chmielewski, OS3–OS16 Michał Bębenek
* Nieoficjalne wyniki rajdu w Citroën Racing Trophy:
1. Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek 2:45:03,7
2. Jan Chmielewski/Robert Hundla + 5:01,0
3. Szymon Kornicki/Piotr Zegarmistrz + 9:28,6
4. Michał Kochanowski-Laren/Marcin Celiński + 21:32,0 (SR)
5. Marcin Dobrowolski/Michał Dobrowolski + 22:37,4 (SR)
6. Tomasz Żerebecki/Ewa Rybko + 25:55,1 (SR)
7. Tomasz Gryc/Krzysztof Zubik + 28:17,7 (SR)
8. Ariel Piotrowski/Ireneusz Pleskot + 30:37,1 (SR)
9. Łukasz Markowski/Maciej Machela + 34;12,6 (SR)
* Prowizoryczna punktacja Citroën Racing Trophy po Rajdzie Polski:
1. MICHAŁ BĘBENEK – 42
2. JAN CHMIELEWSKI – 32
3. SZYMON KORNICKI – 18
4. TOMASZ PORĘBSKI – 13
5. ŁUKASZ MARKOWSKI – 12
6. TOMASZ GRYC – 11
7. MARCIN DOBROWOLSKI – 8
8. ARIEL PIOTROWSKI – 5
MICHAŁ KOCHANOWSKI-LAREN – 5
10. TOMASZ ŻEREBECKI – 3
11. RADOSŁAW TYPA – 1
Kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będzie, debiutujący w Mistrzostwach Polski, rozgrywany w okolicach czeskiego Mlada Boleslav, Rajd Bohemia (2 – 4 lipca).
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze