Nowa Dacia Jogger zawitała do salonów i można już ją zamówić. Samochód oferuje przestronne wnętrze, siedem pełnowymiarowych miejsc i bardzo dobry stosunek możliwości do ceny. Ile kosztuje najdroższa, najlepiej wyposażona wersja SL-Extreme?
Kilka tygodni redaktor naczelny Francuskie.pl miał okazję testować Joggera we Francji. Chwalił m.in. zawieszenie, poprawioną jakość materiałów, możliwości przewozowe i dynamikę silników w Joggerze. Od momentu otwarcia zamówień w Polsce w salonach Dacii pojawiają się m.in. zamówienia od firm oraz osób prywatnych, bo Jogger to także świetne i niedrogie – szczególnie na tle dzisiejszych podwyżek we wszystkich markach – auto rodzinne.
Najwyższa wersja wyposażenia to SL-Extreme. Dacia oferuje w niej całkiem bogate wyposażenie, z automatyczną klimatyzacją i bezkluczykowym dostępem włącznie. Lista wyposażenia jest bardzo długa:
- zestaw wskaźników TFT 3,5″, komunikaty w języku polskim
- gniazdo 12V z tyłu
- komputer pokładowy
- tapicerka materiałowa czarno-szara z czerwonymi przeszyciami i wstawkami na desce
- szyby tylne regulowane elektrycznie
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
- lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane z czujnikiem temperatury
- tylna kanapa składana i podnoszona w układzie 1/3-2/3
- światło w drugim rzędzie
- 3 zagłówki w drugim rzędzie
- podłoga bagażnika ustawiana w dwóch płaszczyznach (góra i dół)
- kierownica pokryta skórą ekologiczną
- luterko wsteczne z ustawieniem dzień/noc
- kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- bezkluczykowy dostęp Keyless Entry
- światła automatyczne, wycieraczki automatyczne
- światła LED
- światła przeciwmgłowe
- światła do jazdy dziennej LED
- centralny zamek
- automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu
- regulator i ogranicznik prędkości
- kamera cofania
- tryb ECO
- klimatyzacja automatyczna
- kryterium techniczne niezbędne do zamówienia klimatyzacji
- ostrzeżenie o niezapięciu pasów
- napinacze pirotechniczne pasów bezpieczeństwa przednich foteli
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- system wspomagania ruszania pod górę
- funkcja połączenia alarmowego e-Call
- system monitorowania ciśnienia w oponach (pośredni)
- ABS
- poduszka powietrzna czołowa kierowcy
- aktywny system wspomagania hamowania
- poduszka powietrzna czołowa pasażera z możliwością dezaktywacji
- poduszki boczne z przodu + poduszki kurtynowe
- wspomaganie nagłego hamowania (AFU)
- 3 punktowe tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczem pirotechnicznym na bocznych
- system kontroli martwego pola
- system wspomagania parkowania przód/tył
- automatyczny hamulac ręczny
- środkowa konsola ze schowkiem i podłokietnikiem
- fotel kierowcy z regulacją wysokości bez podłokietnika,
- oparcia przednich foteli ze stolikami lotniczymi
- system multimedialny Medi Nav 8″ (bezprzewodowa replikacja, radio DAB,6 głośników, Bluetooth, 2xUSB), mapa Europy – wersja rozszerzona,
- podgrzewanie przednich foteli.
Ile kosztuje taki samochód? Po wybraniu w konfiguratorze Dacii Joggera SL-Extreme 7-M pojawia nam się kilka możliwości wyboru. Do ceny bazowe, która wynosi obecnie (22.02) 82.100 zł można dodać mocniejszy silnik za 2.000 zł (110-konna benzyna), co winduje nam cenę do 84.100 zł. Potem dokładamy jeszcze pomarańczowy lakier (2.500 zł), pakiet Media NAV (1.100 zł), pakiet Komfort Premium (2.500 zł), który obejmuje system kontroli martwego pola, system wspomagania parkowania przód/tył, automatyczny hamulac ręczny, środkową konsolę ze schowkiem i podłokietnikiem oaz fotel kierowcy z regulacją wysokości bez podłokietnika i oparcia przednich foteli ze stolikami lotniczymi, podgrzewanie foteli (700 zł) i koło zapasowe (700 zł) by pojawiła się końcowa cena, czyli 91.600 zł.
W przyszłości najdroższy Jogger może podrożeć, nie tylko ze względu na inflację ale m.in. wprowadzenie mocniejszych napędów oraz napędu hybrydowego i automatycznej skrzyni biegów.
Najnowsze komentarze