Hybrydowy Peugeot 508 praktycznie nie ma konkurencji. To samochód o tak wyrafinowanym napędzie, że inni producenci nie oferują jeszcze porównywalnej technologii w swoich autach. Owszem – są odpowiedniki klasowe z napędem na cztery koła, ale nie oferują technologii hybrydowej. A Peugeot, nie dość, że hybrydowy, to ma napęd na wszystkie koła. Nie dość, że dynamiczny (łącznie 200 KM mocy), to oszczędny. Nie dość, że mocny, to ekologiczny. Peugeot 508 łączy cechy na pierwszy rzut oka zdecydowanie przeciwne.
Technologia Full Hybrid Diesel, której prekursorem jest Peugeot, została zaprojektowana w sposób modułowy, dzięki czemu łatwo ją będzie zaadaptować do innych modeli koncernu PSA. W tej chwili, poza trzema wersjami 508-ki, korzystają z niej Peugeot 3008 HYbrid4 i Citroën DS5 HYbrid4.
Niestety polskie media, napędzane niemieckim kapitałem, z pewnością będą marudzić na pojemność bagażnika wersji sedan Peugeota 508. Wynosi ona 355 litrów wody, ale dzięki praktycznemu kształtowi kufer jest funkcjonalny. W razie potrzeby można oczywiście złożyć część, bądź całą kanapę (w proporcjach 1/3-2/3), co sprawi, że przestrzeń ładunkowa powiększy się do 1.400 litrów.
Zalet tego samochodu należy jednak upatrywać gdzie indziej. To przede wszystkim niskie spalanie (3,6 l/100 km) i – co ekonomicznie istotne głównie w krajach, w których istnieją proekologiczne zachęty podatkowe i nie tylko – niska emisja CO2 wynosząca jedynie 95 g/km. Auto może jeździć w jednym z czterech trybów, w tym z napędem całkowicie elektrycznym. Może dysponować napędem na cztery koła dostarczającym wówczas 200 KM mocy maksymalnej. A do tego jeździ się nim przyjemnie, a dzięki bogatemu wyposażeniu i przyjemnej stylistyce ta przyjemność rośnie – w żadnym wypadku nie da się powiedzieć, że to samochód taki, jak inne.
Zdecydowanie kierowca i pasażerowie mogą się czuć wyjątkowo…
KG
Najnowsze komentarze