Grupa Renault opublikowała wyniki sprzedaży za rok 2017 w Polsce. Najpopularniejszym modelem producenta na polskim rynku było Clio, z kolei Captur okazał się najlepiej sprzedającym się crossoverem segmentu B. Model Duster trafił na pierwszą pozycję rankingu sprzedaży SUV-ów segmentu C.
Grupa Renault zanotowała rekordowe wyniki sprzedaży za rok 2017 w Polsce. Rejestracja pojazdów wyniosła 60.539 egzemplarzy, czyli o 9.061 samochodów więcej, niż w roku 2016. Oznacza to wzrost aż o 18 proc. Obie marki należące do Grupy: Renault oraz Dacia powędrowały o jedno oczko w górę na liście najpopularniejszych marek. Renault zajmuje obecnie miejsce piąte z udziałem w rynku na poziomie 6,7 proc. natomiast na pozycji 8 znajdziemy Dacię, która zanotowała udział wynoszący 4,4 proc.
Najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym marki Renault było Clio, które również jest trzecim pod względem popularności modelem segmentu B w Polsce oraz liderem w Europie. W roku 2017 z salonów Renault zniknęły 9.853 egzemplarze tego modelu. Na drugim miejscu znalazł się model Megane ze sprzedażą na poziomie 5.783 sztuki, a zaraz za nim uplasowało się Renault Captur. W ubiegłym roku zarejestrowano 4.048 egzemplarzy Captura, który był najlepiej sprzedającym się crossoverem segmentu B w Polsce. Łącznie w 2017 roku sprzedano 28.023 samochody osobowe Renault.
Francuska marka może pochwalić się również sukcesami w branży samochodów dostawczych z rejestracją na poziomie 8.584 egzemplarze, a najlepiej sprzedającym się modelem segmentu był Master. W ubiegłym roku sprzedano 6.940 sztuk tego pojazdu.
„Rok 2017 był dla Renault pełen sukcesów. W Polsce pobiliśmy kolejne rekordy sprzedaży. Na rynek trafiły atrakcyjne nowości modelowe. Nowe Renault Scenic i Grand Scenic, odnowiony Captur, Nowy Koleos, Trafic w luksusowej wersji SpaceClass oraz Dacia Sandero w nowej odsłonie znalazły uznanie wśród klientów w Europie i Polsce. W 2018 roku chcielibyśmy utrzymać podobny poziom sprzedaży m.in. dzięki wykorzystaniu potencjału kompletnej, odnowionej gamy crossoverów Renault oraz nowym modelom, które już wkrótce trafią do sprzedaży, jak Nowy Duster czy Megane R.S.” – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.
Rok 2017 był rekordowy również dla Dacii, której sprzedaż osiągnęła wynik 23.949 egzemplarzy i jest to wzrost o 24 proc. Najpopularniejszym modelem rumuńskiej marki, a zarazem najpopularniejszym SUV-em segmentu C w Polsce był model Duster. W ubiegłym roku zarejestrowano na rynku polskim 9.542 egzemplarze Dustera. Znakomity wynik miała również Dacia Sandero. W ubiegłym roku sprzedano 5007 sztuk modelu, co oznacza wzrost o 30 proc. Najpopularniejszym dostawczakiem Dacii był Dokker Van. Zarejestrowano 2.337 egzemplarzy tego modelu.
Jakie plany na rok 2018? Grupa Renault zamierza wprowadzić na polski rynek dwa nowe samochody. Pierwszym z nich jest odnowiona wersja Dustera, który lada chwila trafi do salonów sprzedaży oraz model Megane R.S, który pojawi się w maju. W planach jest również budowa sieci Renault Sport, która będzie miała swoich przedstawicieli w dziesięciu lokalizacjach w naszym kraju. Najważniejszym zadaniem przed Grupą Renault to utrzymanie pozycji lidera modeli Captur, Duster oraz Clio w ścisłej czołówce. Renault planuje także wykorzystać potencjał całkowicie odnowionej gamy swoich SUV-ów i crossoverów oraz utrzymać dalsze wzrosty w segmencie C. W 2017 roku wzrost ten wyniósł 26 proc. w porównaniu do roku 2016.
Grupa Renault w bieżącym roku zamierza zakończyć nową aranżację swoich salonów Renault Store, a do roku 2019 wymienić oznakowanie budynków oraz zagospodarowanie terenu wokół wszystkich obiektów dealerskich.
Najnowsze komentarze