Fiat wkroczył z pełną mocą w rok 2024, wracając do segmentu B wraz z premierą Nowego 600e i jednocześnie poszerzając swoją ofertę w segmencie pojazdów elektrycznych, których udział w portugalskim rynku wzrósł w lutym o 23,1%. Jednak Fiat pokazał tu coś nieprawdopodobnego – imponujący wzrost sprzedaży o 2.483%.
Wzrost ten zapewnił włoskiej marce współtworzącej koncern Stellantis pozycję w pierwszej dziesiątce marek o największych wolumenach sprzedaży w segmencie BEV w miesiącach styczeń i luty.
Za doskonałe wyniki komercyjne Fiata odpowiadają w dużej mierze dwa filary jego obecnej strategii elektryfikacji, czyli modele 500e i 600e, kultowe modele, które w lutym zajmują odpowiednio siódme i ósme miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się modeli w 100% elektrycznych. w Portugalii.
Nowy 600e wyróżniał się także jako drugi najlepiej sprzedający się model w segmencie B BEV, a 500e w lutym osiągnął nawet pozycję lidera w segmencie A BEV w Portugalii.
Strategia Fiata zakłada, że co roku do 2027 roku będzie wprowadzany na rynek nowy model
Fiat zaprezentował niedawno swoją nową rodzinę konceptów inspirowanych Pandą, która urzeczywistnia strategię marki na nadchodzące lata, zgodnie z którą co roku do 2027 roku na rynek będzie trafiał nowy model.
Wszystkie wprowadzone nowe modele będą miały wspólną globalną platformę, dzięki czemu będą dostępne dla klientów na całym świecie. Fiat będzie oferował elektryczne, hybrydowe i benzynowe układy napędowe, aby maksymalnie dostosować się do oczekiwań klientów na całym świecie, realizując specyficzne potrzeby każdego rynku, na którym jest marka jest obecna.
Poznaj polską ofertę na samochody Fiat
Fiat podejmuje także wyzwanie polegające na produkcji bardziej zrównoważonych i przystępnych cenowo samochodów, stosując podejście „mniej znaczy więcej”, eliminując zbędne części i redukując materiały zanieczyszczające środowisko, takie jak chrom, stopy metali, skóra i pianka na siedzeniach.
Pierwszy samochód z tej nowej rodziny zostanie zaprezentowany w lipcu 2024 roku, po czym, jak już wspomniano, przez kolejne trzy lata co roku będzie wprowadzany na rynek nowy model.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze