Chat with us, powered by LiveChat

Fiat i Grupa PSA w trakcie rozmów o fuzji – oficjalne potwierdzenie

16 2 764

Znów pojawiła się szansa na powstanie nowego giganta motoryzacyjnego. Fiat jest w trakcie rozmów o fuzji z Grupą PSA. Francuski koncern potwierdził informację.

Nie po raz pierwszy pojawiają się informacje o połączeniu firmy Fiat Chrysler z innym koncernem motoryzacyjnym, ale plany fuzji raczej nie powinny być zaskakujące. Jest to dobry sposób na ograniczenie kosztów, zwłaszcza w dobie coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji spalin i rozwoju kosztownej technologii napędów elektrycznych. Szansa na połączenie Fiata z Renault nie powiodła się. Włoski koncern wycofał się w czerwcu tego roku ze względu na opóźnienia spowodowane oczekiwaniem na aprobatę Nissana. Być może fuzja dojdzie do skutku w przypadku właściciela marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles i Opel.

The Wall Street Journal wspomina o powstaniu nowego „transatlantyckiego giganta motoryzacyjnego o wartości rynkowej 46 mld dolarów”. Powołując się na wewnętrzne zaufane źródło gazeta informuje, że na czele nowego koncernu stanąłby obecny dyrektor generalny Grupy PSA Carlos Tavares, natomiast prezes FCA, John Elkann pełniłby tę samą rolę w nowej firmie.

Grupa PSA w oficjalnym komunikacie potwierdziła informację o prowadzeniu rozmów z Fiatem. „Po ostatnich doniesieniach na temat możliwego połączenia biznesowego pomiędzy Grupą PSA i Grupą FCA, Grupa PSA potwierdza, że ​​trwają dyskusje mające na celu utworzenie jednej z wiodących światowych grup motoryzacyjnych”.

Gdyby fuzja doszła do skutku, Fiat Chrysler i PSA mogłyby produkować łącznie ok. 9 mln samochodów rocznie co pozwoliłoby efektywniej konkurować na rynku z koncernami Toyota, Renault-Nissan-Mitsubishi i Volkswagen.

Źródło: Grupa PSA, The Wall Street Journal

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
11 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
15 Autorzy komentarzy
KombajnIrekIrekKoloMichał508 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
konrad
Gość
konrad

To dopiero by byl gigant! Moje pierwsze auto to Fiat Marea ELX 1.8 – bardzo fajne auto, wloska stylistyka z zewnatrz, w srodku piekne materialowe tapicerki (nawet na drzwiach, co dzisiaj, w dobie plastikow, jest rzadkoscia – brakuje mi tego w Citroenie C4 lub Peugeocie 308) – dobrze wygladal nawet po 20 latach. Nie mowiac o fenomenalnym silniku benzynowym 1.8, przejechal 260 tys km bez jednej usterki (wymieniane byly tylko swiece, filtry, paski i rozrzad). Teraz jezdze Citroenem C4 i Peugeotem 308SW – rowniez bardzo dobre samochody. I co na to powiedza ludzie, co uwazaja, ze ‚aut na F i… Czytaj więcej »

Damian
Gość
Damian

Jeżeli dojdzie do skutku – ciekaw jestem co będzie z silnikami. Fajnie byłoby zobaczyć silnik 2.0 280 z Alfy w nowym 508.

Michał508
Gość
Michał508

Chyba właśnie o to chodzi, żeby „pozyskać” te większe silniki do Peugeota i wejść z tymi autami do USA. Sam Fiat ma niewiele do zaoferowania, jako marka. Łakomym kąskiem jest Jeep, bo pozostałe marki, jak Alfa Romeo i Maserati nie radzą sobie dobrze. Warto jednak zaznaczyć, że silnikowo Alfa i Maserati mają ciekawe jednostki.

E D
Gość
E D

FCA miało od samego początku błędne założenia sprzedażowe odnośnie Maserati i sami na własne życzenie z tej legendarnej marki zrobili podrasowaną Alfy Romeo. Teraz wszystko powoli wraca do normy i marka z trójzębem zaczyna V8-ką z Maranello gonić Niemców. Maserati ma się dobrze.

Michał508
Gość
Michał508

No nie wiem czy Maserati ma się dobrze, bo ogólnie SUV Levante sprzedażowo też nie zachwyca i błędne założenia sprzedażowe nie są temu winne.

E D
Gość
E D

no właśnie o tym mówię, że nie o tabelki tutaj chodzi. Tak jak myślało na początku FCA. Maserati to samochód nie dla każdego – w porównaniu z konkurencją jest i dziki, i wyrafinowany. To marka, która powinna być perłą w koronie grupy i po prostu powinna być

Roman
Gość
Roman

Dlatego też taką perłą(przynajmniej wg TVP) miał jeździć niejaki Artur Wołczacki, już ex-burmistrz Włoch (dzielnica Warszawy). Jednak naprawdę to jeździł Lamborghini Urus, bo dla TVP Maserati czy Lambo to bez różnicy.

Michał508
Gość
Michał508

Tylko, że potrzeba szerszego portfolio Maserati, a nie koncepcyjnych modeli, które może za 5 lat wprowadzą do oferty. Tutaj przykładem jest świetnie przyjęty concept – Alfieri, którego pokazano w 2014 roku i może w 2021 wejdzie do produkcji. Tempo mają żółwia, a powinni uwijać się jak V8. Klient nie będzie czekał w nieskończoność. Zapuścili przez tyle lat markę, a teraz się dziwią, że sprzedaż powoli się zwiększa.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Ciekawe co wtedy z polskimi zakładami fiata.

Michał508
Gość
Michał508

Francuzi nie zamkną tych zakładów, tak jak nie zlikwidowali fabryki silników w Tychach (Opel) i fabryki samochodów w Gliwicach (Opel). Warunki fuzji nawet wspominają o tym, że ma nie być likwidacji zakładów.

Kolo
Gość
Kolo

To wtedy w tym koncernie będą: marki premium: Maserati, Alfa Romeo, Jeep, może ten dziwny DS i kompletnie niepasujący tam, zupełnie na siłę Peugeot, marki średnie: Opel, Chrysler, Dodge, a także marki budżetowe: Fiat, Lancia, Citroen. Co to daje PSA? Moim zdaniem nic, jeszcze większy bałagan w pozycjonowaniu. Tym bardziej, że Fiat i jego grupa to bankrut z przestarzałymi rozwiązaniami.

Michał508
Gość
Michał508

Jeep jest premium? Może tylko Grand Cherokee. Dla mnie to marka, która bardziej kojarzy się z utylitarnymi samochodami, typu Wrangler. Ta marka jest potrzebna PSA, bo na jej renomie (know-how) może się dostać na rynek USA. Lancia (nie była budżetową propozycją, tylko miała być komfortową ofertą w stylu premium, a i tak kojarzyła się ze sportowymi wyczynami Delty HF Integrale) praktycznie nie istnieje i można ją pożegnać. Lepiej, żeby PSA rozwijało DS-a niż próbowało wskrzeszać Lancię. Chrysler i Dodge to tak naprawdę brandy istniejące w USA, bez przyszłości w Europie. W kwestii pickupów w Europie może się wypowiedzieć amerykański RAM,… Czytaj więcej »

Kolo
Gość
Kolo

Dla mnie ten cały DS to porażka. Legendą była marka Citroen, a nie model DS, tylko w PSA ktoś tego nie ogarnął i linię modelową Citroena zabrano z tej marki i stworzono sztuczny twór. Liczyli, że wyjdzie drugi Lexus, Infiniti itd., a ludzie kupujący Citroena rzucą się na te pseudosuvy jak na ciepłe bułeczki, pomimo, że to już nie Citroen. Ktoś nie zrozumiał, że Citroen ma więcej fan klubów niż Ferrari i że to nie przejdzie. Według mnie lepiej zainwestować w Lancię, bo to kolejna po Citroenie legendarna marka, choć dziś pokroju nawet nie Dacii z ledwo jednym modelem. Peugeot… Czytaj więcej »

Irek
Gość
Irek

…Ale żeby to ogarnąć, potrzeba w koncernie ludzi myślących. A nie korpo maszynak

Kombajn
Gość
Kombajn

Kolega Kolo to chyba pomylił się w życiu i zamiast pracować w wielkim koncernie motoryzacyjnym to siedzi i snuje wizje. Praktycznie w Europie na dziesięć Citroenów wyjeżdża jeden DS, gdzie firma bazowała de facto na jednym modelu.

Irek
Gość
Irek

Jest więc wreszcie szansa dla PSA na naprawdę segment Premium, a nie tylko udawane, naciągane cenami autka