Wysokie osiągi i spektakularne widowisko na malezyjskim torze.
Zorganizowany w ubiegłą sobotę wyścig Formuły E na torze Putrajaya obfitował w spektakularne awanse do czołówki stawki, zacięte pojedynki i cieszące się uznaniem publiczności atrakcje. Ten drugi z kolei w historii FIA Formula E Championship wyścig potwierdził rosnące zainteresowanie tą nową dyscypliną sportu. W samym sercu „World’s First Intelligent Garden City” dwudziestu rywali, zasiadających za sterami bolidów Spark-Renault SRT01_E, zapewniło widzom sportowy spektakl najwyższej jakości.
Po sukcesie inauguracyjnej rundy FIA Formula E Championship w Pekinie, we wrześniu br., wszystkie organizacje i wszyscy partnerzy zaangażowani w projekt pragnęli umocnienia tego sukcesu w Putrajaya.
Aktywnie uczestniczący w tym projekcie od jego początków członkowie zespołu Renault Sport nie spoczęli na laurach. Nieustanne dążenie do osiągnięcia absolutnej niezawodności, maksymalnego bezpieczeństwa i optymalnej konstrukcji bolidu skłoniło ich do wzmocnienia mocowania skrzyni biegów w celu stawienia czoła wyzwaniom toru w malezyjskiej stolicy.
Zadanie zostało wypełnione, podczas tej drugiej w historii edycji wyścigów Formuły E, Spark-Renault SRT01_E nie nękały żadne problemy techniczne. Ponadto e-bolidy dowiodły po raz kolejny swojej solidności i bezpieczeństwa, o czym mogą zaświadczyć ci spośród kierowców, którym zdarzyło się popełnić błąd na torze Putrajaya.
Specyficzny kształt tego toru dał kierowcom możliwość zwrócenia na siebie uwagi podczas wspaniałych pojedynków i spektakularnych awansów do czołówki stawki w trakcie 31 okrążeń wyścigu.
Przed startem publiczność mogła obejrzeć unikalny pokaz samochodów elektrycznych, efektownie prezentujących osiągi gamy Renault Z.E. Przez całą sobotę wiele osób skorzystało również z możliwości jazd testowych na terenie e-Miasteczka flagowymi elektrycznymi modelami Renault, ZOE i Twizy.
Podczas obfitującego w wydarzenia dnia, Nicolas Prost (e.dams Renault) musiał oddać pole position Oriolowi Servia (Dragon Racing) ze względu na karę, jaką dostał podczas wyścigu w Pekinie. Na piątym okrążeniu Sam Bird (Virgin Racing) wysunął się na pierwsze miejsce, detronizując Katalończyka i utrzymał tę pozycję aż do zmiany bolidu. Brytyjski kierowca, trzeci w wyścigach Formula Renault 3.5 Series w 2012 roku, dzięki przyjętej strategii odzyskał prowadzenie na 4 okrążenia przed metą, wyprzedzając Daniela Abta (Audi Sport ABT). Ostatecznie zwyciężył Sam Bird przed Lucasem di Grassim (Audi Sport ABT) i Sebastianem Buemi (e.dams-Renault), obydwaj startujący z dalekich pozycji.
Brazylijczyk utrzymał się na pierwszym miejscu w klasyfikacji przed kolejną rundą, która odbędzie się w Punta del Este w Urugwaju 13 grudnia br.
Kuan Kim Luen, prezes TC Euro Cars, wyłącznego importera samochodów Renault w Malezji, powiedział: Samochody elektryczne odgrywają kluczową rolę w rozwoju Renault w Malezji. To, co mogliśmy zobaczyć, pozwala spoglądać z ufnością w przyszłość. Nie tylko mieliśmy okazję uczestniczyć w bardzo ekscytującym wyścigu, ale także w prezentacji bolidów e.dams-Renault, które ukończyły wyścig na 3. i 4. miejscu! Renault, które jest również zaangażowane w wielki program samoobsługowych wypożyczalni samochodów osobowych, zaprezentowało całą flotę ZOE i Twizy przeznaczoną do jazd próbnych dla publiczności, nie zapominając przy tym o Renault Electric Show. To niewątpliwie fantastyczny dzień dla Renault, zarówno na torze, jak i poza nim!
KLASYFIKACJA
- Sam Bird (Virgin Racing) 31 okrążeń
- Lucas di Grassi (Audi Sport ABT) +4’’175
- Sébastien Buemi (e.dams-Renault) +5’’739
- Nicolas Prost (e.dams-Renault) +9’’552
- Jérôme d’Ambrosio (Dragon Racing) +13’’722
- Karun Chandhok (Mahindra Racing) +17’’158
- Oriol Servia (Dragon Racing) +18’’621
- Antonio Félix de Costa (Amlin Aguri) +19’’926
- Jaime Alguersuari (Virgin Racing) +20’’053
- Daniel Abt (Audi Sport ABT) +45’’663
Najszybsze okrążenie: Jaime Alguersuari (Virgin Racing) 1’24’’429
KLASYFIKACJA W MISTRZOSTWACH
KIEROWCY
- Lucas di Grassi (Audi Sport ABT), 43 pkt
- Sam Bird (Virgin Racing) 40 pkt
- Franck Montagny (Andretti), 18 pkt
- Nicolas Prost (e.dams-Renault), 18 pkt
- Jérôme d’Ambrosio (Dragon Racing), 18 pkt
- Karun Chandhok (Mahindra Racing), 18 pkt
- Sébastien Buemi (e.dams-Renault), 15 pkt
- Charles Pic (Andretti), 12 pkt
- Oriol Servia (Dragon Racing), 12 pkt
- Nelson Piquet Jr (China Racing), 4 pkt
KLASYFIKACJA – ZESPOŁY
- Audi Sport ABT, 45 pkt
- Virgin Racing, 44 pkt
- e.dams-Renault, 33 pkt
- Andretti, 30 pkt
- Dragon Racing, 30 pkt
- Mahindra Racing, 18 pkt
- Amlin Aguri, 6 pkt
- China Racing, 4 pkt
- Venturi, 2 pkt
- Trulli, 0 pkt
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze