sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën na targach motoryzacyjnych Genewa International Motor Show 2013

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-12
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
49 0
29
42
UDOSTĘPNIEŃ
140
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Geneva International Motor Show to ważne wydarzenie w branży motoryzacyjnej. Co ciekawego prezentował Citroën w 2013 roku?

Tradycyjnie już w układzie alfabetycznym marek zaprezentujemy Wam to, co można oglądać na genewskim salonie samochodowym, który rozpoczął się w tym tygodniu i potrwa jeszcze do końca tygodnia przyszłego.
Salon może nie rzucał na kolana ilością premier, ale w żadnym wypadku nie można go uznać za nudny. Zresztą Genewa nawet w latach kryzysu w motoryzacji zawsze wygląda okazale i bogato, choć obszarowo jest to najmniejsza z najważniejszych imprez targowych na Starym Kontynencie.

Citroën pokazał gamę swoich aut z dwóch rodzin – serii C i prestiżowej DS. Zacznijmy może od tej drugiej, która cieszy się powodzeniem wszędzie na świecie, gdzie tylko zostanie zaoferowana. Nawet w moim niedużym mieście jest małżeństwo, które przesiadło się na DS-ki z innych samochodów. Najpierw pani kupiła DS3, a niedługo potem jej mąż, który podobno rozbił poprzednio posiadany samochód, kupił DS4. Nie znam tych ludzi, ale od wspólnych znajomych wiem, że są swoimi Citroënami zachwyceni. Nie dziwię się ;-)

W Genewie Citroën pokazał oczywiście wszystkie trzy auta z gamy: DS3, DS5 i DS5, przy czym DS3 było w różnych wersjach silnikowych (w tym DS3 Racing), ale też w nowej odmianie nadwoziowej. Premierę to auto miało już wprawdzie w Paryżu jesienią ubiegłego roku, ale teraz wchodzi na rynek, nic więc dziwnego, że stanowiło na stoisku marki ważny element. A DC3 Cabrio jest samochodem nadzwyczaj funkcjonalnym, jak na auto pozwalające cieszyć się wiatrem w czuprynie ;-) Zachowało strukturę i sztywność nadwozia hatchbacka, niemal taką samą pojemność bagażnika i analogiczną przestronność wnętrza, a mimo to pozwala zrolować dach (nawet podczas jazdy z prędkością do 120 km/h!) i cieszyć się słońcem. Dodatkowo w gamie otwieranej wersji znalazły się nowe wzory dachu i nowe barwy nadwozia, co jeszcze bardziej uatrakcyjnia ten samochód – możliwości personalizacji jeszcze wzrosły.

Pokazano oczywiście także modele DS4 i DS5, ten drugi również w wersji hybrydowej HYbrid4 generującej moc maksymalną o wartości 200 KM (163 KM z silnika wysokoprężnego i 37 KM z motoru elektrycznego), która jest bardzo przyjazna dla środowiska – średnia emisja dwutlenku węgla tego samochodu wynosi tylko 88 g/km! A to przecież spore i ciężkie auto. Jak jeździ hybrydowy DS5 możecie przeczytać w naszym teście.

Podczas genewskiego salonu swoją światową premierę miało natomiast odświeżone C3. Autko ma nieco zmieniony przód, w który zgrabnie wkomponowano LED-owe reflektory do jazdy dziennej. Co ciekawe mają one specjalne miejsce w zderzaku, pomiędzy reflektorami głównymi, a lampami przeciwmgłowymi. Mam wrażenie, że również z tego powodu Nowe C3 wygląda na samochód wyższy, niż jest w rzeczywistości. Tak, czy inaczej, jest to bardzo przyjemny samochód miejski, który zdecydowanie może się podobać, nie tylko paniom, ale i faceci będą w tym autku wyglądać dobrze.

W Genewie Citroën pokazał także C3 z napędem HybriAir łączącym silnik benzynowy z turbiną powietrzną. Sprężone powietrze przekazuje swoją energię wraz z rozprężaniem się, a ubytek tegoż powietrza uzupełniany jest przez system wykorzystujący energię odzyskiwaną podczas hamowania, a w przypadku braku takiej energii – z silnika spalinowego.

Również miejski, ale nadający się także na rodzinne wyprawy samochód, to C3 Picasso. Został zrestylizowany jesienią ubiegłego roku, ale że nie wszyscy mogli być na paryskiej wystawie, więc nic dziwnego, że i w Genewie auto budzi spore zainteresowanie. Zachwyca mnie to auto swoim designem wewnątrz (z zewnątrz też zresztą wygląda znakomicie!), a nawigacja wystająca z kokpitu zlokalizowana przed centralnym wyświetlaczem wcale nie przeszkadza w obserwowaniu tego, co prezentują wskaźniki. Choć przyznam, że musiałem to sprawdzić, bo wydawało mi się niemożliwe, by nie przesłaniała. I nie – jest w porządku! Dodatkowo jedno z prezentowanych C3 Picasso było wyposażone w sekwencyjną skrzynię automatyczną – rozwiązanie niezłe do miasta, ale i w trasie specjalnie przeszkadzać nie powinno ;-)

W Genewie pokazano oczywiście także kompaktowe C4, ale więcej miejsca zajęły inne modele oparte o ten samochód: C4 Aircross i C4 Picasso (oraz Grand Picasso). C4 Aircross, niedostępny niestety w Polsce, to kompaktowy SUV bazujący – wraz z Peugeotem 4008 – na Mitsubishi ASX, choć moim zdaniem francuskie wersje tego samochodu mają więcej wyrazu, niż „japończyk”. Szkoda, że na naszym rynku samochód nie jest oferowany, bo przecież przy modzie na różnego rodzaju SUV-y i crossovery miałby szanse powodzenia. Choć, jak to u nas, wszystko zależy od ceny.

Przykładem na to jest chociażby C-Elysee – w Genewie naturalnie nieobecny, ale jak dowiedziałem się od przedstawicieli Citroën Polska dobrze sprzedający się w naszym kraju. Nie tylko z uwagi na wysoką funkcjonalność, dużą przestronność, ale też bardzo rozsądnie skalkulowane ceny.

Nie mogło oczywiście zabraknąć minivanów w postaci C4 Picasso i C4 Grand Picasso, ale że trudno mówić o jakichś zmianach w tych modelach, więc nie będziemy im tu poświęcać zbyt wiele miejsca. Acz na paru zdjęciach je na pewno zobaczycie ;-) Wolę się skupić raczej na modelu Technospace, który stanowi zapowiedź kolejnej generacji kompaktowych minivanów spod znaku Citroëna.

Francuzi pokazali oczywiście model C5, zarówno w wersji trójbryłowej, jak i kombi (Tourer), zaś wielkim nieobecnym był Citroën C6, którego produkcji zaprzestano tuż przed ubiegłorocznym Bożym Narodzeniem.

Nieco schowany, jakby uznany nawet za producenta za wyjątkowo niszowy, pojawił się w Genewie Citroën C-Zero – elektryczny brat Peugeota i0n-a i Mitsubishi i-MieV. To egzemplarz, który pokonał 25.000 km za równowartość 250 euro w ramach Elektrycznej Odysei. O swoich wrażeniach z wyprawy opowiadali w Paryżu dwaj śmiałkowie, którzy porwali się na to przedsięwzięcie, w Genewie jednak autko było prezentowane bez wielkich reflektorów. Trochę szkoda.

Za to zdecydowanie największą gwiazdą stoiska był Citroën Technospace – niby jeszcze koncept, ale bardzo zbliżony do seryjnego samochodu. Naturalnie na dwa fotele w drugim rzędzie liczyć raczej nie będziemy mogli – producent nie ograniczy sobie rynku i funkcjonalności w minivanie – ale jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny i design wnętrza nie należy się spodziewać wielkich zmian. Technospace, to zapowiedź kolejnej generacji C4 Picasso i muszę przyznać, że „na żywo” samochód wygląda o niebo lepiej, niż na zdjęciach, które również my prezentowaliśmy.
Technospace ma szeroką klapę bagażnika sięgającą praktycznie na całą szerokość samochodu. Wraz z praktycznie brakiem progu ładunkowego zyskuje się więc ogromny otwór drzwiowy, który pozwoli zapakować do wnętrza naprawdę sporo bagaży. Przestronności wnętrza w części dla pasażerów też trudno cokolwiek zarzucić, podobnie, jak i doświetleniu wnętrza, co jest cechą charakterystyczną już od czasów pierwszego C4 Picasso. Szklany dach uzupełnia potężną powierzchnię szyb powodując, że patrzy się na świat o wiele optymistyczniej, niż w zaciemnionych, klaustrofobicznych momentami modelach rywali.
W konceptach często zaskakują materiały wykończeniowe użyte do stworzenia prezentowanego samochodu. Technospace wyglądał bardzo przyjemnie, pluszowo, ale jak najbardziej seryjnie! Może wnętrze nie będzie przeniesione żywcem do aut seryjnych w podstawowych wersjach, ale jestem przekonany, że poza liczbą foteli na pokładzie w środku nowego C4 Picasso zobaczymy praktycznie to samo, co w Technospace. Ten samochód naprawdę bardzo mi się spodobał – jest dopracowany w szczegółach i widać, że koncepcja auta wielofunkcyjnego, ale przede wszystkim funkcjonalnego i komfortowego nie zginęła – po prostu przybrała nową formę. I designerski przód z pomysłowo wkomponowanymi lampami wygląda świetnie. Tyłowi też zresztą nic nie brakuje – to naprawdę zgrabne auto!

Przyszłość Citroëna rysuje się więc różowo, choć od strony marketingowej szykują się pewne zmiany w pozycjonowaniu marek koncernu PSA, o tym jednak jeszcze za wcześnie mówić – zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie. Citroën ma się jednak naprawdę dobrze!

 Citroe

tekst i zdjęcia: Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2013-03-09 19:19:48.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C-ElyseeC3C5CitroenGenewatargi motoryzacyjne
Udostepnij17Tweet11Udostepnij3
Poprzedni

Citroën Xantia – tak wiele przyjemności z jazdy 21-letnim używanym samochodem

Następny

Nasz wywiad: Zostało 14 lat do wprowadzenia zakazu sprzedaży aut spalinowych. Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM)

Nasz wywiad: Zostało 14 lat do wprowadzenia zakazu sprzedaży aut spalinowych. Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

Jaki używany samochód klasy średniej kupić? Citroën C5 X7, Citroën DS 5 i Peugeot 508: oferty koncernu PSA

Peugeot Expert Foodtruck 2022

Ale food truck! Peugeot Expert przerobiony na elegancką, mobilną kuchnię

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.