To nie zdarza się często, by motogazetka na swojej okładce w górnej części umieściła głównie francuskie samochody. Tak właśnie zrobił w tym tygodniu MOTOR. Zapowiada artykuł o francuskich nowościach i pokazuje Citroëna C4 trzeciej generacji oraz wizualizacje Peugeot 308 i Renault Kadjara. A nieco niżej widać jeszcze używane modele Renault: Clio, Megane, Scenic’a i Lagunę.
MOTOR nr 30 (3500) z 20.VII.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, BX, C1, C3, C4, C4 Cactus, C4 SpaceTourer, C5, C5 Aircross, C6, CX, CXperience, Xsara Picasso, 3 Crossback, 107, 1007, 205, 206, 208, 307, 308, 504, 508, 5008, 807, Partner, 5, Captur, Clio, Kadjar, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Morphoz, Scenic, Twingo, Dokker, Duster, Sandero, Astra
I właśnie Supernowości z Francji MOTOR prezentuje w pierwszym artykule aktualnego wydania. Naprawdę – tak właśnie zatytułowali ten materiał! Wielkie zdjęcie nowego C4 na początek, kilka mniejszych zaraz potem, a na dwóch pierwszych stronach jeszcze najważniejsze modele Citroëna z poprzednich czterech dekad. MOTOR uważa, że to CX, BX, Xsara Picasso i pierwsza generacja C3. W tekście wspomniano też C5 Aircrossa, do którego C4-kę odniesiono, a także C4 Cactusa. Wrzucono też fotkę koncepcyjnego modelu CXperience oraz wzmiankowano Citroëny C5 i C6.
Na kolejnych dwóch stronach znajdziecie dużą wizualizację kolejnej wersji Peugeota 308 oraz cztery zdjęcia najważniejszych modeli marki z ostatnich czterech dekad. To 504-ka, 205-tka, 206-tka i 307-ka. Pokazano też Peugeota 508 PSE. W tekście natknąć się można na wzmianki o Citroënie C4 SpaceTourerze i Peugeotach 5008 i 807.
Jeśli chodzi o Renault, to MOTOR pokazał koncepcyjny, „rozsuwany” model Morphoz oraz wizualizację nowej generacji Kadjara. Pojawiły się też wzmianki o modelach Espace, Scenic i Koleos. Z kolei wśród czterech najważniejszych modeli z czterech ostatnich dekad wymieniono Renault 5, Clio I, Megane Scenic oraz Clio III.
Cały materiał o francuskich supernowościach znajdziecie na stronach 4-8.
Na stronach 10-11 znajdziecie podsumowanie półrocznej sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Wynika z niego, że Renault zajmuje piąte miejsce,, a Dacia szóste. Spośród marek PSA najwyżej uplasował się Opel (12.), dwa oczka niżej jest Peugeot, zaś Citroën znalazł się na pozycji osiemnastej. Na modele DS zdecydowało się 132 klientów, co dało marce pozycję 32. Alpine sprzedało 9 aut i zajmuje pozycję 41. Jeśli chodzi o modele, to na piątym miejscu jest Dacia Duster, na siódmym Renault Clio, Dacia Sandero na 24., tuż przed Oplem Astrą. Renault Megane znajduje się na pozycji 29., pięć oczek przed Capturem. Sprzedaż Citrona C3 była na tyle wysoka, że pozwoliła na zajęcie miejsca czterdziestego. Pod koniec Top50 mamy zaś Peugeota 208, Dacię Dokker i Peugeota 308.
W dziale Przyszłe premiery, który tym razem gości na stronie 12., wspomniano Dacię Sandero, Peugeota 308 oraz Renault Kangoo.
O powrocie Fernando Alonso do Formuły 1, do zespołu Renault, MOTOR pisze na stronie 13.
Opla Astrę wspomniano w roli rywala dla testowanej na stronach 14-16 Škody Octavii.
DS 3 Crossback wystąpił w analogicznej roli do Forda Pumy (strony 24-25).
Peugeota 107 pokazano, a do tego wspomniano Citroëna C1 na stronie 37. MOTOR cytuje tam zestawienie aut używanych polecanych przez Carfax w cenie poniżej 5.000 euro.
Niżej na tej samej stronie wspomniano samochody z odsuwanymi drzwiami. Przypomniano m.in. Citroëna Berlingo, Peugeota Partnera, Renault Kangoo, kompletnie olano Eurovana II, za to poświęcono trochę miejsca Peugeotowi 1007.
Na stronach 38-39 MOTOR pisze z kolei o bezwypadkowych samochodach używanych. Tutaj także nie zabrakło wzmianek o markach francuskich.
Citroëna C4 drugiej generacji wymieniono jako potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 40-43 Chevrolet Cruze’a.
Macie 30.000 zł i chcielibyście kupić używane Renault? MOTOR n stronach 44-45 przedstawia kilka propozycji. W tym budżecie możecie szukać Twingo III sprzed dwóch lat, trzyletniego Clio IV, pięcioletniego Megane III, siedmioletniego Scenic’a III, czy ośmioletnich Laguny III i Koleosa I. Za najlepszy wybór uznano Clio, Megane i Scenic’a.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze