Koncern Stellantis może pochwalić się dużym wyborem samochodów z segmentu miejskich crossoverów. Ciekawą opcją jest Opel Mokka, który pod względem technologicznym jest zbliżony do Peugeot 2008. Który z tych dwóch modeli kupimy w korzystniejszej cenie i jakie silniki oferuje marka spod znaku błyskawicy?
Opel Mokka II generacji zadebiutował w 2020 roku. Pojazd powstał na platformie CMP Stellantis, która jest stosowana przez koncern dla samochodów segmentu B i C. Z architektury korzysta m.in. Corsa, Peugeot 208, 2008 oraz Citroën C4. Mokka jest krótsza od swojego bliźniaka spod znaku lwa, ale jeśli decydująca przy wyborze jest cena, w salonach Opla wydamy nieco mniej. Podstawowa wersja crossovera z rocznika 2024 wynosi 107.900 zł (zobacz cennik). Peugeot wycenił 2008 o 4900 zł drożej. Oba pojazdy z pierwszej pozycji cennika napędza silnik benzynowy 1.2 o mocy 100 KM powiązany z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Nie wszystkie wersje napędowe Mokki i 2008 pokrywają się. Opel w przeciwieństwie do Peugeota nie oferuje już diesla, ale dołączył do swojej gamy nową wersję turbodoładowanego silnika benzynowego 1.2, która generuje 136 KM mocy oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego i współpracuje ze skrzynią manualną. Cena modelu z tym motorem wynosi 114.400 zł. Marka spod znaku lwa postawiła z kolei na układ miękkiej hybrydy Hybrid 136 e-DCS6 z automatyczną przekładnią. Automat w Mokce otrzymamy ze 130-konnym benzyniakiem za 120.800 zł. Ostatnie pozycje katalogu Opla zajmują dwa elektryki o mocy 136 oraz 156 KM.
Do wyboru mamy dwie wersje wyposażenia Mokki: Edition oraz GS, 6 kolorów nadwozia oraz możliwość zestawienia wybranego odcienia z czarnym dachem oraz czarną maską. W podstawie nie zabrakło LED-owych reflektorów, elektrycznie sterowanych szyb, klimatyzacji oraz ekranu dotykowego o przekątnej 7 cali. Bez dopłaty Opel proponuje 17-calowe felgi oraz wyrazisty zielony lakier nadwozia Ikone.
Zobacz test: Peugeot 2008 GT 1.2 130 KM – jak sprawuje się mini SUV z lwem? Szybki test
Opel Mokka 2024 – cennik:
Silnik |
Moc |
Edition |
GS |
Mokka 1.2 Turbo M6 |
100 KM |
107.900 zł |
– |
Mokka 1.2 Turbo M6 |
136 KM |
114.400 zł |
120.400 zł |
Mokka 1.2 Turbo A8 |
130 KM |
120.800 zł |
126.800 zł |
Mokka Electric e136KM 50 kWh |
136 KM |
169.000 z |
175.000 zł |
Mokka Electric e156KM 54 kWh |
156 KM |
176.200 zł |
182.200 zł |
Mokka Edition od 107.900 zł – wyposażenie:
- Felgi aluminiowe 17”
- Tapicerka materiałowa Dark Cinder
BEZPIECZEŃSTWO I UKŁADY WSPOMAGAJĄCE
- Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- System ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania
- Układ utrzymania na pasie ruchu
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Panoramiczna kamera cofania 180 z czujnikami parkowania z tyłu
- WNĘTRZE
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie (ręcznie w wersji ze skrzynią manualną)
- Sportowe koło kierownicy, spłaszczone u dołu, z przyciskami sterowania
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Dodatkowe nastrojowe podświetlenie wnętrza LED
- Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
- Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40
MULTIMEDIA
- System Multimedia z łączami Bluetooth®, USB i tunerem cyfrowym DAB
- Funkcje projekcji ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto
- Centralny kolorowy ekran dotykowy 7” Pure Panel
- Kolorowy 7″ wyświetlacz wskaźników kierowcy
NADWOZIE
- Listwa boczna w linii dachu w kolorze srebrnym
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Reflektory i światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Światła tylne w technologii LED
Mokka GS – wyposażenie:
BEZPIECZEŃSTWO I UKŁADY WSPOMAGAJĄCE
- Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- System ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania
- Układ utrzymania na pasie ruchu
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Panoramiczna kamera cofania 180o z czujnikami parkowania z tyłu
MULTIMEDIA
- System Multimedia z łączami Bluetooth®, USB i tunerem cyfrowym DAB
- Funkcje projekcji ekranu smartfona Apple CarPlay i Android Auto
- Centralny kolorowy ekran dotykowy 7” Pure Panel
- Kolorowy 7″ wyświetlacz wskaźników kierowcy
WNĘTRZE
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie
- Sportowe koło kierownicy spłaszczone u dołu, z przyciskami sterowania
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Czarna podsufitka
- Dodatkowe nastrojowe podświetlenie wnętrza LED
- Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
- Tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40
NADWOZIE
- Listwa boczna w linii dachu w kolorze czarnym (opcja: w czerwonym)
- Dach w kolorze czarnym
- Pakiet wizualny „Black”
- Przyciemniane szyby tylna oraz boczne tylne
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- Reflektory i światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Światła tylne w technologii LED
Najnowsze komentarze